Chat topic #2

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

Brommert_01 schreef:maar idd, opnieuw opgebouwde brommers zijn tegenwoordig duur. kijk bijvoorbeeld naar EZ rider met derbi, kost gewoon weer nieuwprijs... maar ik moet toegeven, het ziet er allemaal wel weer gelikt uit. ook met de kreidlertjes. alles opnieuw verchroomd, new/old stock, alles met de hand opnieuw gespoten met kwaliteitslak. ook als het niet kapot is wordt het uit elkaargehaald en vervangen, om er zeker van te zijn dat het gewoon niet kapot gaat en mooi lang mee kan.
ja bij die kreidlers is het restauratie niveau vaak van echte museum kwaliteit. helemaal met dat opnieuw verchromen en het spuitwerk. bij de honda's is het vaak toch een berg slechte kwaliteit imitatie onderdelen wat er op gaat en in de verkoopprijs van zo'n brommer rekenen ze dan gewoon de prijzen van originele onderdelen wat ik niet echt eerlijk vind.
maargoed ik denk dat de rommelaars er vanzelf wel tussen uit verdwijnen.
van kreidler vind ik het wel leuk dat ze zelfs complete nieuwe cilinders zijn gaan gieten, met losse cilinderbussen en dergelijke, dat is echt liefhebberij.

in noorwegen zie je bij de oldtimers geen kreidlers, er zijn een paar zundapps en verder zijn het tempo's, een brommer die ik niet echt ken, ik geloof dat er sachs spul op zit. en af en toe een gilera trail, die zijn ze ook wel gek op maar dat is ook een heel mooi ding.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

wat ik graag nog een keer wil is een simpson S50, en dan net al querly(grenzganger) compleet opvoeren. of een oude vespa S50
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Het was vroeger ook de Kreidler/Zundap mannen 'tegen' de Honda MTX en MT aanhangers.
Zat ook echt een verschil in qua type mensch.
Vaak waren de Honda crossers meer van dn disco en Kreid en Zun de wat alternatieve, metal en punk etc.
En dan had je uiteraard de Hasj Puch rijders nog... :crazy: :lol:

Kreidler was geweldig sleutelen vergeleken met nu, alles direct bereikbaar en eenvoudig.
Vooral handig omdat ik bijna elke 2 maanden de zuiger of zuigerveren moest vervangen, geloofde niet zo in inrijden toen..of afstellen.. :lol:
Dikke 70 Supertherm en een 28 zonder luchtfilter omdat dat beter reedt...
Lekke voorvork die in trommelrem lekte dus voorste rem was niet aanwezig.
Gelukkig is die verder niet belangrijk bij tweewielers.
Wat dat betreft zijn brommers echt leuker geworden en qua wegligging e.d. echt wel beter.
Verschil tussen Kreid en RS4 is echt giga, niet zo zeer qua prestaties maar zeker wel qua wegligging.
Niet zo heel gek als je de banden, frame en vering vergelijkt maar toch.
Snap nu niet helemaal dat ik vroeger op zulke bandjes ongeveer zelfde snelheid deed als nu.. :P

Ik denk niet dat die injectie het geld waard is als je het afzet tegen prestaties die je voor minder kan hebben door snellere uitlaat oid maar het high tec en "exotische" er aan is wel erg verlokkelijk :wub:

Proost !
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

de nieuwe brommers, ja die wegligging is inderdaad niet te vergelijken. de rs50 die ik had toen schrok ik echt van het verschil, niks flexibels, geen last van richels in de weg, hobbels ook niet. remmen als een anker en banden die de naam banden echt mochten hebben. net als al die moderne aprilia en derbi supermotard modellen...geen wonder dat die zo populair zijn.

dat puch volk kan ik me nog herinneren, lange haren, lange leren jassen , kistjes aan, en dan met een hele groep op die gammele puchjes met mega hoog stuur. de concurrentie die ze hadden waren de zundapp en kreidler lui want de honda lui zaten inderdaad ergens in een disco, friettent of dancing...of ze stonden allemaal ergens bij de lokale kermis bij de botsauto's met hun hoog opgetrokken jaren 80 broeken. :clap:

die simson figuur heb ik wel filmpjes van gezien, die is wel een aparte. ze verkopen in duitsland een hoop tuning spul voor die dingen en bouwen er ook mt/mtx 80 cilinders op geloof ik. zelf kende ik maar 1 iemand in de buurt in nederland vroeger die een simson had, een schwalbe geloof ik.

mocht iemand trouwens ergens een keer een stuurkap en 2 zijkappen van een mtx 50 rally sport tegen komen te koop op internet dan hoor ik het graag. ik denk dat ik spaans of italiaans moet gaan leren om ze te vinden :ugeek:
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik vind op internet geen duidelijke foto van hoe de graphics eruit zien en de plastics zelf... Maar ook niet op eBay?
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Davie04 schreef:Soms kan je je inderdaad verbazen over de snelheid van sommige dingen, bij mij in de buurt rijd een super nette Kreidler Florett RS50 die mij helemaal zoek rijd. Net op Marktplaats een mooi setje gekocht, Top V-Force 3, Keihin 28mm, Top spruitstuk met een Voca schuimfilter en dat alles voor 75 euro inclusief verzending. Komt morgen binnen volgens onze vrienden van de PostNL dus het zal me benieuwen wat er in het doosje zit, ik heb zo mijn twijfels... :problem:
Jij was dus degene die mij voor was haha
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Davie04 »

