Derbi senda x-race, TERUG VOEREN

Algemene vragen over Derbi.
Edwin
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 23 okt 2014, 11:55
Vervoersmiddel: Derbi senda x-race

Derbi senda x-race, TERUG VOEREN

Ongelezen bericht door Edwin »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier.
Ik heb twee weken geleden bij een particulier een derbi senda x-race gekocht voor een mager prijsje.
Afbeelding

Deze derbi rijdt perfect. 1 keer trappen lopen. Het nadeel aan deze brommer is dat er veel aan opgeknapt moet worden (kappen, knipperlichten, roest wegwerken etc.)
Toen ik deze brommer van hem kocht zei hij er bij dat hij een WOK melding had. Hij rijdt dus te hard. Ik wil graag deze brommer opknappen en er weer een kenteken opzetten, maar dan moet hij afgevoerd worden. De derbi rijdt nu ongeveer 74 en dus te hard om hem te laten keuren. Ik had het idee om een prop in de uitlaat te zetten omdat deze er uitgehaald is. Op welke plek zal ik hem doen (gele of rode cirkel)?

Afbeelding

Ik zat zelf te denken om hem bij de demper te doen. Een stuk plaatje met een kleiner gat erin waardoor hij moeilijker zijn uitlaatgassen kwijt kan. Heeft iemand hier ideeën over? En welke sproeiers ik moet kopen? Brommer is verder standaard.

En daarnaast zal dit genoeg zijn om hem tot een redelijke snelheid terug te brengen om hem te laten keuren?


Groeten,

Edwin
Gprfreak
Beginnende tuner
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 17:26
Vervoersmiddel: GPR 50
Locatie: Willemstad NB

Re: Derbi senda x-race, TERUG VOEREN

Ongelezen bericht door Gprfreak »

Prop moet op de plek van de gele cirkel. Anders loopt de cilinder warm. Sproeier gaat rond de 75-80 komen geloof ik.
Gpr 50 Giannelli street
Gebruikersavatar
Rikk-
Tuner
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 03 feb 2013, 10:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 85 2011 (verkocht), Husqvarna SM 125 2007 (verkocht)

Re: Derbi senda x-race, TERUG VOEREN

Ongelezen bericht door Rikk- »

Als je hem alleen voor de herkeuring wilt afvoeren kan de prop gewoon bij de rode cirkel. Heb het zelf ook zo gedaan.
Afbeelding
Edwin
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 23 okt 2014, 11:55
Vervoersmiddel: Derbi senda x-race

Re: Derbi senda x-race, TERUG VOEREN

Ongelezen bericht door Edwin »

Zijn er ook afmetingen voor de prop bij de gele cirkel? Hoe groot moet deze zijn?
En hoe hard moet hij gaan op de keuring?
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Derbi senda x-race, TERUG VOEREN

Ongelezen bericht door MikeR »

Maar ben je van plan om hem er daarna weer te ontgrenzen?
anders kun je beter een uitlaat van iemand lenen of een losse prop kopen.
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Edwin
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 23 okt 2014, 11:55
Vervoersmiddel: Derbi senda x-race

Re: Derbi senda x-race, TERUG VOEREN

Ongelezen bericht door Edwin »

Nee waarschijnlijk houd ik hem zo omdat ik in een stad rijd waar veel politie is en een derbi veel aandacht trekt. Misschien verkoop ik deze ook wel weer en koop ik een ander, maar deze moet dus door de keuring komen en de WOK melding moet weg. En ik wil er graag standaard mee rijden of hem standaard met normale snelheid en kenteken verkopen.

Iemand ideeën?
Plaats reactie