Hee, heb al een tijdje een gpr, maar heb nog een paar probleempjes waar ik niet uitkom.
sinds een tijdje start hij elektrisch niet meer.
Als ik aanloop start hij wel, als die dan paar uurtjes stil staat start hij wel weer met elektrische start, maar wach tik te lang dan moet ik hem weer aanlopen.
Accu is vol, hoor ook een klikje als ik elektrische start indruk.
Kan iemand mij vertellen waar ik naa rmoet kijken?
En had nog vraagje, weet iemand hoe ik mijn uitlaat demp?
Heb een hard blikkerig geluid en wil daar vanaf.
Hoorde iets over galswol of staalwol maar weet niet precies hoe dat zit.
Heb ook nog dat mijn toerenteller niet werkt, snelheidsmeter enzo doen het allemaal wel.
alvast bedankt
Startprobleem GPR
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50
Startprobleem GPR
Laatst gewijzigd door nickw12 op do 06 sep 2012, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
Re: Startprobleem GPR
accu versleten? Draait de startmotor wel een klein beetje, maar slaat ie gewoon niet aan? het relais kan ook tikken als je accu stuk is hoor.
-
- Banden plakker
Ik hoor de cilinder wel gewoon gaan, als ik hem in versnelling zet rijd hij ook lein stukje vooruit, maar je hoort nog niks uit je uitlaat zegmaar
-
- Banden plakker
bougie vonkt wel gewoon
-
- Banden plakker
startmotor werkt dan geloof ik wel, maar het is net alsof de benzine niet verbrand
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda x-race 2010 sm, in progress
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8543
voor het starten, als je een klikje hoort dan komt dat van je startrelais, dit wil dus zeggen dat dat nog werkt maar hij niet genoeg stroom krijgt, dit wil dus zeggen dat de accu dus WEL aan vervanging toe is, als je mij niet geloofd vraag dan maar eens aan een vriend ofzo of je even zijn accu moogt gebruiken, als die accu nog goed is zal hij wel elektrisch starten
en dat hij wel start na een paar uurtjes na het rijden wil zeggen dat de accu dan een beetje heeft kunnen opladen door het rijden maar aangezien het blijkbaar weg gaat is dus je accu aan vervanging toe
voor de demper: als je nog een originele demper hebt kan je niet tegen het geluid doen, vervang de demper pakking eens en kijk na op gaten in de utlaat door roest
mss kan je van die demperwol gebruiken die ze in crossmoto's doen, die prop je gewoon in de demper zonder die open te doen, het kan dat dit werkt, maar het kan ook verbranden en mag niet nat worden dus zorg dat je geen water in je demper krijgt
en dat hij wel start na een paar uurtjes na het rijden wil zeggen dat de accu dan een beetje heeft kunnen opladen door het rijden maar aangezien het blijkbaar weg gaat is dus je accu aan vervanging toe
voor de demper: als je nog een originele demper hebt kan je niet tegen het geluid doen, vervang de demper pakking eens en kijk na op gaten in de utlaat door roest
mss kan je van die demperwol gebruiken die ze in crossmoto's doen, die prop je gewoon in de demper zonder die open te doen, het kan dat dit werkt, maar het kan ook verbranden en mag niet nat worden dus zorg dat je geen water in je demper krijgt
-
- Banden plakker
Oke bedankt, zal morgen even accu regelen.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition
toen ik de elektrode afstand van mijn bougie kleiner maakte starte mijn brommer wel elektrisch. Jammer dat ik hier een dag voor de verkoop achter kwam... 

Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken