Vage problemen derbi

Algemene vragen over Derbi.
kristof
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002

Re: Vage problemen derbi

Ongelezen bericht door kristof »

het kan zijn dat je cilinder geboord of gehoond is, endan hebt je dit probleem ook, had net hetzelfde met mn originele 50, had hem laten maken bij joramo (motodealer in belgie) en sindsdien als ik lang aan een stuk ging rijden had hij dat ook dat hij niet goed meer ree, ook een gestotter en kwam hij niet in zen toeren
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
lorenzo572
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009

Re: Vage problemen derbi

Ongelezen bericht door lorenzo572 »

Even een update:

Ik was dus met de zuiger en cilinder naar Fred Motoren geweest in Rotterdam.
Hier zagen ze heel veel lichte krasjes in mijn cilinder, en dat duidde op problemen met mijn krukaslagers volgens hun.
Toen is er een bekende van ons langs geweest en voelde wat aan het vliegwiel en zei dat het inderdaad niet goed zat met de krukaslagers. Toen dus het blok er af gehaald. Gelijk alles een beetje schoon gemaakt en nieuwe pakkingen genomen. Toen dus een setje krukaslagers en keringen gekocht en die laten vervangen. Ook gelijk maar mijn carberateur ontgrensd. Eergister stond hij weer in elkaar en gister (nadat hij een nacht in de schuur had gestaan) lag er wat olie onder mijn standaard.. Wij een iets grotere sproeier er in en iets verandert aan de afstelling.. Toen een stukje rijden, reed ongeveer 2 minuutjes en besloot om even te stoppen, en doordat de olie natuurlijk warm was geworden en dus ook dunner werd liep het er nu veel sneller uit. Je zag het gewoon druppen. Ook waren mijn schoenen flink nat en het blok ook. Maar dit was volgens mij koelvloeistof.. Moet ik dus ook nog even naar kijken..Nu ben ik dus van plan om 2 keringen te vervangen.. Die achter mijn voortandwiel en die bij mijn schakelpookje.

Maar er is nog iets.. Voordat we de hele brommer uit elkaar haalde, tapte we ook het blokolie af.. Hier kwam maar 250ml uit.. Nou ook zat er misschien nog wel 100ml in het blok. Maar toch niet erg veel. En aangezien toen ik hem net had ik hem had weg gebracht en ook de blokolie had laten verversen.. En ik er van uit ga dat ze die gewoon vol hebben gedaan.. En vol zou er iets van 650ml in moeten zitten.. Dus misschien lekte hij toch al olie voordat hij uit elkaar ging maar gewoon in mindere maten.. Want nadat het ververst was heb ik zo'n 2 dagen gereden en toen ging hij uit elkaar.

Ook wil ik misschien gewoon het normale olie reservoir er uit halen omdat ik best wel van wat mensen heb gehoord dat dat ook vaak problemen geeft en er misschien ook wel mee te maken kan hebben.

Graag jullie mening.
Plaats reactie