1400 KM rijden op Derbi?
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: 2009 DRD Evo Limited Edition
1400 KM rijden op Derbi?
Hey, ik ben nieuw hier. ik ben bijna 16 en heb sinds kort een derbi SDR (zo staat t op het kentekenbewijs) en heb het schakelen onder de knie gekregen. Ik vind het rondrijden echt geweldig leuk en ik geniet er heel veel van. Maar nu de vraag:
Mijn vader woont in Spanje. Nou leek het mij enorm vet om volgende zomervakantie vanuit Noord-Brabant op de Derbi helemaal naar noord Spanje te rijden (tegen die tijd heb ik een klein jaartje ervaring met de Derbi). Dat is een afstand van ongeveer 1400 KM. Deze reis wilde ik in principe alleen maken, in hooguit een week tijd. Ik had al ideeën voor een bagagerek en denk dat de bagage wel gaat lukken (ik zou ook kleren e.d. mee kunnen geven aan mijn vader als hij vanuit Nederland rijdt). Wat denken jullie, zou het mogelijk zijn? waar zou ik voor uit moeten kijken of wat is juist een aanrader? Dingen die ik zéker mee moet nemen of juist niet nodig heb?
Mijn Derbi loopt makkelijk 70 dus dat gaat op zich wel fijn door de landen heen denk ik...
Dankjewel!
Mijn vader woont in Spanje. Nou leek het mij enorm vet om volgende zomervakantie vanuit Noord-Brabant op de Derbi helemaal naar noord Spanje te rijden (tegen die tijd heb ik een klein jaartje ervaring met de Derbi). Dat is een afstand van ongeveer 1400 KM. Deze reis wilde ik in principe alleen maken, in hooguit een week tijd. Ik had al ideeën voor een bagagerek en denk dat de bagage wel gaat lukken (ik zou ook kleren e.d. mee kunnen geven aan mijn vader als hij vanuit Nederland rijdt). Wat denken jullie, zou het mogelijk zijn? waar zou ik voor uit moeten kijken of wat is juist een aanrader? Dingen die ik zéker mee moet nemen of juist niet nodig heb?
Mijn Derbi loopt makkelijk 70 dus dat gaat op zich wel fijn door de landen heen denk ik...
Dankjewel!
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: 1400 KM rijden op Derbi?
Tuurlijk is het mogelijk, maar zou wel wat reserve onderdelen en gereedschap meenemen.
Denk aan:
Kabels (koppeling/gas)
Ketting + tandwielen setje
Cilinder setje
Bougie
etc/
Denk aan:
Kabels (koppeling/gas)
Ketting + tandwielen setje
Cilinder setje
Bougie
etc/
DRD EDITION
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20262
kan heel goed maar idd veel reseve onderdelen en gereedschap
zal t alleen persoonlijk niet alleen doen
leuke brommervakantie met vrienden ofzo?
zal t alleen persoonlijk niet alleen doen
leuke brommervakantie met vrienden ofzo?

-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing (2008)
Ik denk dat het prima kan, maar bedenk wel dat je ook weer terug moet. Oftewel, je gaat +/- 2800km rijden.
Zoals hierboven al is vermeld zijn reserve onderdelen en gereedschap best handig!
Verder zou ik ook zorgen dat je goed verzekerd bent, zowel je brommer als jij zelf, in binnen- en buitenland. Want je gaat zeker wel de aandacht van politie trekken met je gele kenteken uit NL.
Voordat je weggaat zou ik zeker zorgen dat er verse blokolie in je blokje zit als dit niet recent is vervangen. Mocht dat wel zo zijn, dan zou ik een flesje meenemen.
Mengolie, om rechtstreeks te mengen met benzine of om het tankje onder het zadel te vullen (je weet niet wat ze in het buitenland hebben en verkopen).
Verder zou ik je KVS checken, toch wel een belangrijk puntje als je zo'n lange rit gaat maken.
En waar ik eigenlijk meteen aan dacht toen ik je plan las, je ketting en tandwielen! Ik weet niet hoe ze er nu uitzien en hoe ze er volgend jaar zomer eruit zullen zien, maar een reserve setje is inderdaad erg handig om mee te nemen. Maar zorg er ook voor dat je minstens elke 500km even je ketting schoonmaakt en opnieuw invet (wat sowieso eigenlijk moet). Je zal vast wel (auto)garages tegenkomen waar je even mag sleutelen aan je brommer, helemaal als je ze verteld dat je zo'n rit maakt naar Spanje.
