Paniek

Algemene vragen over Derbi.
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Paniek

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Dat zou inderdaad moeten helpen.
Gebruikersavatar
ramonl
Pro tuner
Berichten: 546
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 23:17
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing 2009
CPI Supermotard
Locatie: ijsselstein

Re: Paniek

Ongelezen bericht door ramonl »

je kan ook gewoon je derbi starten en statonair laten draaien.. je hoeft niet te rijden. start hij soms ook moeilijk?
ramonl schreef:
WiebevZ schreef:gewoon lekker luisteren wat je zelf mooi vind. :haai:
dan zullen we maar niet naar jou luisteren :haai:
odemgeezz
Schakelrijder
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 20:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing #85 2010( Te koop )
Fiets
Locatie: Lelystad

Re: Paniek

Ongelezen bericht door odemgeezz »

ramonl schreef:je kan ook gewoon je derbi starten en statonair laten draaien.. je hoeft niet te rijden. start hij soms ook moeilijk?
Ja als ik hem draai naar het dingetje dat de lampen niet aan gaan gaat hij moeilijk tot niet aan als ik hem helemaal naar rechts draai gaat hij gewoon in 1 kick aan. Alleen als ik hem in z'n vrij zet en dan laat staan valt hij uiteindelijk uit.
Better safe then sorry.
odemgeezz
Schakelrijder
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 20:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing #85 2010( Te koop )
Fiets
Locatie: Lelystad

Re: Paniek

Ongelezen bericht door odemgeezz »

Hij lekt nog steeds ik stoor me hier zo erg aan aangezien ik niet weet wat het is. :wall:
Better safe then sorry.
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Paniek

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Heb je er een lang stuk mee gereden?Is het waterniveau dan gedaald?
Neem anders gewoon de uitlaat er even af,misschien staat de uitlaatbocht wel vol water fzo.

Het gaat er enkel om,te vinden van waar dat water komt
odemgeezz
Schakelrijder
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 20:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing #85 2010( Te koop )
Fiets
Locatie: Lelystad

Re: Paniek

Ongelezen bericht door odemgeezz »

Xtreme06 schreef:Heb je er een lang stuk mee gereden?Is het waterniveau dan gedaald?
Neem anders gewoon de uitlaat er even af,misschien staat de uitlaatbocht wel vol water fzo.

Het gaat er enkel om,te vinden van waar dat water komt
Ja.. ik denk dat ik hem maar gewoon ergens ga laten nakijken want een lang stuk rijden zit er niet in en ik ga er niet zelf aan beginnen (Nu dan) om dingen eraf te halen enzo ben echt een a-techneut :oops:
Better safe then sorry.
James
Beginnende tuner
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 15:35

Re: Paniek

Ongelezen bericht door James »

Tja dan had je misschien maar beter een scooter met weinig km's kunnen kopen :sad:
Niet negatief bedoeld maar een Derbi heeft gewoon redelijk wat onderhoud nodig denk aan :
Tandwielen / ketting vervangen , remblokjes vervangen, ketting stellen enz enz.

Als je dit allemaal moet laten doen om de tijd, ben je redelijk duur uit....

Maar aangezien je nou al iets gekocht hebt kun je miss maar beter sleutel instructie video's kijken ofzo
odemgeezz
Schakelrijder
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 20:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing #85 2010( Te koop )
Fiets
Locatie: Lelystad

Re: Paniek

Ongelezen bericht door odemgeezz »

James schreef:Tja dan had je misschien maar beter een scooter met weinig km's kunnen kopen :sad:
Niet negatief bedoeld maar een Derbi heeft gewoon redelijk wat onderhoud nodig denk aan :
Tandwielen / ketting vervangen , remblokjes vervangen, ketting stellen enz enz.

Als je dit allemaal moet laten doen om de tijd, ben je redelijk duur uit....

Maar aangezien je nou al iets gekocht hebt kun je miss maar beter sleutel instructie video's kijken ofzo
Ik vind het niet erg om zo nu en dan een klein beurtje te betalen. En op den duur zal ik het zelf ook wel doen maar ik denk dat het niet verstandig is om iets te doen waar je nog nul ervaring mee hebt.

