Zuiger vervangen?

Algemene vragen over Derbi.
derbidrd07
Tuner
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007

Zuiger vervangen?

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

Hallo, ik had een vraagje :mrgreen:
Wanneer moet je een zuiger vervangen bij een originele 50cc cillinder?
En hoe merk je dat je aan een nieuwe toe bent?
Met Vriendelijke Groet
Rhytz
Banden plakker

Re: Zuiger vervangen?

Ongelezen bericht door Rhytz »

Als je gewoon nog goede compressie hebt en je blok loopt goed hoeft ie niet vervangen te worden. Bij compressieverlies ligt het waarschijnlijk sowieso eerst aan de zuigerveren
dennis449
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda Extreme

Ongelezen bericht door dennis449 »

als het goed is zou je die helemaal niet hoeven te vervangen het is geen crossmotor waarbij je om een aantal uur de zuiger hoeft te vervangeeeeeeeeeen
derbidrd07
Tuner
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

dennis449 schreef:als het goed is zou je die helemaal niet hoeven te vervangen het is geen crossmotor waarbij je om een aantal uur de zuiger hoeft te vervangeeeeeeeeeen
Ook niet als die iets is opgefokt?
teun4
Tuner

Ongelezen bericht door teun4 »

derbidrd07 schreef:Hallo, ik had een vraagje :mrgreen:
Wanneer moet je een zuiger vervangen bij een originele 50cc cillinder?
En hoe merk je dat je aan een nieuwe toe bent?
Met Vriendelijke Groet
''Het is vaak afhankelijk van het specifieke vermogen van de motor, de rij eigenschappen, het soort circuit en de ondergrond en de mate van filtering van de lucht.''

''Over het algemeen moeten tweetakt zuigers tussen de 5 en de 15 uur rijden vervangen worden omdat de speling tussen de zuiger en de cilinder te groot wordt.'' Denk dat dit kunt vergeten, totaal niet van toepassing voor brommers die eigenlijk altijd op de weg rijden. Dit is bedoelt voor een echte crosmotor

''Net als bij tweetakt hangt de levensduur van een viertakt zuiger echter heel sterk af van de omstandigheden.''

Hier een citaat uit Noppenieuws nummer 91, begrijp wel dat dit een blad is dat over Crossmotoren gaan, maar er zit natuurlijk wel iets van waarheid in, het circuit kun je dan wel wegstrepen maar de rest is denk ik wel van toepassing.

Misschien moet je dit blad maar eens kopen, is te koop bij de betere Bruna, die heeft het soms liggen. Let op bij mij in de buurt moest ik alle Bruna's of om erachter te komen dat ze het alleen bij 1 bruna in de buurt kregen.
In ieder geval, hier staat 3 bladzijdes vol over zuigertechniek in.
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
Plaats reactie