Chat topic #2

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Brommert_01
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005

Re: Chat topic #2

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nouja, andere goed merken als Polini zijn€80 voor een 28mm nieuw, dus iets van 40/50 zal wel redelijk zijn. De nieuwwaarde kan je weinig mee aangezien een substituut rond die prijs is.
Davie04
Schakelrijder
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood

Ongelezen bericht door Davie04 »

Zo, dat voor een echte Keihin? Valt eigenlijk vies tegen, dan hou ik m mooi op de plank hier voor dat geld ;D
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Brommert_01
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005

Ja, maarja wat maakt het verschil of je een voca of Polini, ook top kwaliteit, hebt of een keihin?
Davie04
Schakelrijder

Dacht meer dat je voor het merk betaalde, achja heb wat leuks om naar te kijken vanaf mn luie stoel :happy:
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Je kan altijd een poging doen op mp voor 90 eu oid en kijken wat de gek er voor geeft.
Blijft t onder wat je wilt dan haal je em weer weg.
kiris
Banden plakker
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Ongelezen bericht door kiris »

een keihin pwk is altijd een veelvoud waard van wat een polini/voca/weetikveelwat pwk kloon waard is.
de ene is perfect, de ander een veredelde china kopie die iets beter is afgewerkt dan "merkloze" china kopie.

dat er polini, voca, stage 6 op staat betekent niet dat het ook kwaliteit is. polini en malossi zijn merken die het tegenwoordig vooral van de naam moeten hebben. merken als voca en stage 6 waren vroeger compleet onbekend en verkopen vaak spul wat onder 10 andere merknamen ook in china gemaakt word voor een appel en een ei.
ze hebben hele dure producten die kwaliteit zijn, en de rest is gewoon goedkope vulling om te zorgen dat ze niet falliet gaan.
vroeger had je mensen die zeiden dat proma of homoet een topmerk uitlaat was, gewoon omdat ze niks anders konden betalen. als je met open ogen kijkt is het gewoon pisbakkenijzer vergeleken met goede merken als jolly moto bijvoorbeeld.
maar mensen hebben er vaak een handje van om de rommel die ze kunnen betalen als het beste te bestempelen en het dure spul dan te negeren omdat ze die niet kunnen betalen.

wil je een goede carburateur die over 15 jaar nog steeds betrouwbaar is, geen gekke afstelproblemen geeft en waarvoor alle onderdelen in alle maten verkrijgbaar zijn dan pak je een echte keihin of mikuni.

ik heb al zoveel gezeik gezien met van die "doe maar de goedkope, of die iedereen heeft" onderdelen, en vooral bij een carburateur kan het het verschil zijn vastlopen of blijven rijden.

heb je dus een keihin pwk voor weinig hou em op de plank, krijg je nooit spijt van. ik heb een al jaren een rijtje keihins en mikuni's in div maten liggen, in de loop der tijd bij elkaar verzameld en bij elk nieuw project blij dat ik zo een carburateur kan pakken waarvan ik weet dat ie nul gezeik geeft.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Davie04
Schakelrijder

Thanks voor de uitleg Kiris, dan houd ik hem idd op de plank voor het geval dat ik later toch aan een grotere cilinder ga. Hij staat er nu ook botergeil bij moet ik zelf zeggen, hoe upload ik hier makkelijk een fotootje?
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

Davie04 schreef:Hij staat er nu ook botergeil bij moet ik zelf zeggen
:lol:

Foto plaatsen ;
https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 22#p355322
Brommert_01
Pro tuner

kiris schreef:een keihin pwk is altijd een veelvoud waard van wat een polini/voca/weetikveelwat pwk kloon waard is.
de ene is perfect, de ander een veredelde china kopie die iets beter is afgewerkt dan "merkloze" china kopie.

dat er polini, voca, stage 6 op staat betekent niet dat het ook kwaliteit is. polini en malossi zijn merken die het tegenwoordig vooral van de naam moeten hebben. merken als voca en stage 6 waren vroeger compleet onbekend en verkopen vaak spul wat onder 10 andere merknamen ook in china gemaakt word voor een appel en een ei.
ze hebben hele dure producten die kwaliteit zijn, en de rest is gewoon goedkope vulling om te zorgen dat ze niet falliet gaan.
vroeger had je mensen die zeiden dat proma of homoet een topmerk uitlaat was, gewoon omdat ze niks anders konden betalen. als je met open ogen kijkt is het gewoon pisbakkenijzer vergeleken met goede merken als jolly moto bijvoorbeeld.
maar mensen hebben er vaak een handje van om de rommel die ze kunnen betalen als het beste te bestempelen en het dure spul dan te negeren omdat ze die niet kunnen betalen.