Edit : Hij lekt nu toch wel meer en er kwam vandaag ook veel witte rook uit, het spul dat eruit kwam ruikte ook wel een beetje naar olie. Betwijfel of het water is kan er niet ver genoeg mee rijden om te kijken of het kvs is... tips ?

Gr
Better safe then sorry.
odemgeezz
Schakelrijder
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 20:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing #85 2010( Te koop )
Fiets
Locatie: Lelystad

Re: Paniek

Ongelezen bericht door odemgeezz »

Mijn moeder er ff bijgehaald :emo: tja vaderfiguur heb ik niet in mijn leven
Die zegt dat het sws geen benzine of olie is.

Dus blijven er 2 opties over, water of kvs.
Ik ga er onderhand maar voor uit dat het kvs is, hoe moet ik dit oplossen?
Better safe then sorry.
daniel95
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 08:30
Vervoersmiddel: derbi gpr di meglio replica (2009)
Locatie: Weurt (bij nijmegen)

Re: Paniek

Ongelezen bericht door daniel95 »

Haal je kvs slangen van je kop af. Draai de kop los, dit doe je door de moeren kruislings los te draaien (dus links boven klein beetje, dan rechts onder, links onder, rechts boven). Vervolgens haal je de kop eraf, haal je de pakkingen eraf en doe je de nieuwe pakkingen erop (deze bestel je of haal je bij de dealer). Dan doe je de kop er weer op, let erop dat de pakking goed op zijn plek blijft zitten en niet klem komt te zitten. Vervolgens draai je de kop weer kruislings vast, doe je de slangen er weer op. Vul je kvs bakje tot max, zet je brommer aan en laat deze stationair draaien en dan knijp je in de slangen tot er geen luchtbellen meer komen en dan vul je je tankje weer.

Mvg Daniël
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Paniek

Ongelezen bericht door Huug »

Is het niet gewoon condens in je uitlaat.... :dry: Ik had dat ook altijd een beetje.
Kijk maar eens naar een auto die koud is en stil heeft gestaan en vervolgens warm rijd. Als ze dan weg rijden bij het stoplicht loop er ook wel eens een wat water uit.

Dat uitvallen bij stationair heeft waarschijnlijk gewoon te maken met je afstelling. Die kun je wel bij de dealer laten doen als je daar zelf niks aan wil doen. Weet wel dat als je het zelf goed doet het waarschijnlijk vele malen beter is dan dat de dealer het doet.
daniel95 schreef:Haal je kvs slangen van je kop af. Draai de kop los, dit doe je door de moeren kruislings los te draaien (dus links boven klein beetje, dan rechts onder, links onder, rechts boven). Vervolgens haal je de kop eraf, haal je de pakkingen eraf en doe je de nieuwe pakkingen erop (deze bestel je of haal je bij de dealer). Dan doe je de kop er weer op, let erop dat de pakking goed op zijn plek blijft zitten en niet klem komt te zitten. Vervolgens draai je de kop weer kruislings vast, doe je de slangen er weer op. Vul je kvs bakje tot max, zet je brommer aan en laat deze stationair draaien en dan knijp je in de slangen tot er geen luchtbellen meer komen en dan vul je je tankje weer.

Mvg Daniël
Vergeet niet eerst je kvs af te tappen onder aan de pomp. Als je dat niet doet moet je zoveel rommel opruimen na het afhalen van je kop (A)
Afbeelding
Timm
Tuner
Berichten: 380
Lid geworden op: wo 30 nov 2011, 19:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing en Aprilia SX50
Aprilia SX 2009 Bidalot RF
Locatie: Eefde / Enschede
Contacteer:

Re: Paniek

Ongelezen bericht door Timm »

Maak anders even een filmpje en plaats deze op Youtube. Dan kunnen wij je wat beter en gerichter helpen. Als je je uitlaat er nog niet kan afhalen dan zou ik zeker niet je koelvloeistofslangen eraf gaan halen. Dit in verband met ontluchten e.d. wat best wel fout zou kunnen gaan.

