Door Nederland met de brommer
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda
Door Nederland met de brommer
Hey, ik wil met een vriend van den Haag naar Ommen (200km op autoweg) rijden in de zomer. Hij heeft een speed fight 3 met een 12v autostekker dus ik dacht misschien daar een Tom Tom op aansluiten? Heb zelf een derbi 2009 en allebei Geel plaatje. Hoe zouden we het best de route kunnen plannen? Fiets route planner? Iemand een idee? Ik neem aan dat we het meest op fiets pas rijden? Bedankt
- Royal Club
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Door Nederland met de brommer
atlas en rechte lijnen trekken van dorp naar dorp, die opschrijven en gaan.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Leuk idee, ben ik met een maat samen ook van plan, een week lang en wouden net zoals Royal Club zegt een schematische tekening maken van de route. (als ik hem goed begrijp)
Open the Throttle and Smile
- Royal Club
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: XR600R
Als je dorp naar dorp opschrijft kom je er altijd wel, en om het makkelijekr te maken schrijf je een paar grotere plaatsen op die in de richting liggen als je er niet uit komt bij een dorp oid.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
idd. of je regelt een mobiel met navigatie dat is nog makkelijker.
ik ben zelf aan het kijken voor de nokia 2710 navigatie editie. ik ga van de week bij een winkel langs waar ze hem hopelijk hebben zodat ik kan kijken of het mogelijk is om de snelwegen uit te schakelen. dan zal ik het hier ook wel laten weten. verder kijk ik ook wel of de telefoon een beetje goed is
hij kost iets van 120.- zonder simlock dus bijna net zo goedkoop als een navigatie.
ik ben zelf aan het kijken voor de nokia 2710 navigatie editie. ik ga van de week bij een winkel langs waar ze hem hopelijk hebben zodat ik kan kijken of het mogelijk is om de snelwegen uit te schakelen. dan zal ik het hier ook wel laten weten. verder kijk ik ook wel of de telefoon een beetje goed is

hij kost iets van 120.- zonder simlock dus bijna net zo goedkoop als een navigatie.

- Reinder
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Volgens mij heb je dan ook een internetabbo nodig hea
Dus kom niet voor verassingen te staan (een rekening van zo'n 200 euro) en neem voor 5 euro de maand ff mobiel internet erbij 

Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
- Huug
- Pro tuner
nee kaarten zijn te downloaden en alleen met gps bepaling kan je dan opweg. daarom is hij ook geschikt anders was het wel erg prijzig jaReinder schreef:Volgens mij heb je dan ook een internetabbo nodig heaDus kom niet voor verassingen te staan (een rekening van zo'n 200 euro) en neem voor 5 euro de maand ff mobiel internet erbij

- Reinder
- Tuner
Dan moet je wel zeker weten dat je mobiel GPS heeft, mijne haalt altijd mijn locatie op via het mobiele internet zo uit me hoofd, en wanneer je hier niet bewust van bent, kan het zo een leuke boete zijn die je thuis krijgt. 

J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
- Huug
- Pro tuner
* zucht, Reinder ik weet heus wel waar ik het over heb hoor !
JA de mobiel heeft gps en je hebt geen internet nodig ........

-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Honda MT5 met 110cc Malossi alles bewerkt.
Een CBR400r krot
Een CBR600F
Een dikke VTR SP1
Je zusje/zus
Een dikke negerin.
www.maps.google.nl
Zet hem op loopmodus
Tik in waar je heen moet.
En schrijf alle dorpen op waar je doorheen komt.
Desnoods gooi je nog een kaart van NL in je tas.
Kom je er altijd wel.
Zet hem op loopmodus
Tik in waar je heen moet.
En schrijf alle dorpen op waar je doorheen komt.
Desnoods gooi je nog een kaart van NL in je tas.
Kom je er altijd wel.
Mijn MT boekt je.
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi senda DRD 2003
Zelf heb ik ook ruim 300 km gereden als tour rit(en dus weer 300 km terug), hoe ik het gedaan heb ik door dorpjes en plaatsen op te schrijven in een schrift, deze in een mapje doen en ophangen aan je stuur..
Wel altijd een kaart mee in je tas, en als je het dan helemaal leuk wilt maken een kompasje mee
Zo heb ik het tenminste gedaan, dan krijg je tenminste een beetje het gevoel dat je nog echt met de rit bezig bent. IPV dood leuk de tomtom de volgen, kompas mee is altijd handig als je het via kaart gaat doen. Soms als je in het weiland rijdt over die kleine fietspaden weet je echt niet meer wat noord-west-zuid-oost is..
Dit is de leukste manier lijkt mij
ik deed het in me eentje dus met ze 2en moet je er wel op letten dat je van elkaar afhankelijk bent hea
als de een moet tanken tank dan tegelijk, allemaal van dat soort puntjes. Ook tussenstops zijn erg belangrijk 
Wel altijd een kaart mee in je tas, en als je het dan helemaal leuk wilt maken een kompasje mee

