Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Algemene vragen over Derbi.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3790
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door 42 »

Die extra cc's maken best een verschil ja 😁
Rickk
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 07 mei 2020, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Treme 2005
Honda CRF 450 R 2016 - Gestolen
KTM EXC 125 2010 Redbull ed. 2010

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door Rickk »

Nou, ondertussen al wat tijd gehad om hem in te rijden, en ik moet zeggen dat het een flink snel setupje is. Trekt enorm snel op, en laat zichzelf lekker horen. Maar nu zitten we met het volgende raadsel;

-Als ik hem tot zijn top doortrek en net door wil schakelen of gas terug wil geven in het hoge toerengebied, dat slipt mijn achterwiel COMPLEET weg, en valt hij een soort van uit, todat ik mijn koppeling intrek en rustig op laat komen start hij weer, alsof het een warmloper voor 3 seconden is. Nu hoor ik toen ik thuis kwam straks dat je tijdens het stationair lopen de zuigerveer op en neer hoort gaan, alsof hij verdraait is. Iemand dit ooit eerder gehoord?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3790
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door 42 »

:shock: ik niet..maar zou zo snel mogelijk de cilinder los halen dan.
Rickk
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 07 mei 2020, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Treme 2005
Honda CRF 450 R 2016 - Gestolen
KTM EXC 125 2010 Redbull ed. 2010

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door Rickk »

42 schreef: wo 30 mar 2022, 21:53 :shock: ik niet..maar zou zo snel mogelijk de cilinder los halen dan.
Hmm ja zat ik ook aan te denken, heb hem net nog eens gestart en hoor er opeens helemaal niks meer van. Klinkt perfect en kreeg hem met de eerste kick meteen aan toen hij ijskoud was, heel appart. Zou het niet kunnen liggen dat hij 2 versnellingen tegelijk probeert te pakken, de 5 en 6, omdat hier wel eens wat kloterij mee kan ontstaan. Heb ik namelijk wel eens gehoord... Maar lijkt me sterk?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3790
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door 42 »

Weet ik niet, misschien dat de anderen wat weten.
Maar dat zou niet het rare geluid verklaren wat je had.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nooit eerder wat van gehoord of last gehad. 2 dingen tegelijk lijkt me zeer sterk. Je hebt namelijk de wals die in de versnellingsvorken haakt door heen en weer te schuiven wordt er in het linker of rechter tandwiel gehaakt. He tis niet zo dat het alleen mis gaat met hoge toeren. Dan moet je constant last hebben ervan
Rickk
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 07 mei 2020, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Treme 2005
Honda CRF 450 R 2016 - Gestolen
KTM EXC 125 2010 Redbull ed. 2010

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door Rickk »

Brommert_01 schreef: vr 01 apr 2022, 18:59 Nooit eerder wat van gehoord of last gehad. 2 dingen tegelijk lijkt me zeer sterk. Je hebt namelijk de wals die in de versnellingsvorken haakt door heen en weer te schuiven wordt er in het linker of rechter tandwiel gehaakt. He tis niet zo dat het alleen mis gaat met hoge toeren. Dan moet je constant last hebben ervan
Hmm nee, heb er geen last van in lagere toeren. Wel lekt mn waterpomp keering, en zal dus vervangen moeten worden, misschien dat de waterpomp de koelvloeistof eruit gooit in plaats van het naar de cilinder te sturen en zo te weinig koeling krijgt? Warmloper dus, lijkt me het meest logische, is gelukkig gietijzer dus hopelijk niet veel aan de hand.. Zonde, was splinternieuw :cry:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nee, dat is het niet. Als je een klein beetje lekt krijg je geen warmloper. Zolang er iets in het tankje zit en je geen 10k toeren maakt zonder rijwind is alles goed. Gewoon wat bijvullen en oplossen.
Rickk
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 07 mei 2020, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Treme 2005
Honda CRF 450 R 2016 - Gestolen
KTM EXC 125 2010 Redbull ed. 2010

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door Rickk »

Brommert_01 schreef: vr 01 apr 2022, 23:01 Nee, dat is het niet. Als je een klein beetje lekt krijg je geen warmloper. Zolang er iets in het tankje zit en je geen 10k toeren maakt zonder rijwind is alles goed. Gewoon wat bijvullen en oplossen.
Nee klopt, lijkt me eigenlijk ook niet echt logisch, hier het flimpje, misschien dat het helpt;

https://imgur.com/gallery/yk7JAFY
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Draai ff al je blokbouten goed aan. Heb t ook weleens gehad, prc hetzelfde geluid. Was toen opgelost.
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

ManuDRD-Racing schreef: zo 03 apr 2022, 12:36 Draai ff al je blokbouten goed aan. Heb t ook weleens gehad, prc hetzelfde geluid. Was toen opgelost.
Hahah, oja, dat appje weet ik nog wel :D
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Haha ja.....
Keek net t filmpje nog een keer, hoezo zit je bougiedop er maar half op?😃
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik vraag me af in hoeverre het daadwerkelijk een ratel in het blok is. En of het niet gewoon de membraan plaatjes zijn met de nieuwe 80cc.

Ik snap namelijk wat je bedoelt, maar een versnellingsbak geluid had lineair moeten blijven. Bij lage toeren zachtjes, en steeds harder. Dit is bij stationair niks en zodra je gasgeefteet brull. Je kan eventueel je drijfstang/naaldlager controleren omdat je aangaf dat je dacht een warmloper gehad te hebben, en anders is het troubleshooting by error.
Rickk
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 07 mei 2020, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Treme 2005
Honda CRF 450 R 2016 - Gestolen
KTM EXC 125 2010 Redbull ed. 2010

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door Rickk »

Nou, het is duidelijk, warmloper nummer 3. Te slechte smering. Toen ik volgas reed en mijn wiel blokeerde kreeg hij ten eerste niet genoeg smeren, en koelde hij waarschijnlijk niet goed genoeg. Cil + zuiger eraf gehaald, en blijkt dat de cilinder vol met krassen zit :thumbdown: . Zuiger is ook einde leven, en zuigerveer zat aan de zuiger gesmolten, (zelfde verhaal als een paar posts terug over mijn Airsal 70). Het ratelende geluid kwam dus van de zuigerveer af. Nu maar een nieuwe zuiger, zonde.... :cry:

https://imgur.com/gallery/rn1brad
ManuDRD-Racing schreef: ma 04 apr 2022, 17:44 Haha ja.....
Keek net t filmpje nog een keer, hoezo zit je bougiedop er maar half op?😃
Zit er gewoon een beetje scheef op omdat het een strake bocht heeft
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Slechte smering? Heb je nog een pomp dan en je olie/brandstof gaat op basis van je motor toeren, niet of je wiel. Als je wiel vaststaat is hij dus al vast gelopen.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Carters splitten niet (opgelost) +Resultaat

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

En ratelen kan ik mij niet voorstellen van de zuigerveer. Die zet uit bij warmte, geloof mij, die heeft echt bijna geen speling op bedrijfstemperatuur
Plaats reactie