haha beter tochPatrick033 schreef:23 december 2014 aangehouden en tot op de dag van vandaag nog niks gehoord van de OvJ (boete 16 km/h overschrijding).
Rollerbank boetes
-
- Banden plakker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 29 mar 2015, 17:55
- Vervoersmiddel: derbi senda drd racing 2009
- Locatie: Warmenhuizen
Re: Rollerbank boetes
Re: Rollerbank boetes
dus als mijn {derbi} dan 60 rijd is het geen probleem of begrijp ik het verkeerd
-
- Tuner
- Berichten: 339
- Lid geworden op: za 28 sep 2013, 11:36
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F - Locatie: Amersfoort
Re: Rollerbank boetes
Je mag 53 km/h op de roller, alles daarboven is te hard.FlorisKTM schreef:dus als mijn {derbi} dan 60 rijd is het geen probleem of begrijp ik het verkeerd
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
-
- Banden plakker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 11:25
- Vervoersmiddel: 125cc Btc Scooter
- Locatie: Veen
- Contacteer:
Re: Rollerbank boetes
Het is een heel verhaal, maar in het kort is het zo:
>15km te hard ( na correctie, dus echte km's ) wordt er een WOK ( wacht op keuren ) status geplaats op je bromfiets, je mag er dan niet meer mee rijden en moet je brommer aanbieden bij het RDW ( Originele staat ), hier zijn ook weer extra kosten aan verbonden ( helaas komt dit dus weer bovenop je boete die je van de politie hebt gehad! )
Als alles weer in originele staat is terug gebracht en de RDW heeft je bromfiets weer goedgekeurd dan wordt de WOK melding van je kenteken afgehaald en mag je weer de openbare weg op.
http://www.50ccscooterparts.nl/
>15km te hard ( na correctie, dus echte km's ) wordt er een WOK ( wacht op keuren ) status geplaats op je bromfiets, je mag er dan niet meer mee rijden en moet je brommer aanbieden bij het RDW ( Originele staat ), hier zijn ook weer extra kosten aan verbonden ( helaas komt dit dus weer bovenop je boete die je van de politie hebt gehad! )
Als alles weer in originele staat is terug gebracht en de RDW heeft je bromfiets weer goedgekeurd dan wordt de WOK melding van je kenteken afgehaald en mag je weer de openbare weg op.
http://www.50ccscooterparts.nl/
-
- Pro tuner
- Berichten: 607
- Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19678
- Locatie: Almere
Re: Rollerbank boetes
Zullen we geen overbodige berichten plaatsen om reclame te maken?50ccScooterparts schreef:Het is een heel verhaal, maar in het kort is het zo:
>15km te hard ( na correctie, dus echte km's ) wordt er een WOK ( wacht op keuren ) status geplaats op je bromfiets, je mag er dan niet meer mee rijden en moet je brommer aanbieden bij het RDW ( Originele staat ), hier zijn ook weer extra kosten aan verbonden ( helaas komt dit dus weer bovenop je boete die je van de politie hebt gehad! )
Als alles weer in originele staat is terug gebracht en de RDW heeft je bromfiets weer goedgekeurd dan wordt de WOK melding van je kenteken afgehaald en mag je weer de openbare weg op.
http://www.50ccscooterparts.nl/
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
-
- Tuner
- Berichten: 339
- Lid geworden op: za 28 sep 2013, 11:36
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F - Locatie: Amersfoort
Re: Rollerbank boetes
Fout, bij 1 km/h te hard krijg je ook een WOK status.50ccScooterparts schreef:Het is een heel verhaal, maar in het kort is het zo:
>15km te hard ( na correctie, dus echte km's ) wordt er een WOK ( wacht op keuren ) status geplaats op je bromfiets, je mag er dan niet meer mee rijden en moet je brommer aanbieden bij het RDW ( Originele staat ), hier zijn ook weer extra kosten aan verbonden ( helaas komt dit dus weer bovenop je boete die je van de politie hebt gehad! )
Als alles weer in originele staat is terug gebracht en de RDW heeft je bromfiets weer goedgekeurd dan wordt de WOK melding van je kenteken afgehaald en mag je weer de openbare weg op.
http://www.***.nl/
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 11:42
- Vervoersmiddel: Derbi senda sm 50 drd pro
Re: Rollerbank boetes
Ik heb een vraag want ik heb op youtube gezien dat somige mensen zelf mochten schakelen in 1 van de gevallen ging iemand maar tot de 5 van 6 versnelingen en de politie had niks door ook was zelfs in 1 filmpje de politie de 6de versneling vergeten, hoe vaak komt dit voor ? En zijn dr andere manieren om de rollerbank te ontlopen zoals een cdi die aan en uit kan werkt dat ? Of heeft de politie dat door
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Rollerbank boetes
er zijn andere manieren, maar ik raad het ten strengste af. komt het vaak voor dat je zelf mag schakelen of dat agenten en versnelling missen? Eh.... Nee, niet echt
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
-
- Banden plakker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 10:22
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4 70, Derbi GPR 80
Re: Rollerbank boetes
Even rare vraag, heeft iemand nog een pakking die tussen je Carters hoort van derbi NT liggen en woont rond Harderwijk?
-
- Banden plakker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 13 mar 2018, 17:37
- Vervoersmiddel: Yamaha DT50 80cc MHR Team
Re: Rollerbank boetes
Ik had nog een vraagje,
Als je de snelheid overtreed met 65kmu dus dat is inclusief de 10% die eraf gaat krijg je een cursus.
Moet ik zelf voor deze cursus betalen of hoe zit dat? De 1 zeg dit en de ander zegt dat.
Als je de snelheid overtreed met 65kmu dus dat is inclusief de 10% die eraf gaat krijg je een cursus.
Moet ik zelf voor deze cursus betalen of hoe zit dat? De 1 zeg dit en de ander zegt dat.
- Danieborg22
- Tuner
- Berichten: 429
- Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80 - Gallery: viewtopic.php?f=34&t=25172
- Locatie: Giethoorn
Re: Rollerbank boetes
Je word niet zo snel gepakt met 65km/h te hard, dan moeten ze je namelijk die snelheid zijn rijden. Overigens zijn de kosten van die cursus (ergens tussen de 1000-1200 euro) lekker voor je zelf.forceenzo schreef:Ik had nog een vraagje,
Als je de snelheid overtreed met 65kmu dus dat is inclusief de 10% die eraf gaat krijg je een cursus.
Moet ik zelf voor deze cursus betalen of hoe zit dat? De 1 zeg dit en de ander zegt dat.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Drop a gear and dissapear.
-
- Banden plakker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 13 mar 2018, 17:37
- Vervoersmiddel: Yamaha DT50 80cc MHR Team
Re: Rollerbank boetes
Ik bedoelde op de roller, heb nu een DT50 die rond de 120 loopt en ben benieuwd wat voor gezeik ik ermee krijg alsie op de roller terecht komt.Danieborg22 schreef:Je word niet zo snel gepakt met 65km/h te hard, dan moeten ze je namelijk die snelheid zijn rijden. Overigens zijn de kosten van die cursus (ergens tussen de 1000-1200 euro) lekker voor je zelf.forceenzo schreef:Ik had nog een vraagje,
Als je de snelheid overtreed met 65kmu dus dat is inclusief de 10% die eraf gaat krijg je een cursus.
Moet ik zelf voor deze cursus betalen of hoe zit dat? De 1 zeg dit en de ander zegt dat.
- Danieborg22
- Tuner
- Berichten: 429
- Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80 - Gallery: viewtopic.php?f=34&t=25172
- Locatie: Giethoorn
Re: Rollerbank boetes
Het gezeik wat je ermee krijgt is een dikke bon, een Wok en als je pech hebt een blok minder plus dat je m een paar weken kwijt bent. Maar boeie ruurd, voak buj te bange, gewoon lekker rijden en beleefd en respectvol zijn tegen wouten doet n boel.forceenzo schreef:Danieborg22 schreef:Je word niet zo snel gepakt met 65km/h te hard, dan moeten ze je namelijk die snelheid zijn rijden. Overigens zijn de kosten van die cursus (ergens tussen de 1000-1200 euro) lekker voor je zelf.forceenzo schreef:Ik had nog een vraagje,
Als je de snelheid overtreed met 65kmu dus dat is inclusief de 10% die eraf gaat krijg je een cursus.
