brommer start niet meer

Algemene vragen over Derbi.
okjes
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 19:55
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD edition orange

brommer start niet meer

Ongelezen bericht door okjes »

Hallo,
Ik heb een Derbi senda drd en hij wil niet meer starten.
Ik had nooit problemen, maar op een gegeven moment ben ik dus ermee gevallen, toen ben ik nog een paar km verder gereden en toen viel ie uit.
Ik heb toen gekeken of de zuiger enzo nog goed was, maar die was duidelijk (!) aan vervanging toe. Dus ik meteen een nieuw Doppler setje erop gezet, een beetje afgesteld, en ik had hem eerst 30 lopen :eh: daarmee ben ik toen naar de keet gegaan en daar was een jongen die der wel verstand van had. Hij zei: mag ik is een rondje rijden, dan stel ik hem meteen goed af. Ik zeg ja en hij ging dus weg. Na een tijdje ging ik kijken waar hij bleef en toen stond die dus stil wat verderop. Hij zei dat ie hem 70 had laten lopen, maar toen startte hij niet meer. Ik ben toen opgehaald en nu heb ik dus geprobeerd met de luchtschroef en stationair een beetje te spelen, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan. De bougie is steeds wel nattig (heb er ook een nieuwe bougie op gezet, was ook niet alles meer) maar ik heb geen idee hoe ik hem nu aan de praat moet krijgen, omdat hij dus wel heeft gelopen op dat nieuwe setje.
Iemand?
gprrijder schreef:
Alfred schreef:
gprrijder schreef:als je tunen noemt uitlaatpoorten breder maken heb ik fucking veel ervarng :emo:
Afbeelding
haha als ik het op deze manier lees veranderd alles :think:
basserd
Pro tuner
Berichten: 1245
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc
Locatie: raalte

Re: brommer start niet meer

Ongelezen bericht door basserd »

vonkt je bougie?
kabel van je vervroeging van je ontsteking gecheckt?
gewoon even alles nakijken, je stekker van je contact los getrokken? stekker bij de ontsteking met een groen en geel kabeltje
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
limitedniels
Beginnende Derbi fan
Berichten: 30
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 21:10
Vervoersmiddel: derbi limited edition 2008

Re: brommer start niet meer

Ongelezen bericht door limitedniels »

Heb je al geprobeerd om hem aan te duwen?
okjes
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 19:55
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD edition orange

Re: brommer start niet meer

Ongelezen bericht door okjes »

bougie
basserd schreef:vonkt je bougie?
kabel van je vervroeging van je ontsteking gecheckt?
gewoon even alles nakijken, je stekker van je contact los getrokken? stekker bij de ontsteking met een groen en geel kabeltje
bougie vonkt. en wat is die kabel van de vervroeging? wat bedoel je precies?
limitedniels schreef:Heb je al geprobeerd om hem aan te duwen?
Heb me al halfdood gerend

Edit: De compressie is ook niet al te best, maar dat was ook al zo toen hij wel liep
gprrijder schreef:
Alfred schreef:
gprrijder schreef:als je tunen noemt uitlaatpoorten breder maken heb ik fucking veel ervarng :emo:
Afbeelding
haha als ik het op deze manier lees veranderd alles :think:
okjes
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 19:55
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD edition orange

Re: brommer start niet meer

Ongelezen bericht door okjes »

Ben naar de dealer geweest, wss was er bij de val de pistonpenborgring eruitgevallen ofzo, en die heeft vanalles kapotgemaakt :box:
bleek dat die nieuwe zuiger er hetzelfde uitzag als de vorige. (allemaal losse stukjes en gaten).
Ga wss een 2dehands blok doen, of weer een nieuw kitje en krukas.

kan slotje
gprrijder schreef:
Alfred schreef:
gprrijder schreef:als je tunen noemt uitlaatpoorten breder maken heb ik fucking veel ervarng :emo:
Afbeelding
haha als ik het op deze manier lees veranderd alles :think:
Plaats reactie