brommer trilt harder bij 5/7 touren

Algemene vragen over Derbi.
MichielB
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda

brommer trilt harder bij 5/7 touren

Ongelezen bericht door MichielB »

mijn brommer is laatst omgevallen van de standaart nadat een vriend hem wou neerzetten.
de kopelinghandel was gebroken maar dat was niet zo erg
het probleem waar ik nu mee zit als ik rij tussen de 5 en 7 (x1000) touren. dat mijn brommer
mindersnel optrekt dan eerst en dat mijn brommer enorm trilt en een harder en schapender geluid maakt.
heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen of dat het erg is.
zelf vind ik het nu niet fijn om te rijden omdat ik bang ben dat ik iets kapot maak
VVincent
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing (2008)

Re: brommer trilt harder bij 5/7 touren

Ongelezen bericht door VVincent »

Wat wel even handig is om duidelijk te hebben...
Trilt de brommer harder in de zin dat je het voelt, als je erop zit. Of hoor je de brommer harder trillen?
En kan het zijn dat de uitlaat ook geraakt is toen de brommer omviel? Want het kan zo zijn dat de flens tegen de uitlaat trilt, en dat je dat hoort, had ik zelf ook namelijk.

Maar als je de brommer echt harder voelt trillen, dan weet ik eerlijk gezegd niet wat het kan zijn...
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: brommer trilt harder bij 5/7 touren

Ongelezen bericht door Gooncy »

Heb je een standaard uitlaat? Dan zou t zomaar kunnen dat je katalysator door de val los is gaan zitten. Heb ik ook. Nu trilt die als een gek omdat dat ding alle kanten rammelt. Komt soms verkeerd te liggen waardoor de hele luchtstroom belemmerd word en trekt dan langzaam op en een lage top. En natuurlijk dat schelle schrapende geluid
DRD EDITION
Plaats reactie