Moet ik zelf voor deze cursus betalen of hoe zit dat? De 1 zeg dit en de ander zegt dat.
Ik bedoelde op de roller, heb nu een DT50 die rond de 120 loopt en ben benieuwd wat voor gezeik ik ermee krijg alsie op de roller terecht komt.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Drop a gear and dissapear.
-
- Banden plakker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 13 mar 2018, 17:37
- Vervoersmiddel: Yamaha DT50 80cc MHR Team
Re: Rollerbank boetes
Gaan die altijd mee voor technisch onderzoek dan?
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 216
- Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
- Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM - Gallery: https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=23984
Re: Rollerbank boetes
Ik dacht dat ze je brommer niet konden meenemen als je veel te hard op de rollenbank gaat? En als je je brommer nou bijvoorbeeld helemaal kaal stript tot op het frame wanneer ze hem komen ophalen?
- Danieborg22
- Tuner
- Berichten: 429
- Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80 - Gallery: viewtopic.php?f=34&t=25172
- Locatie: Giethoorn
Re: Rollerbank boetes
Niet altijd, weet niet exact de voorwaarden daaromheen.forceenzo schreef:Gaan die altijd mee voor technisch onderzoek dan?
Jazeker kan dat! Gebeurt niet enorm veel, maar t wil nog wel eens. Je krijgt je brommer dan vaak deels gedemonteerd terug, vaak zonder uitlaat en cilinder, mochten deze niet standaard zijn.bart_rs2 schreef:Ik dacht dat ze je brommer niet konden meenemen als je veel te hard op de rollenbank gaat? En als je je brommer nou bijvoorbeeld helemaal kaal stript tot op het frame wanneer ze hem komen ophalen?
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Drop a gear and dissapear.
Re: Rollerbank boetes
Omdat ik het niet zo snel vond en dit me het meest aangewezen topic leek -> Hoe zijn de ervaringen ivm behaalde snelheid op de baan (normale omstandigheden) en op de rolbank.
Gaat voor alle duidelijkheid over België.
Zal even in het kort zeggen waar het mij om gaat: Omdat mijn dochter haar Derbi op de rolbank té hard reed (53) werd die niet aangeslagen en volgde er geen bekeuring maar de vriendelijk agent heeft ons wel opgebeld om te zeggen dat de brommer net iets te snel reed. We hadden ook meer last dan lust van haar brommer en daarom hebben we besloten om een nieuwe te kopen. Derbi was hier niet meer nieuw te krijgen dus werd het een nieuwe Sherco.
Die liep al eens naar de 56 en tijdens een controle ging die op de rollen 63 .
Dan werd die dus aangeslagen en gecontroleerd door een firma. Die bekeek de brommer en zag dat er aan de uitlaat was 'gewerkt'. Wat kon want ivm de Euro norm moet er een Katalysator in die uitlaat maar omdat die al vanuit het fabriek niet helemaal goed is (tijdens het monteren ervan duwen ze volgens de verdeler een deel van de honingraatstructuur dicht) en die na 500 tot 1000 Km afhankelijk van hoe je met de brommer rijdt dicht komt slopen ze die katalysator uit de uitlaat.
Enfin, na een maand brommer teruggekregen en hop naar de garage om die goed af te laten stellen. We hadden hem nu een paar dagen terug en telkens ik er mee reed ging die niet boven de 50. Maar om zeker te zijn (en omdat de agent het ons aanbood) reed ik met de brommer naar het politiekantoor om hem op de rolbank te zetten. Ook op de weg daar naartoe haalde ik amper 48 en de motor leek op sommige momenten echt in te houden.
Maar eens op de rolbank was dat een heel ander verhaal -> De motor leek ineens helemaal anders, de toeren/versnellingen gingen als een speer en op de meter ging de brommer 68! De agent die aan mijn uitleg hoorde en gezicht zag dat ik dit zelf niet geloofde haalde er voor alle zekerheid een andere recenter geijkte meter bij en ik mocht nog ns proberen. Nu ging de meter tot 69.
Ik kan me best voorstellen dat zo'n meter geen rekening houdt met gewicht, rol-) en andere weerstanden maar op de baan amper 50 en op d erolbank 69 is toch wel een hemelsbreed verschil.
Nu vroeg ik me af of er hier nog leden met een gelijkaardige ervaring zijn en of je daar tegenin kan gaan als de boete er aan komt.
Ondertussen rijdt de Derbi wel terug naar behoren, alhoewel -> 45 op de teller, ik vraag me al af wat die op de rollenbank doet.
Gaat voor alle duidelijkheid over België.
Zal even in het kort zeggen waar het mij om gaat: Omdat mijn dochter haar Derbi op de rolbank té hard reed (53) werd die niet aangeslagen en volgde er geen bekeuring maar de vriendelijk agent heeft ons wel opgebeld om te zeggen dat de brommer net iets te snel reed. We hadden ook meer last dan lust van haar brommer en daarom hebben we besloten om een nieuwe te kopen. Derbi was hier niet meer nieuw te krijgen dus werd het een nieuwe Sherco.
Die liep al eens naar de 56 en tijdens een controle ging die op de rollen 63 .
Dan werd die dus aangeslagen en gecontroleerd door een firma. Die bekeek de brommer en zag dat er aan de uitlaat was 'gewerkt'. Wat kon want ivm de Euro norm moet er een Katalysator in die uitlaat maar omdat die al vanuit het fabriek niet helemaal goed is (tijdens het monteren ervan duwen ze volgens de verdeler een deel van de honingraatstructuur dicht) en die na 500 tot 1000 Km afhankelijk van hoe je met de brommer rijdt dicht komt slopen ze die katalysator uit de uitlaat.
Enfin, na een maand brommer teruggekregen en hop naar de garage om die goed af te laten stellen. We hadden hem nu een paar dagen terug en telkens ik er mee reed ging die niet boven de 50. Maar om zeker te zijn (en omdat de agent het ons aanbood) reed ik met de brommer naar het politiekantoor om hem op de rolbank te zetten. Ook op de weg daar naartoe haalde ik amper 48 en de motor leek op sommige momenten echt in te houden.
Maar eens op de rolbank was dat een heel ander verhaal -> De motor leek ineens helemaal anders, de toeren/versnellingen gingen als een speer en op de meter ging de brommer 68! De agent die aan mijn uitleg hoorde en gezicht zag dat ik dit zelf niet geloofde haalde er voor alle zekerheid een andere recenter geijkte meter bij en ik mocht nog ns proberen. Nu ging de meter tot 69.
Ik kan me best voorstellen dat zo'n meter geen rekening houdt met gewicht, rol-) en andere weerstanden maar op de baan amper 50 en op d erolbank 69 is toch wel een hemelsbreed verschil.
Nu vroeg ik me af of er hier nog leden met een gelijkaardige ervaring zijn en of je daar tegenin kan gaan als de boete er aan komt.
Ondertussen rijdt de Derbi wel terug naar behoren, alhoewel -> 45 op de teller, ik vraag me al af wat die op de rollenbank doet.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 41
- Lid geworden op: di 07 mar 2023, 08:56
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd extreme limited edition 2020
Re: Rollerbank boetes
Wat kan je dan als boete verwachten als je op de rollerbank 100/110 km/u gaat?
Re: Rollerbank boetes
Ik weet niet hoe het in Nederland is maar in België kan afhankelijk van de overtreding zelfs je rijbewijs worden ingetrokken of afgenomen bovenop de boetes.
Als ik de reacties hier zo lees kan je dus beter met je opgevoerde brommer/scooter in Nederland rijden dan in België.
Als ik de reacties hier zo lees kan je dus beter met je opgevoerde brommer/scooter in Nederland rijden dan in België.