Toch kan je je uitlaat er wel even afhalen. Dit zijn maar een paar boutjes waar je eigenlijk weinig aan fout kan doen. Je weet nooit wat je tegenkomt, dus dit is misschien wel een goedkope oplossing?
Afbeelding
daniel95
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 08:30
Vervoersmiddel: derbi gpr di meglio replica (2009)
Locatie: Weurt (bij nijmegen)

Re: Paniek

Ongelezen bericht door daniel95 »

Huug schreef: Vergeet niet eerst je kvs af te tappen onder aan de pomp. Als je dat niet doet moet je zoveel rommel opruimen na het afhalen van je kop (A)
Ik beun graag, emmer eronder, wat op de grond valt doe je een doek op en wat op je blok-cilinder valt verbrand wel. :emo:

ot:
Ken je niemand in je buurt die er wat verstand van heeft en je uitlaat er even af kan halen om te checken of hier niks in zit?

Mvg Daniël
odemgeezz
Schakelrijder
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 20:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing #85 2010( Te koop )
Fiets
Locatie: Lelystad

Re: Paniek

Ongelezen bericht door odemgeezz »

Timm schreef:Maak anders even een filmpje en plaats deze op Youtube. Dan kunnen wij je wat beter en gerichter helpen. Als je je uitlaat er nog niet kan afhalen dan zou ik zeker niet je koelvloeistofslangen eraf gaan halen. Dit in verband met ontluchten e.d. wat best wel fout zou kunnen gaan.

Toch kan je je uitlaat er wel even afhalen. Dit zijn maar een paar boutjes waar je eigenlijk weinig aan fout kan doen. Je weet nooit wat je tegenkomt, dus dit is misschien wel een goedkope oplossing?
Zal is kijken of ik een filmpje kan maken.
daniel95 schreef:
Huug schreef: Vergeet niet eerst je kvs af te tappen onder aan de pomp. Als je dat niet doet moet je zoveel rommel opruimen na het afhalen van je kop (A)
Ik beun graag, emmer eronder, wat op de grond valt doe je een doek op en wat op je blok-cilinder valt verbrand wel. :emo:

ot:
Ken je niemand in je buurt die er wat verstand van heeft en je uitlaat er even af kan halen om te checken of hier niks in zit?

Mvg Daniël
Nee jammer genoeg niet er kan over 3 weken wel iemand komen i.v.b.m vakantie kan die niet eerder een vriend van m'n ma. Die heeft er dan weer wel verstand van..
Better safe then sorry.
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Paniek

Ongelezen bericht door gprrijder »

Ik woon in lelystad en heb thuis werkplaats in garage kan wel x voo je kijken?
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
odemgeezz
Schakelrijder
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 20:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing #85 2010( Te koop )
Fiets
Locatie: Lelystad

Re: Paniek

Ongelezen bericht door odemgeezz »

Timm schreef:Maak anders even een filmpje en plaats deze op Youtube. Dan kunnen wij je wat beter en gerichter helpen. Als je je uitlaat er nog niet kan afhalen dan zou ik zeker niet je koelvloeistofslangen eraf gaan halen. Dit in verband met ontluchten e.d. wat best wel fout zou kunnen gaan.

Toch kan je je uitlaat er wel even afhalen. Dit zijn maar een paar boutjes waar je eigenlijk weinig aan fout kan doen. Je weet nooit wat je tegenkomt, dus dit is misschien wel een goedkope oplossing?
Hierbij het filmpje (had ik in een ander topic gebruikt) https://www.youtube.com/watch?v=5E24zWAOSD0
Hier is het niet zo super erg maar, het is vaker toch zeker wel wat meer maar kan het niet goed op beeld krijgen.
gprrijder schreef:Ik woon in lelystad en heb thuis werkplaats in garage kan wel x voo je kijken?
Zou opzich kunnen heb alleen geen idee hoe ik hem bij jou kan krijgen en ga a.s weekend weg op vakantie
Better safe then sorry.
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Paniek

Ongelezen bericht door gprrijder »

odemgeezz schreef:
Timm schreef:Maak anders even een filmpje en plaats deze op Youtube. Dan kunnen wij je wat beter en gerichter helpen. Als je je uitlaat er nog niet kan afhalen dan zou ik zeker niet je koelvloeistofslangen eraf gaan halen. Dit in verband met ontluchten e.d. wat best wel fout zou kunnen gaan.

