Brommer loopt niet meer

Algemene vragen over Derbi.
BluffShizzel
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Brommer loopt niet meer

Ongelezen bericht door BluffShizzel »

Hallo,

Ik heb een Derbi Senda DRD uit 2005, nooit problemen mee gehad todat ik een keertje in de regen naar school moest. s'Ochtends (toen het keihard regende) stoterde die een beetje maar ik dacht dat er een beetje vocht bij de bougie kwam ofzo en toen die eenmaal goed warm was had ik er ook geen last meer van. Maar toen ik s'middags weer naar huis ging gebeurde hetzelfde en toen viel die dus permanent weg.

Ik ben dus opgehaald toen, beschamend in het midden van Rotterdam, en hoopte dat die de volgende dag gewoon weer aan zou slaan, en dat deed tie. Maar al wil ik hem aanhouden moet ik veel toeren blijven maken en op een gegeven moment valt tie ook weer uit.

Ik heb al gedaan :
  • Carb schoongemaakt
    Bougie en Bougiedop vervangen
    Pakkingen van Carb/vlotter vervangen
    Vlotter nagekeken
    Zekeringen vervangen

Ik ben ook even naar de lokale fietsenmaker geweest en die zei dat ik een nieuwe onsteking moet kopen, maar ik vind dat een beetje raar als die wel eventjes "loopt". Dus ik vraag het even aan jullie. Wat moet ik doen?

Sander
Elmeuz
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2008

Re: Brommer loopt niet meer

Ongelezen bericht door Elmeuz »

Heb je al naar de luchtfilter gekeken ? Ik had hetzelfde probleem toen had ik het luchtfilter schoon gemaakt en laten drogen daarna deed hij het weer als vanouds
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

klinkt als een inlaatprobleempje, zou even kijken of je filter niet vies is waardoor hij niet genoeg lucht aanzuigt.

Start hij ook niet op shoke als hij uitvalt ?
Heb je nog wel een beetje compressie en zo ?
Afbeelding
BluffShizzel
Banden plakker

Dankje voor de reacties, de brommer staat nu ergens anders omdat ik niet altijd thuis ben. Dus het miss even duren voordat ik dit geprobeerd het.
yordii
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda x-race 2010 sm, in progress

Ongelezen bericht door yordii »

als je de carbu en de luchtfilter al hebt proper gemaakt en hij blijft het hebben (alteid de goedkopere dingen eerst)
ik herken dit probleem ook, ik zelf heb het ook meegemaakt, je moet hem op toeren houden zolang je rijd, als je even los laat valt die uit en wil die niet derect aangaan?
na een aantal uren gaat die ineens weer maar moet je weer op toeren houden?

als dit zo is moet je de spoelen van je ontsteking vervangen, dit durft door water wel eens kapot te gaan, bij mij was het na er water in gekomen was (was een ac scooter dus kan redelijk makkelijk water bij)

ik denk dat eens je de spoelen vervangen hebt je gewoon terug gaat kunnen rijden, de lokale fietsenmaker gelijk heeft hoor,
maar wel moet je geen complete ontsteking kopen maar slechts de spoelen (bobine/cdi is zo goed als waterdicht, en vliegwiel kan water verdragen deze kan je ook gewoon even proper maken met staalwol)

dan is het aan jou om even te zoeken wat voor ontsteking je hebt (ducati of leonelli) en daarvan spoelen te kopen

maar probeer eerst heel het inlaat proper te maken
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

Als hij nou helemaal niet meer start, kijk dan eens of je bougie vonkt (A)
Afbeelding
yordii
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda x-race 2010 sm, in progress

Ongelezen bericht door yordii »

maakt niets uit, een kapotte ontsteking vonkt vaak nog wel maar niet regelmatig
BluffShizzel
Banden plakker

Nou ik heb via via een ducati onsteking kunnen regelen van een vriend van me en heb ook effe naar de zuiger gekeken en die zag er gewoon goed uit. Eerst kijken of het dan toch die onsteking is.
ral4life
Tuner

Ongelezen bericht door ral4life »

geen valse lucht ?? en klinkt als vuil in de carbu.
BluffShizzel
Banden plakker

Nou ik heb het gevonden, ik zat even alle bedrading langs te gaan (tip van me pa) en het draadje van mijn voorlicht naar de schakelaar zat kortsluiting te veroorzaken. Eruit getrokken en hij ging weer dus nu ff op zo'n nieuw draadje wachten en ik ken weer rijden. Bedankt voor alle hulp.

PS. die ducati onsteking paste niet gelukkig, had zonde van het geld geweest.
Plaats reactie