net maar weer 6e blikkie corona opengetrokken, ben mn mtx bandenprobleem aan het "oplossen".
echt waardeloos is dat, 21x1.4 voorvelg en 18x1.6 achtervelg.
daar passen echt geen fatsoenlijke banden op.
volgens de kentekenpapieren moet ik er 2.5x21 en 3.0x18 op zetten maar dan zit je met van die waardeloze hardplastic fietsbanden waar geen bocht mee te maken is en je al begint te glijden als er voor de volgende dag regen is voorspeld. dus dat kenteken dat heb ik zogenaamd niet gezien, ze kunnen het heen en weer krijgen.
2.75 krijg ik er voor wel op, 80/100 van een crosser lukt ook, alleen achter is het gewoon 3x niks, velg veel te smal.
dus ik dacht dan zoek ik wel een 1.85 wiel van een mtx80.....nergens te vinden. eentje op ebay die niet naar buitenland verstuurd, en 3 in franse webshops die niet buiten frankrijk versturen.
dus dan een andere velgrand....ook nauwelijks te vinden zonder het risico te lopen dat de hoek van de spaakgaten verkeerd is en dan moet ik maar zien of het lukt om zelf een wiel te gaan richten na het spaken.
weet niet of mn scheldwoordenvoorraad groot genoeg is om me daar doorheen te vloeken.
en dan wil ik ook nog voor en achter hetzelfde merk en type band hebben en dan word de keuze ook al krap.
500 euro verder heb ik dan waarschijnlijk alles wel klaar en dan kom ik er natuurlijk achter dat de banden te zwaar zijn voor het 50cc cilindertje en dat ze in de regen net spek zijn.
mischien maar gewoon voor 500 euro bier kopen en die hele brommer vergeten