wil je een goede carburateur die over 15 jaar nog steeds betrouwbaar is, geen gekke afstelproblemen geeft en waarvoor alle onderdelen in alle maten verkrijgbaar zijn dan pak je een echte keihin of mikuni.

ik heb al zoveel gezeik gezien met van die "doe maar de goedkope, of die iedereen heeft" onderdelen, en vooral bij een carburateur kan het het verschil zijn vastlopen of blijven rijden.

heb je dus een keihin pwk voor weinig hou em op de plank, krijg je nooit spijt van. ik heb een al jaren een rijtje keihins en mikuni's in div maten liggen, in de loop der tijd bij elkaar verzameld en bij elk nieuw project blij dat ik zo een carburateur kan pakken waarvan ik weet dat ie nul gezeik geeft.
dat het mogelijk beter kwaliteit is, dat kan. Maar 200 euro kwaliteits verschil ben in niet echt met je eens. Het is en blijft een gietsel. Het is niet geprint uit aluminium, of CNC gevreesd, ofzo. Daarnaast, wat kan er Ali zijn dat de afstelling verpest? Uiteindelijk draait het allemaal om kanalen, schroefdraad boutjes, sproeiers en pakkingen. Ik ben het met je eens dat China spul(vooral gebruikte pakkingen) na tijd snel degraderen, maar die pakking van een mikuni droogt net zo goed uit. Misschien zijn de componenten als vlotters, en naalden(geen idee welke materiaal het is bij keihin) van hogere kwaliteit. Maar ik ben ervan overtuigd dat het verder niet zo veel verschilt. Daarnaast zegt het feit dat veel modellen als keihin pwk model worden aangeduid, dat het is afgekeken van. Ik denk eerder dat er gewoon meer geld wordt uitgetrokken voor R&D en je daar een stuk van sponsort. En daarnaast, als een anders de research heeft gedaan en jij verderbouwt ik dat platform, betekent niet dat het slechter is. Zo werk alles in de wereld. MAIC Measure, analyse, improve & control
Davie04
Schakelrijder

Nou moet zeggen dat ie aardig ziet zo, zal niet gegoten zijn...
Brommert_01
Pro tuner

Zeker wel, vond het net op een forum ook terug. Met die-cast methode. Hierbij wordt een onder hoge druk en hitte een metaal vloeibaar in de mal gespoten. En het is aluminium. Iemand hier zegt dat alleen mikuni een bepaald zinc mengsel heeft/had( in ieder geval in de 70's) maar op keihin.com is ook te zien dat fabrieks af dingen met dremels nog worden nabewerkt etc, dus daar heb je je stukje kwaliteit.
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

Proost en gefeliciteerd Daan :thumbup:
Davie04
Schakelrijder

Brommert_01 schreef:Zeker wel, vond het net op een forum ook terug. Met die-cast methode. Hierbij wordt een onder hoge druk en hitte een metaal vloeibaar in de mal gespoten. En het is aluminium. Iemand hier zegt dat alleen mikuni een bepaald zinc mengsel heeft/had( in ieder geval in de 70's) maar op keihin.com is ook te zien dat fabrieks af dingen met dremels nog worden nabewerkt etc, dus daar heb je je stukje kwaliteit.
Ohjoh, dan zal t wel kloppen hij is wel gigantisch netjes afgewerkt.

En ook gefeliciteerd Daan, hoelaat doen we pils?
Matthijs H
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Peugeot Expert L3
Tomos
Fiesta (sold)
Vivaro (sold)
Golf MK 4 sold)
Golf MK2 (sold)
206 (total loss)
DRD Pro 06 (sold)
DRD LTD 07 (sold)
3x DRD Racing (sold)
2x Tomos (sold)
Aerox (sold)
Vivacity (sold)
Zenith (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Davie04 schreef: En ook gefeliciteerd Daan, hoelaat doen we pils?
Het is niet de vraag wanneer, maar hoeveel. :thumbup:
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Davie04
Schakelrijder

Wanneer en hoeveel :crazy:
Davie04
Schakelrijder

Krijg het niet voor elkaar om die foto te uploaden hier, dus het moet maar met een linkje gedaan worden :D https://myalbum.com/album/SZKdQK7nMvNK
Brommert_01
Pro tuner

Ja, toch dik. Ik heb met ook een nieuw Polini krukas je opgehaald :wtf: nieuw in doos. Geruild voor oude rempomp, verroeste gianellinconti en €30. Nieuwe krukas lagers en naaldlager er ook nog bij. Met beetje geluk morgen bij de brommer boer mhr80 supermoto ophalen. Maar dat hangt af van de prijs. Hij zou m zonder bon fixen voor €300 en anders bellen ls t duurder was, maar dat ging mis belde die al, maar als het te veel is mag die m houden :lol: dan is de set-up evt compleet
Davie04
Schakelrijder

Dat heb je ook dik voor elkaar zo :lol:
kiris
Banden plakker
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Ongelezen bericht door kiris »

Brommert_01 schreef: dat het mogelijk beter kwaliteit is, dat kan. Maar 200 euro kwaliteits verschil ben in niet echt met je eens. Het is en blijft een gietsel. Het is niet geprint uit aluminium, of CNC gevreesd, ofzo. Daarnaast, wat kan er Ali zijn dat de afstelling verpest? Uiteindelijk draait het allemaal om kanalen, schroefdraad boutjes, sproeiers en pakkingen. Ik ben het met je eens dat China spul(vooral gebruikte pakkingen) na tijd snel degraderen, maar die pakking van een mikuni droogt net zo goed uit. Misschien zijn de componenten als vlotters, en naalden(geen idee welke materiaal het is bij keihin) van hogere kwaliteit. Maar ik ben ervan overtuigd dat het verder niet zo veel verschilt. Daarnaast zegt het feit dat veel modellen als keihin pwk model worden aangeduid, dat het is afgekeken van. Ik denk eerder dat er gewoon meer geld wordt uitgetrokken voor R&D en je daar een stuk van sponsort. En daarnaast, als een anders de research heeft gedaan en jij verderbouwt ik dat platform, betekent niet dat het slechter is. Zo werk alles in de wereld. MAIC Measure, analyse, improve & control
technisch verschil zit in de gekozen materialen en legeringen, de precisie in de maatvoering ( en dat komt extreem nauwkeurig bij carburateurs), behandelingen van het materiaal tegen corrosie en slijtage en dergelijke.

het prijsverschil zit ook in :
subsidie van de chinese overheid,
lagere lonen in china,
geen pensioenvoorzieningen voor personeel,
geen verzekeringen,
grote belastingvoordelen van de eu voor chinese productie en vervoer t.o.v productie in japan en europa,
het voeren van een langtijd programma voor vervangingsonderdelen,
overhead kosten qua milieu eisen in de fabriek en verzekeringen en pensioenen voor personeel en nog veel meer van dat soort zaken.
ook moet keihin de ontwikkelingskosten er uit halen, die je bij simpel kopieren niet hebt.

je kunt ze niet als identieke producten zien omdat ze dat gewoon niet zijn.

materiaal is zwakker, onderdelen zoals gasschuiven slijten sneller, door slechte maatvoering is de afstelling vaak niet constant, door verkeerde maten is correct afstellen soms onmogelijk, valse lucht door slechte afdichtingen in de carburateur zelf en meer van dat soort gedoe.
veel mensen merken er weinig van, omdat hun cilinder of krukas toch al snel kapot is en de hele "setup" dus toch maar kort gebruikt word, en het gebruik ook vaak niet verder komt dan stationair en volgas zoals bij scooters op straat. het hele bereik daar tussen waar de grote afstel problemen ontstaan ontgaat ze en word gewoon gezien als noodzakelijk gestotter. verschil merk je als je bijvoorbeeld op een circuit gaat rijden, of leert dat de boel ook heel hoort te blijven bij kwart gas en half gas, en dat stotteren bij geen enkel toerental van een tweetakt hoort. op een testbank zie je het verschil ook overduidelijk en niet alleen op top maar over het hele toerenbereik
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
Brommert_01
Pro tuner

Ik moet toegeven, dat halfgas, volgas ben ik er ook eentje van, rijden kan nooit normaal :lol: maar die kleine dingetjes ben ik zeker met je eens. Ik dacht meer dat je het had of die grote veranderingen op top. Maar dat slijtage ben ik zeker met je eens.
Plaats reactie