Aprilia start niet
- Aprilia2008
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 2008
Aprilia start niet
Beste leden,
Gisteren was ik aan het rijden met mijn Aprilia SX 2008 en opeens viel deze uit. Na alles geprobeerd te hebben kreeg ik hem niet meer gestart. Hij schoot een paar keer aan maar viel direct daarna weer uit.
Nu ging ik vandaag het probleem onderzoeken en bleek dat de luchtfilterslang was losgekomen van de luchtfilterbox. Deze teruggestoken en gelukkig startte de brommer. Maar deze liep redelijk moeilijk stationair (kan wel omdat hij nog koud was) en viel 1 à 2 minuten later weer uit. Vervolgens kwam ik weer op hetzelfde uit en wil deze niet meer starten op een paar keer na.
Nu is de luchtfilterslang een beetje verstorven aan het uiteinde van de luchtfilterbox, maar ik het verleden was dit nooit een probleem. Ook is de carburateur redelijk nat rond de vlotterbak en lekt deze onderaan.
Zou het dan aan de afstelling kunnen liggen? Is een kleinere hoofdsproeier en een nieuwe luchtfilterslang de oplossing?
Gisteren was ik aan het rijden met mijn Aprilia SX 2008 en opeens viel deze uit. Na alles geprobeerd te hebben kreeg ik hem niet meer gestart. Hij schoot een paar keer aan maar viel direct daarna weer uit.
Nu ging ik vandaag het probleem onderzoeken en bleek dat de luchtfilterslang was losgekomen van de luchtfilterbox. Deze teruggestoken en gelukkig startte de brommer. Maar deze liep redelijk moeilijk stationair (kan wel omdat hij nog koud was) en viel 1 à 2 minuten later weer uit. Vervolgens kwam ik weer op hetzelfde uit en wil deze niet meer starten op een paar keer na.
Nu is de luchtfilterslang een beetje verstorven aan het uiteinde van de luchtfilterbox, maar ik het verleden was dit nooit een probleem. Ook is de carburateur redelijk nat rond de vlotterbak en lekt deze onderaan.
Zou het dan aan de afstelling kunnen liggen? Is een kleinere hoofdsproeier en een nieuwe luchtfilterslang de oplossing?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Aprilia start niet
Ook met verkeerde sproeier hoort je vlotterbak niet nat te zijn natuurlijk.
Geen benzine in de luchtfilterslang ?
Geen benzine in de luchtfilterslang ?
- Aprilia2008
- Beginnende Derbi fan
De carburateur is al een lastig puntje sinds ik hem kocht. De brommer heeft lang stil gestaan bij de vorige eigenaar dus misschien heeft dat er iets mee te maken. Hij startte alleen een beetje lastig als hij koud was, maar nu is er zeker iets meer aan de hand.
Voor zover ik weet zit er geen benzine in de luchtfilterslang. Hoe zou die daar kunnen komen moest het toch zijn?
Voor zover ik weet zit er geen benzine in de luchtfilterslang. Hoe zou die daar kunnen komen moest het toch zijn?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Kan door versleten membraanplaatjes komen.
- Aprilia2008
- Beginnende Derbi fan
Ik heb hem net gestart en 200 meter kunnen rijden. Vanaf de moment dat ik even stilstond viel hij stil en starten lukte ook niet meer. Ik ben zeker dat de carburateur overloop want deze is aan alle kanten nat en er loopt onderaan benzine uit. Ik denk dat het best is om gewoon een nieuwe carbu te kopen want ik ben het redelijk beu eigenlijk.
Aangezien ik de originele van Dellorto nergens kan vinden ben ik deze van Polini tegengekomen (https://bit.ly/3aGQiee)
Is dit een beetje een deftige optie? Ook vertrouw ik die hele vacuumkraan niet 100%, is dit een goeie vervanging (https://bit.ly/2Y5Jsfy)?
Zou ik dit zonder ervaring en beperkt materiaal zelf kunnen installeren?
Aangezien ik de originele van Dellorto nergens kan vinden ben ik deze van Polini tegengekomen (https://bit.ly/3aGQiee)
Is dit een beetje een deftige optie? Ook vertrouw ik die hele vacuumkraan niet 100%, is dit een goeie vervanging (https://bit.ly/2Y5Jsfy)?
Zou ik dit zonder ervaring en beperkt materiaal zelf kunnen installeren?
- Danieborg22
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80 - Gallery: viewtopic.php?f=34&t=25172
Carberateur is prima en het kraantje ook. Houd er wel rekening mee dat in deze carberateur een andere type sproeiers gaan. Montage zou je zelf prima kunnen doen, is niet enorm lastig. Wel is het handig om er iemand met verstand bij te hebben, eventueel via de whatsapp bijvoorbeeld. Mocht je t nodig vinden kan je mijn nummer wel krijgen.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
- Aprilia2008
- Beginnende Derbi fan
Ik heb nog wat meer research gedaan over die Polini carbu. Dan zou ik dus ook een nieuw spruitstuk en luchtfilter moeten installeren? Op zich geen probleem maar dat zou de begrenzing weghalen en aangezien ze veel controleren in de buurt wil ik deze nog even behouden (ik woon in België dus de boetes zijn onbetaalbaar).
Het probleem is dat ik de originele carbu van Dellorto nergens kan vinden, alleen het nieuwe model voor de Euro 4 modellen.
Weet iemand hier een link naar de originele nieuwe carbo of een vervanging die gelijkwaardig is?
Het probleem is dat ik de originele carbu van Dellorto nergens kan vinden, alleen het nieuwe model voor de Euro 4 modellen.
Weet iemand hier een link naar de originele nieuwe carbo of een vervanging die gelijkwaardig is?
- Danieborg22
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80 - Gallery: viewtopic.php?f=34&t=25172
Een ander spruitstuk klopt inderdaad, het luchtfilter zal waarschijnlijk nog wel aardig passen, maar een nieuwe Dellorto is natuurlijk net zo makkelijk!
Die vind je hier: https://www.derbipartsshop.nl/dellorto- ... ateur.html
Die vind je hier: https://www.derbipartsshop.nl/dellorto- ... ateur.html
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
- Aprilia2008
- Beginnende Derbi fan
Om te beginnen heb vandaag een nieuwe luchtfilterslang geïnstalleerd omdat de oude toch echt in slechte staat was. De aansluiting op de luchtfilterbox leek wel half gesmolten
(geen idee hoe dit komt) waardoor deze los zat. Gelukkig werkt alles terug normaal nu, carbu zweet nog wel een beetje maar maakt niet zoveel uit denk ik.
Het koperen plaatje in de carbu zat er ook niet dus de vorige eigenaar heeft hier toch ergens iets gedaan. De buis aan de uitlaat zit er wel nog maar toch gaat hij 62 km/h op gps teller. Vreemd, maar net snel genoeg om nog redelijk legaal te zijn dus mij hoor je niet klagen.
Toch heel erg bedankt voor jullie hulp!

Het koperen plaatje in de carbu zat er ook niet dus de vorige eigenaar heeft hier toch ergens iets gedaan. De buis aan de uitlaat zit er wel nog maar toch gaat hij 62 km/h op gps teller. Vreemd, maar net snel genoeg om nog redelijk legaal te zijn dus mij hoor je niet klagen.
Toch heel erg bedankt voor jullie hulp!