Ik heb al lang bewondering gehad voor schakelbrommers. Toen ik mijn eerste schakelbrommer (Derbi Senda x treme 50 r uit 2008) kocht was ik dus dolgelukkig. Maar helaas kende ik niemand met een schakelbrommer met wie ik kon rijden. Anderhalf jaar later heb ik een vriendengroep opgericht die bestaat uit 5 enthousiaste rijders waarin het niveau varieert van zonder fouten rijden met je ogen dicht tot de koppeling te snel op laten komen waardoor het blok uitvalt en een file creëert van een hoop toeterende auto´s

Laatst hadden we het over meetings. Het leek ons wel leuk om een keer mee te rijden tijdens zo'n Derbi-meeting. Bij toeval raakte ik in gesprek met DerbiTeamDrenthe. Ik zou niet weten met wie ik sprak, maar ik werd van harte uitgenodigd om mee te rijden op 8 maart in Emmen. Helaas komen wij uit Apeldoorn. Voor ons is het niet te doen om naar Emmen te rijden, deel te nemen aan de meeting en redelijk op tijd weer thuis te zijn. (Als het in de vakantie plaatsvind, dan is er geen probleem. Op 40 minuten brommerafstand heb ik familie wonen waar we eventueel kunnen overnachten.) Ik heb al wel een autorijbewijs maar nog geen aanhanger-rijbewijs. Anders was het hop; even 5 schakelbrommers op een aanhanger binden en naar Emmen.
Dus ik vroeg mij af of er in de buurt van Apeldoorn (of in Gelderland) nog meer mensen zijn met schakelbrommers zodat we een meeting kunnen organiseren waarbij we niet zo gigantisch ver voor hoeven te rijden . En als het vakantie is kunnen we uiteraard naar Drenthe rijden.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Groetjes Pepijn