Gister wou ik gaan rijden, en dom als ik ben vergeten benzine kraantje open tezetten. Dus de brommer stopte ermee na 'n paar 100 meter. Ik de benzine kraan weer aan gezet, paar keer rustig kicken. Daarna weer gestart. Reed nog geen 100 meter toen ie uit viel. Hij wou wel starten, maar viel dood als ik geen gas gaf.
Vandaag weer proberen te starte, met choke kwam er geen leven in. Maar zonder choke, met 'n beetje gas starte ie wel. Maar wees 3x zoveel toeren op de stage6 teller. Mijn gevoel was dat hij rondt de 2000 toeren maakte, maar de teller wees 3-4000 toeren. :S
Bougie er uit gehaald, beetje schoon gemaakt. Toen deze er weer in zat starte ie wel met de choke. Klein stukje rijden.
Merkte al meteen dat er iets niet goed was. Stotterde als 'n gek op wat hogere toeren, net als of er een begrenzer op zit.
Bougie voordat dit allemaal gebeurde:

Bougie daarna:

Nieuwe bougie getest vandaag, ook de gasnaald 1 hakje omhoog gedaan.
Het begon goed, liep mooi en de toereteller wees de normale rpm. tussen de 1500 en 2000 toeren stationair. Toen rustig gaan rijden, om 'm op te warmen. Na wat km gas gaan geven, duurde niet lang toen begon hij weer te kloten. De toerenteller gaf ineens 2x zo veel toeren aan. Net zoals de forrige keer (post hier boven) Hij begon ook erg kut telopen op hoge toeren, weet niet precies wanneer man zou zeggen rondt 8-10k, HEEL erg te stotteren. Net als of hij geen vonk meer gaf..
Ook als ik bvb van ze 5e naar 2e schakeld valt ie dood zonder gas, geef ik 'n beetje gas komt ie wel weer zachtjes terug.
Ook even bougie na gekeken, deze was best licht bruin. Vindt ik wel erg gek, want deze was voor al dit gedoe mooi bruin. Vorrige keer met dit zelfde probleem zwart en nat, en nu licht bruin. Ik begrijp het niet..
Iemand die het snapt?
Foto bougie: