euro begrenzer

Algemene vragen over Derbi.
stefstef1234
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi

euro begrenzer

Ongelezen bericht door stefstef1234 »

hallo,

laatst ben ik mijn mijn xtreme op de rollerbank gezet en drm wil ik hem begrenzen. Heb dit eerst gedaan met een prop in de uitlaat.Alleen nu trekt het echt voor geen meter meer. Als ik er een eurobegrenzer inbouw trekt hij dan harder op als met de prop?
Of zijn er nog andere manieren?

alvast bedankt :thumbup:
kaj7kaj
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi senda SM X-Treme 2005 (verkocht)
Slomos a35 1990(verkocht)
Panda Classic
Senda' 07 (verkocht)
Gillera Citta Eco 2001 (verkocht)
Senda nr3

Re: euro begrenzer

Ongelezen bericht door kaj7kaj »

een begrenzer is zoiezo niet bedoeld om hem continu aante hebben, het vernachelt je ontsteeking dan namenlijk,

het beste is dan een orginel uitlaat( erg laagtourig ) met een iets uitgeboorde prop waardoor de brommer 60 rijd, je zult dan ook de vertanding nog kunnen aanpassen maar dan zul je heel erg vroeg almoeten gaan schakelen.
Yezzz schreef:
Shh, kleine details. Dat was speciale roest-look wrap. Geeft karakter. Snap dat nou eens :think:
Nick.MRT
Banden plakker
Vervoersmiddel: RIEJU MRT PRO 2009

Ongelezen bericht door Nick.MRT »

Sorry voor het reageren op een oud topic, maar misschien hebben andere mensen hier nog wat aan.

Ik weet niet hoe het zit met Derbi's xD, maar bij mijn Rieju MRT maak je de tailpipe vast aan de demper met 3 boutjes.
Dit zie je vaak bij Gianelli of Tecnigas. Je zoekt thuis in een rommel bakje twee sluitringen. Zo dun mogelijk één klein en één grote. Zo dun mogelijk want anders gaat je demper te veel lekken en dus een te hard geluid. Aan je demper zitten 3 bouten, bij één van de drie bouten doe je een sluitring, dit zorgt voor een kleine opening wanneer je de demper weer monteert. Je zet de demper er weer op, en maakt deze zo vast mogelijk aan de tailpipe, moertjes dus goed vastdraaien zodat er een zo klein mogelijke opening ontstaat.

Wanneer je de brommer wilt begrenzen druk je de grote sluitring tussen de kleine opening die je hiervoor hebt gecreëerd. Met de grote sluitring, zorg je voor een versmalling in de uitlaat, waardoor er minder uitlaat gassen door de tailpipe naar de demper kunnen.
Thuis maak je je demper los en je sluitring valt er zo weer uit. Als je bijvoorbeeld door de stad moet rijden.

Tips: 1. Rijd niet te lang je uitlaat word heel heet omdat je uitlaatgassen opsluit in je voor bocht.
2. Zoek een sluitring die precies tussen de opening van je demper past en die goed blijft zitten. In principe blijft de sluitring keurig op zijn plaats omdat de uitlaatgassen recht op de sluitring drukken.
3. Vervang je demper wol.
4. Wanneer je de brommer begrensd met de grote sluitring en bijvoorbeeld maar 50 loopt kan je het gat wat uitboren zodat het minder opvalt.
5. Kijk uit dat je je zelf niet verbrand.

Werkt prima bij mij. Ik heb extra dunne sluitringen gezocht waardoor me demper maar minimaal lekt. Daardoor is het geluid niet heel anders dan andere brommers. Ook heb ik me demper wol vervangen dit zorgt ook voor meer demping.
Je brommer gaat niet stotteren wel staat hij natuurlijk te rijk. De brommer klinkt en rijd precies het zelfde als elke andere begrensde brommer.

In het kort= Je maakt een opening tussen de demper en tailpipe door 1 sluitring toe te voegen om één van de drie bouten.
Als je de brommer wilt begrenzen dauw je een sluitring door de opening waardoor je het gat tussen de demper en tailpipe versmald. En dus langzamer gaat.
EZ_R
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003

Ongelezen bericht door EZ_R »

Als we dan lekker begrenstips gaan geven, heb ik ook nog wel een simpele...

Alu plaatje snijden ongeveer ter grootte van het gat van je luchtfilter, iets langer.
Gaatjes maken aan bijde kanten, schroef je hem met 1 van die gaatjes voor je filtergat, niet te strak want het plaatje moet wel kunnen draaien.

Dan knoop je een touwtje aan het 2e gat met een knoop die je relatief gemakkelijk los kan trekken. Touwtje laat je ergens bungelen waar je makkelijk bij kan. Als het noodlot toeslaat trek je aan het touw, die komt als het goed is los en flikker je dus zo snel mogelijk weg. Plaatje begrensd nu je luchtfilter waardoor de motor zodanig te rijk gaat lopen dat hij niet meer in de powerband kan komen.

Word je dan toch gepakt zeg je dat het je choke is en dat je hem vergeten bent :roll:
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Plaats reactie