Slecht Schakelen {Hulp Nodig}

Algemene vragen over Derbi.
Gebruikersavatar
derbievolimited
Pro tuner
Berichten: 1164
Lid geworden op: di 26 apr 2011, 12:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition #740/999 (verkocht)
'09 DRD Racing (pottendijk project)
Locatie: Emmen

Slecht Schakelen {Hulp Nodig}

Ongelezen bericht door derbievolimited »

Hoiii,

Ik ben met een maat zijn Aprilia RS bezig en heb hem voor hem helemaal los getrokken en opgeknapt en opgeleukt op sommige punten. Ik heb blok onder weg gehad maar niet uit elkaar, ik heb het blok er nu dus weer in maar het schakelen gaat onbeschrijfelijk slecht, en ik krijg hem niet in de neutraal als hij loopt. Als je blok uit hebt en je vogelt even 10 tot 15 minuten heb je de kans dat die wel of niet in de neutraal springt. Weet iemand waar dit aan kan liggen?? Ik heb dringde hulp nodig, wil hem graag spoedig weer goed hebben.

Mvg,
Nik
Gebruikersavatar
DerbiSendaSMDRD
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: do 27 sep 2012, 21:48
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD.
Peugeot Fox.
Locatie: SMD

Re: Slecht Schakelen {Hulp Nodig}

Ongelezen bericht door DerbiSendaSMDRD »

pfff. Zit het schakelpedaal ergens tegenaan? Tanden nog goed? Probeer even de as heen en weer te halen, ik geloof dat je die er zo uit kan trekken, kijk of ie goed zit en vastklikt?

Groeten,
Rick
TE KOOP: Peugeot fox. Stuur PB.

Derbi, the power!

What we do in life, echoes in eternity
Gebruikersavatar
derbievolimited
Pro tuner
Berichten: 1164
Lid geworden op: di 26 apr 2011, 12:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition #740/999 (verkocht)
'09 DRD Racing (pottendijk project)
Locatie: Emmen

Re: Slecht Schakelen {Hulp Nodig}

Ongelezen bericht door derbievolimited »

DerbiSendaSMDRD schreef:pfff. Zit het schakelpedaal ergens tegenaan? Tanden nog goed? Probeer even de as heen en weer te halen, ik geloof dat je die er zo uit kan trekken, kijk of ie goed zit en vastklikt?

Groeten,
Rick
Ik heb idee dat het in koppeling zit, want het overschakelen is prima, maar als je wilt rijden moet je zelfs met slippende koppeling optrekken, en als je dan alsnog los laat de koppeling valt hij uit, het lijkt alsof elke versnelling als 5de versnelling aanvoelt voor dat blok, want je hoort dat hij enorm veel moeite heeft aan te blijven :X
Gebruikersavatar
DerbiSendaSMDRD
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: do 27 sep 2012, 21:48
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD.
Peugeot Fox.
Locatie: SMD

Re: Slecht Schakelen {Hulp Nodig}

Ongelezen bericht door DerbiSendaSMDRD »

derbievolimited schreef:
DerbiSendaSMDRD schreef:pfff. Zit het schakelpedaal ergens tegenaan? Tanden nog goed? Probeer even de as heen en weer te halen, ik geloof dat je die er zo uit kan trekken, kijk of ie goed zit en vastklikt?

Groeten,
Rick
Ik heb idee dat het in koppeling zit, want het overschakelen is prima, maar als je wilt rijden moet je zelfs met slippende koppeling optrekken, en als je dan alsnog los laat de koppeling valt hij uit, het lijkt alsof elke versnelling als 5de versnelling aanvoelt voor dat blok, want je hoort dat hij enorm veel moeite heeft aan te blijven :X
Moet je even kijken dat de speling is bij je koppelingshevel. Hij moet net staan dat het draaidje net niet helemaal strak staat. Even kijken of er nergens wat raars is, een knik of een breukje. Met slippende koppeling moeten rijden is absoluut niet goed, daar gaat alles van naar de donder. Afstelling voor het rijden, wat de neutraal betreft. Kijk ff naar de schakelas.
TE KOOP: Peugeot fox. Stuur PB.

Derbi, the power!

What we do in life, echoes in eternity
Plaats reactie