Derbi senda xtreme start niet meer

Algemene vragen over Derbi.
Ronk123
Banden plakker
Vervoersmiddel: Berdi Senda XTreme 2005

Derbi senda xtreme start niet meer

Ongelezen bericht door Ronk123 »

Beste,

Sinds kort heb ik een Derbi Senda XTreme gekocht uit het jaar 2005. Dit was ongeveer een maand geleden en toen ik een testritje ging maken reed hij perfect.
Een paar dagen geleden heb ik besloten om eens de zuiger zelf na te kijken of hij vervangen moet worden of niet ipv hem naar een dealer te doen (ik knutsel zelf graag eens aan mijn brommer ;) ).
De zuiger zelf was noch helemaal in orde dus besloot ik hem er weer in te zetten. Wat ik enkel vergeten ben, is nieuwe pakkingen te steken, maar dit maakt toch geen verschil of hij start of niet?
Toen alles er terug in zat en de koelvloeistof terug aangevuld was probeerde ik hem te starten, na de 3de kick starte die. Hij reed echter wel noch niet echt soepel, maar dit was omdat de uitlaat noch niet zo goed aansloot.
Een paar dagen daarna ben ik nieuwe boutjes gaan kopen om mijn uitlaat terug vast te zetten, dit lukte allemaal zonder problemen. Daarna probeerde ik hem weer te starten en na de 1ste kick ging hij al aan en liep hij weer zo soepel als voordien.
2 uurtjes later wou ik terug een toertje gaan maken, maar toen ik hem probeerde te starten ging hij wel aan bij de eerste kick, maar hij viel bijna meteen weer uit. Ik probeerde hem vervolgens noch eens aan te stampen, maar tevergeefs. Vervolgens dacht ik dat het misschien de bougies was die niet meer goed vonkte, maar die vonkte noch perfect. Heb dan toch noch eens geprobeerd met een nieuwe bougies maar dit hielp niet.
De volgende dag probeerde ik hem noch eens te starten en hij starte weer bij de 1ste kick, maar viel weeral na een goeie 2sec uit. Vervolgens heb ik hem noch een paar keer geprobeerd aan te krijgen, maar weer zonder succes. Heb de bougies gecontroleerd of hij misschien niet versmoord was, maar er zat niets van benzine in de cilinder.
Heb de leidingen gecontroleerd en die werken perfect.
De carburator heb ik tot 2 keer toe grondig uitgekuist, zonder enig resultaat. De carburator die er op zit is een Dell'Orto 14 met een 62 sproeier.
Verder weet ik echt geen raad meer, zelf denk ik dat de motor gewoon geen benzine krijgt, maar hoe dat komt weet ik ook niet.

Zou iemand weten wat ik zou kunnen doen??

Alvast bedankt
Plaats reactie