Versnellingsbak?

Algemene vragen over Derbi.
TIJS
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2005

Versnellingsbak?

Ongelezen bericht door TIJS »

Hoi,

Weekje geleden wou ik naar huis rijden vanuit werk, brommer deed het goed. Toen ineens wou hij niet hoger als ze 2. Dus ik ben gestopt en beetje heen en weer schakelen. Daarna deed ie het weer, dus ik reed verder. 5 min later moest ik vanuit ze 5 naar ze 3 schakelen, dat wou hij ook niet en stond vast in ze 5. Dus weer terug gereden in ze 5 en weer beetje heen en weer proberen te schakelen. Na 'n tijdje deed hij het weer goed en ik kon normaal rijden. Alleen hoorde je getik in z'n 3 als je gas gaf, gas los en je hoorde geen getik.

Nu gister kwam ik terug van werk en had de brommer voor het huis geparkeerd, na ongeveer 30 min wou ik naar de winkel rijden. Brommer liep zoals de vorrige keer goed. Alleen ik kon weer niet hoger als ze 2. Dus ik stopte en deed het zelfde als laatst, beetje heen en weer rijden en proberen te schakelen. Toen ineens verdween ook m'n 1e versnelling. Dus nu heb ik alleen 2 en vrij..

Doe ik het schakelpookje naar beneden hoor je niks, wil ik naar z'n " 3 " schakelen is het net alsof hij in ze 6 staat en je wil naar een nog hogere versnelling. Soms als je best hard naar beneden schakelt komt ie ineens in ze 2 inplaats van ze 1..

Koppelingsdeksel er vanaf gehaald, daar zag alles er goed uit. Alleen even snel gekeken. Zou het de olie kunnen zijn? Olie is ongeveer 2500 km oud, goed zwart. Heb nieuwe olie staan, dus die gaat er zoiezo in. Iemand die weet wat fout kan zijn?
DaanS
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x

Re: Versnellingsbak?

Ongelezen bericht door DaanS »

Tandwielen krom, lagers naar de klote?

Als je tandwielen kapot zijn hb je een groot probleem...

Erg kut dit allemaal.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Plaats reactie