Hai,
Dit is mijn eerste keer dat ik op dit forum wat schrijf want ik zit met een probleem met mijn derbi senda.
Ik heb namelijk het probleem dat wanneer ik mijn brommer aan trap via de kickstart dat hij vanzelf gas gaat geven. Soms is het niet heel veel gas en dan heeft hij ongeveer 4 streepjes op de toerenteller (2010-2018 Dashboard), maar soms wanneer ik hem start dan gat het gas ineens volledig open. Dit gebeurd ook tijdens het schakelen wanneer ik de koppeling in heb, hierdoor schakelt hij niet soepel. Dit gebeurd gewoon onder normale en warmere temperaturen dus dit heeft niks met vorst te maken.
Er is wel een manier om dit te voorkomen door namelijk de brommer in de eerste versnelling te zetten en hem laat opkomen zonder extra gas te geven en hem daarna weer in de vrij te zetten maar dit werkt ook niet altijd en het werkt niet wanneer ik probeer te schakelen natuurlijk. Ik weet persoonlijk niet waar dit aan kan liggen, ik hoop niet sat het in de carb zit want ik krijg mijn uitlaat niet los aangezien de bout vast zit in de uitlaat dus ik kom ook lastig bij de carb.
Ik heb geen idee wat het kan zijn.
Brommer geeft vanzelf gas
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: Brommer geeft vanzelf gas
Stationair net te hoog afgesteld of de luchtschroef net te weinig.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2003
Re: Brommer geeft vanzelf gas
Te korte gaskabel? Of gaskabel blijft hangen?