bart_rs2 schreef:
Davie04 schreef:Soms kan je je inderdaad verbazen over de snelheid van sommige dingen, bij mij in de buurt rijd een super nette Kreidler Florett RS50 die mij helemaal zoek rijd. Net op Marktplaats een mooi setje gekocht, Top V-Force 3, Keihin 28mm, Top spruitstuk met een Voca schuimfilter en dat alles voor 75 euro inclusief verzending. Komt morgen binnen volgens onze vrienden van de PostNL dus het zal me benieuwen wat er in het doosje zit, ik heb zo mijn twijfels... :problem:
Jij was dus degene die mij voor was haha
heheheh, kopen? Membraan is wel al vergeven, die heb ik er nou mooi onder zitten ;D
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Ik las net dat je grote problemen kan krijgen door dat membraan.
Desintegrerende motorblokken en in het slechtste geval wokkel oren aan beide kanten.
Moet je niet willen.
Ik zou em z.s.m. weer doorverkopen voor 30 eu ofzo.
Aan mij.
Niet aan Bart.
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Davie04 »

42 schreef:Ik las net dat je grote problemen kan krijgen door dat membraan.
Desintegrerende motorblokken en in het slechtste geval wokkel oren aan beide kanten.
Moet je niet willen.
Ik zou em z.s.m. weer doorverkopen voor 30 eu ofzo.
Aan mij.
Niet aan Bart.
:mrgreen:
hahaha grapjas, had m graag aan je verkocht als het voor mij niet werkte. Carburateurtje staat nu bij mij op de plank, enige interesse? :D
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Davie04 »

Had trouwens nog wel een vraagje over dat spruitstuk, het is zon top performance draaibaar spruitstuk. Nu snap ik alleen niet helemaal hoe ik een rond rubber in de groeven ga krijgen van een rechthoekige beugel zodat het luchtdicht is :think:
https://www.k-parts.nl/spruitstuk-top-p ... gJM8PD_BwE
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Heb je het al geprobeerd ?
Moet zo komen te zitten, neem aan dat het dan afsluit https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... egUIARC7Ag

Maar waarom t niet gewoon rond is snap ik eigenlijk ook niet zo :think:

Een 28 is me net ff te groot, vooral qua verbruik, im no rich bitch :sad:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Dat spruitstuk druk je er zo in. Als het helemaal rond is sluit het niet goed af bij de vierkante/rechthoekige inlaat.
Dat randje om het ronde druk je er zo in, en je kan als het er in zit ook zachtjes te draaien om bij te stellen. Heb er zelf eentje van Polini op m'n cp19
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Iemand niet nog een mooi krukas je liggen buiten origineel om? Iemand heeft mij een artek k1 ot opgestuurd op nt...
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door kiris »

42 schreef:Ik las net dat je grote problemen kan krijgen door dat membraan.
Desintegrerende motorblokken en in het slechtste geval wokkel oren aan beide kanten.
Moet je niet willen.
Ik zou em z.s.m. weer doorverkopen voor 30 eu ofzo.
Aan mij.
Niet aan Bart.
:mrgreen:
klopt, die verhalen ken ik ook. V-force schijnt regio gebonden te werken, dat wil zeggen dat ze het in regio's aan zee en waar veel mosselen zijn probleemloos doen maar in andere plaatsen je blok in een bak palingsnot veranderen. :twisted:
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Zie je : uit twee betrouwbare bronnen dus !
Meest betrouwbaar van het hele forum zeg ik.
Oude wijzen uit het Zuid-Westen en Verre Noorden zeg maar.
Zeg dus niet dat we niet gewaarschuwd hebben met je wokkel oren straks :roll:
Laatst gewijzigd door 42 op ma 24 mei 2021, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

heheheh, kopen? Membraan is wel al vergeven, die heb ik er nou mooi onder zitten ;D

wat moet dat kosten?
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Matthijs H »

42 schreef:Ik las net dat je grote problemen kan krijgen door dat membraan.
Desintegrerende motorblokken en in het slechtste geval wokkel oren aan beide kanten.
Moet je niet willen.
Ik zou em z.s.m. weer doorverkopen voor 30 eu ofzo.
Aan mij.
Niet aan Bart.
:mrgreen:
Hahaha je bent lekker op dreef Robbie :lol:
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

Creatief onderhandelen is da :P

Maar ik heb t idee dat t niet gaat werken.
De wereld is hard en meedogenloos :problem:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door 42 »

En kan iemand van Derbiforum beheer nog es naar het gegevens forum kijken, mensen blijven daar vragen stellen waar je niet op kan reageren vanwege 1 of andere bug.
Blijf pb's sturen dat ze beter op ander forumgedeelte kunnen posten.
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Davie04 »

Ik neem de wokkeloren voor lief, en daarintegen moet ik toch weer dat halve blok opentrekken want ik vertrouw het niet helemaal. Moet ook een nieuwe cilinder steken, heb trouwens geen flauw idee wat die carb waard is... nieuwprijs van 255 maar deze is nog in vrij goeie staat, hier en daar wat krasjes maar daar blijft t bij, iemand een idee?
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Plaats reactie