frame lassen

Algemene vragen over Derbi.
juul686
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi senda x-race

frame lassen

Ongelezen bericht door juul686 »

ik heb een klein vraagje,

ik heb een dr 70 met een scr corse onderlangs, 17,5mm carb en een top van ongeveer 110 op mijn derbi extreme uit 2005.
ik heb hier dus ongeveer 3500 km mee gereden en nu is de ophanging van mijn blok rechtsvoor gescheurd.
als ik nu ga rijden trilt mijn blok ongeloovelijk hard dus ik denk dat het niet echt goed is voor mijn blok.
ik wil het nu gaan lassen met een staaflasser, maar is dat sterk genoeg voor dit vermogen? of moet ik een nieuw frame kopen, want ik heb totaal geen zin om te gaan MIG lassen, dat is een zwaar gedoe.

bedankt voor jullie interesse :p
Pieke
Moderator
Vervoersmiddel: KTM

Re: frame lassen

Ongelezen bericht door Pieke »

ten eerste heeft dat je ophanging gescheurd is heeft niet met je setup te maken. Deze is namelijk niet ze heel zwaar. Er zijn mensen met blokjes die 20+ pk leveren waar de frames niet scheuren.

ten tweede kun je je frame gewoon lassen. ik zou het wel met mig doen, want dit is een stuk netter dan dat gekloot met de pinnen naar mijn mening.

ten derde zou ik het probleem niet alleen oplossen door je frame te lassen, maar bij de bron aanpakken. Waarom trilt je blok zo? Hoe zijn je lagers en je krukas eraan toe? nieuwe krukaslagertjes een idee? zit er speling op je bigend? Deze setup is nu niet bepaald zo kanon dat je elke 3000km je frame aan stukken trekt.

hopelijk heb je er wat aan.
juul686
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi senda x-race

Re: frame lassen

Ongelezen bericht door juul686 »

Pieke schreef:ten eerste heeft dat je ophanging gescheurd is heeft niet met je setup te maken. Deze is namelijk niet ze heel zwaar. Er zijn mensen met blokjes die 20+ pk leveren waar de frames niet scheuren.

ten tweede kun je je frame gewoon lassen. ik zou het wel met mig doen, want dit is een stuk netter dan dat gekloot met de pinnen naar mijn mening.

ten derde zou ik het probleem niet alleen oplossen door je frame te lassen, maar bij de bron aanpakken. Waarom trilt je blok zo? Hoe zijn je lagers en je krukas eraan toe? nieuwe krukaslagertjes een idee? zit er speling op je bigend? Deze setup is nu niet bepaald zo kanon dat je elke 3000km je frame aan stukken trekt.

hopelijk heb je er wat aan.
maar het zou dus wel kunnen met een staaflasser, ik heb hem toch al verkocht aan iemand dus de netheid maakt mij niet zo veel uit.
mijn blok is afgelopen jaar gereviseerd maar met standaard krukaslagers en ik heb ook gehoord dat die veel meer trillen dan sport lagers.
Plaats reactie