Toch kan je je uitlaat er wel even afhalen. Dit zijn maar een paar boutjes waar je eigenlijk weinig aan fout kan doen. Je weet nooit wat je tegenkomt, dus dit is misschien wel een goedkope oplossing?
Hierbij het filmpje (had ik in een ander topic gebruikt) https://www.youtube.com/watch?v=5E24zWAOSD0
Hier is het niet zo super erg maar, het is vaker toch zeker wel wat meer maar kan het niet goed op beeld krijgen.
gprrijder schreef:Ik woon in lelystad en heb thuis werkplaats in garage kan wel x voo je kijken?
Zou opzich kunnen heb alleen geen idee hoe ik hem bij jou kan krijgen en ga a.s weekend weg op vakantie
kan ook wel keer langs komen heb een auto dus kan een boel meenemen (help graag zijn al zo weinig schakels in lelystad)
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
odemgeezz
Schakelrijder
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 20:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing #85 2010( Te koop )
Fiets
Locatie: Lelystad

Re: Paniek

Ongelezen bericht door odemgeezz »

gprrijder schreef:
odemgeezz schreef:
Timm schreef:Maak anders even een filmpje en plaats deze op Youtube. Dan kunnen wij je wat beter en gerichter helpen. Als je je uitlaat er nog niet kan afhalen dan zou ik zeker niet je koelvloeistofslangen eraf gaan halen. Dit in verband met ontluchten e.d. wat best wel fout zou kunnen gaan.

Toch kan je je uitlaat er wel even afhalen. Dit zijn maar een paar boutjes waar je eigenlijk weinig aan fout kan doen. Je weet nooit wat je tegenkomt, dus dit is misschien wel een goedkope oplossing?
Hierbij het filmpje (had ik in een ander topic gebruikt) https://www.youtube.com/watch?v=5E24zWAOSD0
Hier is het niet zo super erg maar, het is vaker toch zeker wel wat meer maar kan het niet goed op beeld krijgen.
gprrijder schreef:Ik woon in lelystad en heb thuis werkplaats in garage kan wel x voo je kijken?
Zou opzich kunnen heb alleen geen idee hoe ik hem bij jou kan krijgen en ga a.s weekend weg op vakantie
kan ook wel keer langs komen heb een auto dus kan een boel meenemen (help graag zijn al zo weinig schakels in lelystad)
:woot: Zal dan wel na de vakantie of ergens in de vakantie moeten als het uitkomt heb deze week zelf weinig tijd i.v.b.m toetsweek, zitten hier nog kosten aan ofzo? je zal me jammer genoeg volgens jaar pas zien rijden :emo:
Toch heb ik bij mijn school (sgl) wel is 2 x-race's zien staan een derbi gpr en een honda maar verder dan dat zie ik ze ook nooit, heb ze zelf nooit zien rijden wel jammer ja.
Better safe then sorry.
Timm
Tuner
Berichten: 380
Lid geworden op: wo 30 nov 2011, 19:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing en Aprilia SX50
Aprilia SX 2009 Bidalot RF
Locatie: Eefde / Enschede
Contacteer:

Re: Paniek

Ongelezen bericht door Timm »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op je filmpje niet echt grote problemen zie. Je moet die drie boutjes gewoon iets strakker aandraaien en hij staat misschien niet helemaal goed afgesteld, maar voor de rest kan je hier best mee rijden.
Afbeelding
odemgeezz
Schakelrijder
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 20:59
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing #85 2010( Te koop )
Fiets
Locatie: Lelystad

Re: Paniek

Ongelezen bericht door odemgeezz »

Timm schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik op je filmpje niet echt grote problemen zie. Je moet die drie boutjes gewoon iets strakker aandraaien en hij staat misschien niet helemaal goed afgesteld, maar voor de rest kan je hier best mee rijden.
Het is ook niet echt een probleem maar het is zwaar hinderlijk, + ik ben er niet al te zeker van wat het is zal nog wel is proberen een duidelijker filmpje te maken want soms zit me achterbrug echt helemaal onder.
Zal vanmiddag de boutjes aandraaien kijken of het helpt
Better safe then sorry.
Plaats reactie