Met duct tape je mobiel vastplakken aan je arm ofzo ?
Vraag me wel af of het te horen gaat zijn..de ratel verdrinkt dan waarschijnlijk in het lawaai van rijwind etc.
Maar proberen kan geen kwaad.
Zacht geratel in het blok.
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007 - Locatie: Middelburg
Re: Zacht geratel in het blok.
Maar als ik het goed begrijp, is de ratel alleen als je iets raars doet met je koppeling?
- Will Salden
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007 80cc TPR
Niet iets raars, gewoon als je aan het afremmen bent en tussengas geeft, waar je dus de koppeling voor in moet knijpen dan ratelt die op een heel specifiek toerental. Bovenin en onderin de toeren klink alles gewoon normaal.
- 42
- Pro tuner
En het is alleen met rijden zeg je..en de ratel is ook beter te horen als er een tweede persoon achterop zit...
Bloody mystery...
Als het niet met stilstand is dan zou je denken aan een bewegend deel van de aandrijving ergens en niet zo zeer cilinder of koppeling..iets met ketting, tandwiel of lagers van aandrijfas ?
Of gewoon een losse bout of moer ergens onder zadel, i dunno ?
Heb je het ook als je em in zn 1 zet als je stil staat met koppeling in en gas geeft ?

Bloody mystery...

Als het niet met stilstand is dan zou je denken aan een bewegend deel van de aandrijving ergens en niet zo zeer cilinder of koppeling..iets met ketting, tandwiel of lagers van aandrijfas ?
Of gewoon een losse bout of moer ergens onder zadel, i dunno ?
Heb je het ook als je em in zn 1 zet als je stil staat met koppeling in en gas geeft ?
- Will Salden
- Banden plakker
Nou ik heb een leuk verhaaltje te vertellen,
Gisteren ging ik dus eens even een stuk rijden en eens heel goed luisteren waar dat geluid nu vandaan komt, na een tijdje met mijn hoofd naast het blok te hebben gehangen terwijl ik reed, was ik er achter gekomen dat het geluid helemaal niet van mijn blok af kwam maar ergens voor aan het frame
.
dus ik een half uur ofzo zitten zoeken naar wat er allemaal kan ratelen, uiteindelijk uitgekomen bij de toeter, deze hangt bij mij naast de cdi aan het frame (weet niet of dit de originele plek is), de toeter kwam net tegen het frame aan en maakte ongeveer hetzelfde geluid als ik hem een beetje weg trok en los liet, dus ik heb de beugel waaraan die vast zit een beetje naar voor gebogen zodat hij niet meer tegen het frame aan zou komen. Ondertussen was het wel al laat dus ik heb er net nog even op gereden en wat denk je, GELUID WEG.
Waarom die nou alleen terwijl ik reed en op een specifiek toerental geluid maakte weet ik niet zeker maar ik denk dat die daardoor net genoeg trilde en daarom geluid maakte.
In ieder geval bedankt voor alle reactie en jullie tijd ik ben blij dat het is opgelost en dat het niks in mijn blok was.
Gisteren ging ik dus eens even een stuk rijden en eens heel goed luisteren waar dat geluid nu vandaan komt, na een tijdje met mijn hoofd naast het blok te hebben gehangen terwijl ik reed, was ik er achter gekomen dat het geluid helemaal niet van mijn blok af kwam maar ergens voor aan het frame

dus ik een half uur ofzo zitten zoeken naar wat er allemaal kan ratelen, uiteindelijk uitgekomen bij de toeter, deze hangt bij mij naast de cdi aan het frame (weet niet of dit de originele plek is), de toeter kwam net tegen het frame aan en maakte ongeveer hetzelfde geluid als ik hem een beetje weg trok en los liet, dus ik heb de beugel waaraan die vast zit een beetje naar voor gebogen zodat hij niet meer tegen het frame aan zou komen. Ondertussen was het wel al laat dus ik heb er net nog even op gereden en wat denk je, GELUID WEG.
Waarom die nou alleen terwijl ik reed en op een specifiek toerental geluid maakte weet ik niet zeker maar ik denk dat die daardoor net genoeg trilde en daarom geluid maakte.
In ieder geval bedankt voor alle reactie en jullie tijd ik ben blij dat het is opgelost en dat het niks in mijn blok was.

- 42
- Pro tuner

Mooi iig dat het opgelost is

Altijd goed om te horen wat de oplossing van een bepaald probleem is geweest, daar leren we allemaal weer van.
Waarschijnlijk kwam het beugeltje bij een heel bepaald toerental/trilling in zn eigen resonantie. Als dit gebeurd wordt de uitslag van de vibratie groter, waardoor ‘ie net het frame raakte.
Waarschijnlijk kwam het beugeltje bij een heel bepaald toerental/trilling in zn eigen resonantie. Als dit gebeurd wordt de uitslag van de vibratie groter, waardoor ‘ie net het frame raakte.
Laatst gewijzigd door gpr050 op ma 28 jun 2021, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Will Salden
- Banden plakker
Dat zal het idd geweest zijn ja.