Dit is de leukste manier lijkt mij

- Reinder
- Tuner
Het was ook niet specifiek tegen jou bedoelt hoorHuug schreef:* zucht, Reinder ik weet heus wel waar ik het over heb hoor !

-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi x-treme 2005
gewoon van dorp naar dorp, ben zelf van Rotterdam naar duitsland gereden.
weet waar je ong. heen wilt, en als t egt niet lukken wil, gewoon ff vragen
weet waar je ong. heen wilt, en als t egt niet lukken wil, gewoon ff vragen
- Huug
- Pro tuner
de nokia 2710 waar ik het eerder over had heb ik afgelopen donderdag mee in mijn handen gestaan en is wel aardig toestel. snelwegen kun je uitschakelen dus zou goed moeten werken voor op de scooter/brommer ...
zit een navigatiehoudertje bij dus die kan je bij een derbi wel op je tankkapje zetten als je dat graag zou willen
zit een navigatiehoudertje bij dus die kan je bij een derbi wel op je tankkapje zetten als je dat graag zou willen

-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6069
zou je kunnen doen maar blijft niet plakken(bij mij iig) dan zou je hem vast moeten lijmen of schroeven ofzo, ik heb het zelf geprobeerd met mijn n97 mini, alleen nu moet ik nog een 12 v stopcontact er op beunen:P
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition
hoi jongens, dit ga ik deze zomer ook doen met een maat van me. vanuit gelderland naar heerlen, puntje van limburg. ik ben al aardig aan het voorberijden geweest: heb al een tasje gemaakt om de tomtom op de brommer te maken. maar wij zoeken nog naar een oplossing om veel mee te nemen(tent, slaapzak, matje om op te slapen, kleren?) dus ideeen?
ook ben ik naar de halfords gegaan, daan verkochten ze 12v sigaretten aansteker dingen. het ronde ding waar je de tomtom oplader in doet. koste 6 euro volgens mij! die kan je gewoon gelijk op je accu aansluiten, moet er alleen nog even een zekering tussen maken... hier een paar foto's:
opladen doet het, en rijden gaat monster. is er nog nooit afgevallen! als ik hem oplaad doe ik gewoon het snoertje onder mn zadel door, dat wil prima!

beetje wazige foto:S

voor meer foto's ff n pm
ook ben ik naar de halfords gegaan, daan verkochten ze 12v sigaretten aansteker dingen. het ronde ding waar je de tomtom oplader in doet. koste 6 euro volgens mij! die kan je gewoon gelijk op je accu aansluiten, moet er alleen nog even een zekering tussen maken... hier een paar foto's:
opladen doet het, en rijden gaat monster. is er nog nooit afgevallen! als ik hem oplaad doe ik gewoon het snoertje onder mn zadel door, dat wil prima!

beetje wazige foto:S

voor meer foto's ff n pm

Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
- offroad
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: aixam 500.4 fantic cabbelero tpr 86
je moet een bagagerek maken voor boven je achterkap zodat je de boel niet beschadigd en dat je meer spul kwijt kunt
ik denk dat je zoiets zal moeten gaan maken en een tas op je rug
ik denk dat je zoiets zal moeten gaan maken en een tas op je rug
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
Gewoon zo'n grote survivaltas of hoe noem je dat. nemen die kerels van de scouts enzo ook altijd mee.
Gaat gruwelijk veel in in zo'n tas.
Gaat gruwelijk veel in in zo'n tas.
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- jens extreme sm
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3154
koop een snug pack, past echt rete veel in 
ik ga deze zomer ook naar frankrijk rijden. dorpen opschrijven en voor nood tomtom meenemen.

ik ga deze zomer ook naar frankrijk rijden. dorpen opschrijven en voor nood tomtom meenemen.
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."