Hey,
Iemand enig idee hoeveel het zou kosten om een derbi drd compleet na te laten lopen op echt alles, + goed afstellen etc.
Iemand op het forum die dit misschien doet?
Gr
Derbi drd complete check
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing #85 2010( Te koop )
Fiets - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=4 ... 64#p308764
Derbi drd complete check
Better safe then sorry.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15432
Re: Derbi drd complete check
Bij een dealer heel erg veel. Alle lagers nagaan kan zo oplopen naar 200/300 euro. Hoeveel kilometer heeft je blok gelopen? Of heb je bepaalde problemen? Afstellen is niet moeilijk. In het begin kan het moeilijk zijn. Maar het is makkelijk onder de knie te krijgen. Er zijn veel how to's.
Mvg Luc
Mvg Luc
Gpr 50 Giannelli street
-
- Schakelrijder
Nou, hij heeft nu sinds gister dat hij toch wel erg hoogtoerig is als hij stationair staat (in zn vrij) en hij gaat soms uit het niets heeeel erg hoog in toeren dan klinkt het net alsof hij ontploft zet hem dan altijd snel uit.Gprfreak schreef:Bij een dealer heel erg veel. Alle lagers nagaan kan zo oplopen naar 200/300 euro. Hoeveel kilometer heeft je blok gelopen? Of heb je bepaalde problemen? Afstellen is niet moeilijk. In het begin kan het moeilijk zijn. Maar het is makkelijk onder de knie te krijgen. Er zijn veel how to's.
Mvg Luc
Ook had hij gister dat als ik het gas los liet dat hij gewoon uitviel of ik kon wel 100x kicken en als ik hem dan aanliep ging die gewoon aan. (nu gaat hij wel gewoon weer aan) er werd gezegd dat dit mogenlijk mijn boguei is ?
Ook heeft hij iets raars geen idee waarvan dat kwam dat als ik de koppeling inkneep dat hij hoger in toeren kwam

Better safe then sorry.
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme Special Edition 2010(sold)
de luchtschroef moet je helemaal dichtdraaien en dan 1,5 slag open zetten en dan moet je eenbeetje aan je stationair schroef gaan draaien totdat hij goed klink je bougie kan je ook en checken en dat ineens veel gas kan liggen aan dat je carb valse lucht trekt dat kan je testen met deo erop te spuiten verder kan het ook je gaskabel zijn die te strak staat 

-
- Schakelrijder
Luchtschroef is 1,5 open en met me stationairschroef kom ik niet veel verderbasieeee schreef:de luchtschroef moet je helemaal dichtdraaien en dan 1,5 slag open zetten en dan moet je eenbeetje aan je stationair schroef gaan draaien totdat hij goed klink je bougie kan je ook en checken en dat ineens veel gas kan liggen aan dat je carb valse lucht trekt dat kan je testen met deo erop te spuiten verder kan het ook je gaskabel zijn die te strak staat

Better safe then sorry.
-
- Beginnende tuner
Nee dat is niet je bougie. Je kan die inderdaad voor de zekerheid vervangen. Kost niet zoveel. Maar ik verwacht dat dat het niet is. Je hebt er zelfs niks aan gedaan en hij reed altijd goed toch?
Wat het dan waarschijnlijk is is valse lucht. Dit kan voorkomen door een scheur in het rubber bij de carburateur. Hierdoor neemt hij extra lucht die er niet mag zijn en gaat hij omhoog in de toeren. (meer lucht betekent meer verbranding, reactie met o2). Waar hij nog meer valse lucht kan trekken is bijvoorbeeld je krukas keerringen. Dit verklaart een klein beetje het koppeling verhaal.
Wat je even kan doen is de brommer stationair laten draaien en deodorant op de rubbers van beide kanten bij je carburateur spuiten. Zodra hij dan in de toeren vliegt weet je dat daar een gaatjes zit en dan je dit robbertje vervangen.
Of je kan de luchtschroef iets verder indraaien, werkt dat niet moet je echt kijken voor de valse lucht. Heb je meer hulp nodig stuur mij maar een pb
.
Mvg Luc
Wat het dan waarschijnlijk is is valse lucht. Dit kan voorkomen door een scheur in het rubber bij de carburateur. Hierdoor neemt hij extra lucht die er niet mag zijn en gaat hij omhoog in de toeren. (meer lucht betekent meer verbranding, reactie met o2). Waar hij nog meer valse lucht kan trekken is bijvoorbeeld je krukas keerringen. Dit verklaart een klein beetje het koppeling verhaal.
Wat je even kan doen is de brommer stationair laten draaien en deodorant op de rubbers van beide kanten bij je carburateur spuiten. Zodra hij dan in de toeren vliegt weet je dat daar een gaatjes zit en dan je dit robbertje vervangen.
Of je kan de luchtschroef iets verder indraaien, werkt dat niet moet je echt kijken voor de valse lucht. Heb je meer hulp nodig stuur mij maar een pb

Mvg Luc
Gpr 50 Giannelli street
-
- Schakelrijder
Waar zou ik dan moeten spuiten? ben hier nog redelijk onbekend mee.Gprfreak schreef:Nee dat is niet je bougie. Je kan die inderdaad voor de zekerheid vervangen. Kost niet zoveel. Maar ik verwacht dat dat het niet is. Je hebt er zelfs niks aan gedaan en hij reed altijd goed toch?
Waar precies zou ik dan erop moeten spuiten want ik heb geen idee waar die rubbertjes zitten ben nog redelijk onbekend hiermee. Begint wel te komen met tijd onderhand
Of je kan de luchtschroef iets verder indraaien, werkt dat niet moet je echt kijken voor de valse lucht. Heb je meer hulp nodig stuur mij maar een pb.
Mvg Luc
p/s bedankt voor je hulp
Better safe then sorry.
-
- Beginnende tuner
Geen probleem, iedereen begint ergens. Ik ben momenteel op vakantie dus kan even geen foto posten. Weet je waar de carburateur zit?
Als je die hebt gevonden kan je zien dat deze met robbertje vast zit. Via de kant van de standaard gezien ik het linker robbertje (het spruitstuk) de plek waar hij het blok in gaat. En het rechte rubber is de luchtinlaat. Dit is ook een lange slang.
Op die twee rubbers moet je even deodorant spuiten als hij stationair draait.
Stuur even een privébericht, dan geef ik mijn nummer wel. Als je het via WhatsApp makkelijker praten vind.
Mvg Luc
Als je die hebt gevonden kan je zien dat deze met robbertje vast zit. Via de kant van de standaard gezien ik het linker robbertje (het spruitstuk) de plek waar hij het blok in gaat. En het rechte rubber is de luchtinlaat. Dit is ook een lange slang.
Op die twee rubbers moet je even deodorant spuiten als hij stationair draait.
Stuur even een privébericht, dan geef ik mijn nummer wel. Als je het via WhatsApp makkelijker praten vind.
Mvg Luc
Gpr 50 Giannelli street