Zoals hierboven al is vermeld zijn reserve onderdelen en gereedschap best handig!
Verder zou ik ook zorgen dat je goed verzekerd bent, zowel je brommer als jij zelf, in binnen- en buitenland. Want je gaat zeker wel de aandacht van politie trekken met je gele kenteken uit NL.
Voordat je weggaat zou ik zeker zorgen dat er verse blokolie in je blokje zit als dit niet recent is vervangen. Mocht dat wel zo zijn, dan zou ik een flesje meenemen.
Mengolie, om rechtstreeks te mengen met benzine of om het tankje onder het zadel te vullen (je weet niet wat ze in het buitenland hebben en verkopen).
Verder zou ik je KVS checken, toch wel een belangrijk puntje als je zo'n lange rit gaat maken.
En waar ik eigenlijk meteen aan dacht toen ik je plan las, je ketting en tandwielen! Ik weet niet hoe ze er nu uitzien en hoe ze er volgend jaar zomer eruit zullen zien, maar een reserve setje is inderdaad erg handig om mee te nemen. Maar zorg er ook voor dat je minstens elke 500km even je ketting schoonmaakt en opnieuw invet (wat sowieso eigenlijk moet). Je zal vast wel (auto)garages tegenkomen waar je even mag sleutelen aan je brommer, helemaal als je ze verteld dat je zo'n rit maakt naar Spanje.
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht] - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 40#p328440
Autogarages lenen niet snel gereedschap uit, zorg er zelf voor dat je alles terecht hebt en het nodige meeneemt. Je kan natuurlijk altijd voor onverwachte verassingen komen, dus wees daar op voorbereid.
-
- Schakelrijder
Ik heb het ook niet over het uitlenen van gereedschap gehad, enkel over garages waar je misschien mag sleutelen met het het gereedschap wat je zelf bij je hebt en het gereedschap wat ze daar hebben.Coen_O schreef:Autogarages lenen niet snel gereedschap uit, zorg er zelf voor dat je alles terecht hebt en het nodige meeneemt. Je kan natuurlijk altijd voor onverwachte verassingen komen, dus wees daar op voorbereid.
Maar inderdaad, wees goed voorbereid!
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
En zorg voor een niergordel of zou andere jas met ingebouwde platen op je rug. Reken maar dat na zo lange rit je rug kapot is. Helemaal met bagage op je rug.
Verder zou ik nog een oud zadel fixen, daar een laag extra schuim op, memory foam ofzo. En dan even leer erover trekken. Dat is op zo lange rit wel fijn. Verder is het hartstikke onverstandig alleen te gaan, maar als je een aardig woordje Frans en Spaans spreekt is het al wel iets makkelijker.
Verder zou ik nog een oud zadel fixen, daar een laag extra schuim op, memory foam ofzo. En dan even leer erover trekken. Dat is op zo lange rit wel fijn. Verder is het hartstikke onverstandig alleen te gaan, maar als je een aardig woordje Frans en Spaans spreekt is het al wel iets makkelijker.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
-
- Banden plakker
Oke, veel reserve-onderdelen dus, het nodige gereedschap en een beetje Frans kan ik wel. Ik wilde dan per dag zo'n 200 km rijden en misschien is het inderdaad handig om een zadel op te vullen. Ik zou wel graag met vrienden gaan alleen het probleem is dat ik (nog) geen vrienden in de buurt heb die 1. een brommer hebben en 2. zo'n reis mee zouden willen maken en 3. ik het fijn vind om een week mee te rijden. Bagage gaat niet zoveel aan mijn rug hangen eigenlijk, dit wilde ik op het bagagerek zetten
En VVincent, wat bedoel je met KVS?
En VVincent, wat bedoel je met KVS?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19678
Ik moet wel zeggen dat ik het in je eentje echt een heel slecht idee vind.
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
-
- Tuner
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht] - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 40#p328440
Ik vindt het ook niet bepaald verstandig
Met zijn 2/3en heb je toch wat hulp aan elkaar als iets niet lukt of als je iets overkomt.

Met zijn 2/3en heb je toch wat hulp aan elkaar als iets niet lukt of als je iets overkomt.
