Ik heb laatst een zeldzame Aprilia Tuareg Rally van marktplaats gekocht. De brommer heeft misschien al tien jaar stil gestaan. De accu was dood, motor blok olie zwart en bougie zwart. De brommer heb ik nog niet aan de praat gekregen omdat ik er nog geen benzine in heb gedaan en nieuwe motorblok olie.
De brommer is verder compleet. Maar ik loop tegen een probleem aan de sckakel pook stond bij aankoop in zijn neutraal. Maar de pook kan je helemaal van beneden naar boven bijna vertical heen en weer bewegen. Wanneer je echt helemaal naar beneden drukt gaat hij in zijn 1, heb ik het idee. En daarna naar boven in zijn 2 maar als ik dan weer naar boven duw gaat hij weer in zijn vrij en kan hem heel los bewegen. Als ik hem dan bijna verticaal naar boven beweeg. Gaat hij weer in een versnelling en dan weer naar beneden weer in zijn vrij.
Ik hoop niet waar ik wel bang voor ben dat de versnellingsbak stuk is. Die zijn namelijk schaars of niet te koop meer. Pakkingen zijn ook schaars en koppelingsplaten ook. (eigenlijk bijna alles

Heeft iemand misschien nog een oplossing voor dit probleem of een idee wat het kan zijn. Misschien zit er ergens vuil in het blok of achter het pedaal. Of dat de brommer eerst even een tijdje aan moet zijn geweest zodat de olie door het blok gaat. Hij koppelt wel met de koppeling!
Gr,
VerDerbi