Derbi schiet op maximale toeren bij aankicken
- Lars82NL
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD X-Treme Limited Edition 2017
Derbi schiet op maximale toeren bij aankicken
Beste lezer,
Sinds vandaag doet mijn Derbi ineens raar, als ik hem aan kick schiet hij gelijk maximaal in de toeren, en hij start alleen met choke. Ik kan hem dus ook niet warm laten lopen want hij schiet gelijk op maximale toeren en ik wil liever niet dat die kapot gaat.. weet iemand wat er aan de hand is?
Bedankt!
Edit: niet helemaal maximale toeren: ongeveer 5k
Sinds vandaag doet mijn Derbi ineens raar, als ik hem aan kick schiet hij gelijk maximaal in de toeren, en hij start alleen met choke. Ik kan hem dus ook niet warm laten lopen want hij schiet gelijk op maximale toeren en ik wil liever niet dat die kapot gaat.. weet iemand wat er aan de hand is?
Bedankt!
Edit: niet helemaal maximale toeren: ongeveer 5k
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Derbi schiet op maximale toeren bij aankicken
Zou de carb en vooral sproeier even schoonmaken, misschien verstopping in de sproeier.
- Lars82NL
- Derbi fan
Thanks voor de tip! Ik heb hem van iemand gekocht die hem volgens mij nog nooit heeft schoon gemaakt. Letterlijk. Alles. Vies42 schreef:Zou de carb en vooral sproeier even schoonmaken, misschien verstopping in de sproeier.
Dus ja wel een goed idee om de carburateur schoon te maken, nog tips?
- Aprilia2008
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 2008
Dit klinkt als valse lucht. Ik had een vergelijkbaar probleem en toen was het de vacuumkraan. De garage heeft dit voor mij opgelost dus kan je helaas niet zeggen wat het exacte probleem was.
Je zou wel overal eens kunnen voelen rond de carburateur, vacuumkraan, membraan, luchtfilter, enz... en zien of je een lucht lek kan vinden. Als dat niets geeft kan je de inderdaad de carburateur schoonmaken en zien wat dat geeft.
Je zou wel overal eens kunnen voelen rond de carburateur, vacuumkraan, membraan, luchtfilter, enz... en zien of je een lucht lek kan vinden. Als dat niets geeft kan je de inderdaad de carburateur schoonmaken en zien wat dat geeft.
- Lars82NL
- Derbi fan
Maar dat zou ik dan moeten doen als die de hele tijd hoog op toeren zit, sloop ik hem niet als ik dat te lang doe?Aprilia2008 schreef:Dit klinkt als valse lucht. Ik had een vergelijkbaar probleem en toen was het de vacuumkraan. De garage heeft dit voor mij opgelost dus kan je helaas niet zeggen wat het exacte probleem was.
- Lars82NL
- Derbi fan
Ik heb het probleem gevonden, het spruitstukrubber is gescheurd. Heeft iemand enig idee hoe dit kon gebeuren?
- Aprilia2008
- Beginnende Derbi fan
Dus daar komt de valse lucht dus vandaan. Gelukkig is een nieuw spruitstuk rubber niet duur.
Als je al zei dat de brommer overal vies was is deze waarschijnlijk verwaarloost door de vorige eigenaar. Dus zal deze ook niet al te goed onderhouden zijn geweest. Als je geen zorg draagt voor je spullen gaan ze logischerwijs kapot.
Als je al zei dat de brommer overal vies was is deze waarschijnlijk verwaarloost door de vorige eigenaar. Dus zal deze ook niet al te goed onderhouden zijn geweest. Als je geen zorg draagt voor je spullen gaan ze logischerwijs kapot.
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Blijft vreemd dat ie na 3 jaar al scheurt..zal een slechte productie geweest zijn.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Kan inderdaad een wat slechter productie zijn geweest, een rubber wat al voor 2017 is geproduceerd en een beetje onderhoud kan de duur van de onderdelen/componenten ook verlengen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- Lars82NL
- Derbi fan
Aprilia2008 schreef:Dus daar komt de valse lucht dus vandaan. Gelukkig is een nieuw spruitstuk rubber niet duur.
Voor dat ik hem kocht heeft hij 3 maanden stilgestaan ja. Hij zat trouwens ook alleen vast aan het blok en niet aan de carburateur. Kan niet heel goed zijn.
- Lars82NL
- Derbi fan
Heb je misschien nog tips waar ik allemaal naar kan kijken kwa onderhoud zodat ik niet opeens stil sta naast de weg?Aprilia2008 schreef:Dus daar komt de valse lucht dus vandaan. Gelukkig is een nieuw spruitstuk rubber niet duur.
- Aprilia2008
- Beginnende Derbi fan
Ik maakt toch regelmatig mijn brommer schoon zodat er niet overal modder aankoekt. Ik rijd vaak op binnenbaantjes dus wordt die nog al snel vuil. Esthetisch ziet het er dan ook gewoon goed proper uit. Verder de bandjes op spanning houden (voor je eigen veiligheid ook) en de ketting regelmatig smeren. Qua onderhoud zoals olie, ketting en banden vervangen enz. zou ik gewoon doen wat het boekje zegt.
Je kan natuurlijk altijd stil komen te staan maar als je die dingen doet zal het de kans waarschijnlijk verkleinen en de levensduur van je brommer verlengen. Zo heb je nog veel rijplezier!
Je kan natuurlijk altijd stil komen te staan maar als je die dingen doet zal het de kans waarschijnlijk verkleinen en de levensduur van je brommer verlengen. Zo heb je nog veel rijplezier!