-
- Banden plakker
En waarom dan precies? ik kan het me indenken, maar ik kan iedere dag mijn ouders contacteren, kan me aardig redden in het Frans en ik neem (hopelijk) genoeg reserve onderdelen mee... Ik ben dan bijna 17, dan lijkt het me dat ik wel iets kan... Ik zal wel zeker wel op zoek gaan naar mogelijkheden om niet alleen te gaan. Samen met een goede vriend is natuurlijk sowieso veel gezelliger. Overigens heb ik ook een TomTom, deze kan mooi aan t stuur.
-
- Tuner
Als jou iets niet lukt met repareren met de brommer is het makkelijker om eruit te komen met zijn 2en dan alleen.
Als jij aangereden wordt zou ik wel graag iemand bij me hebben die ik ken dan alleen in frankrijk ofzo in het ziekenhuis te liggen straks.
Kan nog wel meer dingen gaan opnoemen maar ik denk dat je me wel begrijpt
Als jij aangereden wordt zou ik wel graag iemand bij me hebben die ik ken dan alleen in frankrijk ofzo in het ziekenhuis te liggen straks.
Kan nog wel meer dingen gaan opnoemen maar ik denk dat je me wel begrijpt
-
- Banden plakker
het 'ziekenhuis'-argument is wel een goede ja...
-
- Schakelrijder
Ohh sorry, KoelVloeiStofYompie2000 schreef:En VVincent, wat bedoel je met KVS?
En Coen_O heeft wel een punt, Ik denk dat je met zijn 2/3'en veel meer kan dan in je eentje, niet alleen als één iemand word aangereden maar ook bij problemen met de brommer.
Dat is ook de reden dat ik het over je verzekering had, want als jij alleen op een bedje in een Frans ziekenhuisje ligt, terwijl je ouders een paar 100km verder in Spanje zijn, wie gaat jou dan helpen? Ik wil niet zeggen dat dit gaat gebeuren en ik wens je het allerbeste, maar wat als?!?!
Het lijkt mij ook wel vet om zo'n lange rit te maken, maar 1400km heen en 1400km terug is misschien net iets te.
Misschien iets te persoonlijk maar woont je vader het hele jaar in Spanje of gaat hij regelmatig terug? Want als hij voor de zomer nog ééns terug gaat naar Nederland, met de auto, dan zou hij ook je brommer mee kunnen nemen op een aanhanger. Dan zou je mooi kunnen touren daar in Spanje. Je maakt misschien minder km'ers maar je loopt veel minder risico en je vader zal dichterbij zijn als er wat gebeurt.
-
- Banden plakker
Oh koelvloeistof, duh... hmm, ik denk dat een maatje waarmee je kan rijden inderdaad wel een flinke aanrader is dus...
Dat zou misschien voor elkaar gekregen kunnen worden, maar het gaat me voor 80% om de reis, er helemaal op eigen benen komen en dan daar in Spanje ontvangen worden met een vakantieverblijfje...VVincent schreef: Misschien iets te persoonlijk maar woont je vader het hele jaar in Spanje of gaat hij regelmatig terug? Want als hij voor de zomer nog ééns terug gaat naar Nederland, met de auto, dan zou hij ook je brommer mee kunnen nemen op een aanhanger. Dan zou je mooi kunnen touren daar in Spanje. Je maakt misschien minder km'ers maar je loopt veel minder risico en je vader zal dichterbij zijn als er wat gebeurt.
-
- Schakelrijder
Ahh oke, dat begrijp ik. Het lijkt mij inderdaad ook heel mooi alleen zou ik het liever (over een aantal jaar) met een motor doen ipv een brommer. Maar goed, als je dit echt wil (en je ouders vinden het geen probleem dat je evt. alleen gaat) dan zou ik het zeker doen. Zorg gewoon dat je je goed voorbereid, regelmatig stopt onderweg en 's avonds/'s nachts goed uitrust.Yompie2000 schreef:Dat zou misschien voor elkaar gekregen kunnen worden, maar het gaat me voor 80% om de reis, er helemaal op eigen benen komen en dan daar in Spanje ontvangen worden met een vakantieverblijfje...
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Gpr50r 2001
halve afstand via (auto) trein....?
Pluis de route eens uit. Teken die in op een goede ANWB kaart. En bespreek het eens goed tijdens een verjaardag ofzo.
Pluis de route eens uit. Teken die in op een goede ANWB kaart. En bespreek het eens goed tijdens een verjaardag ofzo.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
Ik zou eerst eens een dagje/weekendje Ardennen proberen. 

Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..