ik heb laats een vlink crash gemaak met men derbi (maandje terug)
en heb m wel gerepareerd, maar er beginnen dingetjes op te spelen, soms haperende ontsteking, cilinder die steeds meer geluid gaat maken (nouwelijk merkbaar als je er niet dagelijks op rijd.)
maar nu was ik stom toevallig viavia op de site van orion terecht gekomen en die agb 30 lijkt me wel wat.
wat me vooral aanspreekt is dattie 4t is lekker zuinig.(ja 2t is mooier en vetter heb ik
ook heel graag) en ik vind m persoonlijk ook echt mooier dan mijn senda. (rijd ontgrensd 80 maar haal nog nieteens 1:20)
ik heb ook ff wat reseach gedaan, en t schijnen prima brommertjes te zijn maar ze zijn slecht tot niet op te voeren. dit is ook geen eis bij mij een snelheid van 65 vind ik wel prima.
je kan er wel voor een prikkie een ander blok(nieuw) onder gooien.(voor in de toekomst aantrekkelijk)
mijn eisen zijn dus, hoeft niet harder dan 65
lekker zuinig
komende (minimaal) 5jaar op dat ding rondrijden (vooral lange afstand dus stukken van30/40 km)
(als de tzr is opgeknapt, komt nog een update. en ik mijn senda in deze staat verkoop heb ik ruim genoeg om zoon orion aan te schaffen)
maar mijn vraag is nu: is t wel slim om mijn derbi met vlinke aankomende kosten weg te doen om een nieuwe orion te kopen. ?

of is uiteindelijk goedkoop duurkoop? want ik hoor ook horror verhalen over die dingen. iemand ervaring?
sorry voor de lap tekt, en ik hoor t wel!