Dick schreef:nee, want als mijn buisje van het verloopstuk er goed opzit, klinkt hij veel zwaarder...
als die er niet goed opzit, dan maakt tie echt zoon rare tering herrie, vooral laag in toeren...
je merkt het direct..
bij mij is het probleem, dat de voorbocht, waar je het y-stuk aan verbind 18mm doorsnee is
en het y - stuk zelf daar schuif je de buis in, 22 mm is.....
dus ik heb nou een buisje laten draaien, maar die is beetj groot....
eigelijk moet je een stuk hittebestendig rubber hebben ofzo., alleen elk stuk rubber dat mij wordt aangeboden, brand er gewoon af.....
Haal bij een crosszaak een uitlaatrubber van een KX85 ofzo, had ik ook op mijn brommer. Dan geef je gewoon de maten en dan kijken ze wat past! Die dingen zijn super flexibel dus passen goed en dichten perfect af! Ook verbranden ze niet
Dick schreef:
eigelijk moet je een stuk hittebestendig rubber hebben ofzo., alleen elk stuk rubber dat mij wordt aangeboden, brand er gewoon af.....
Ik gebruik hiervoor rubberslangen die wij gebruiken bij zuiveringsinstallaties waar (heeel) heet water/mengsel doorgaat.
Mag heel wat gebeuren voordat die beginnen te smelten. Gebruik ze ook als kvs slangen
Dick schreef:
kan er eventueel ook wel een voor je mee nemen, kom elke dag in veenendaal
Haha, ik ook gek.
Maar als ze rubber hebben met een binnendiameter van 22mm, en een buitendiameter van 5mm moet het ff laten weten!
(Ook als ze alleen binnediameter van 22mm hebben.)
Trouwens, de goudkleurige zeskop in het midden van m'n vliegwiel moet er zeker eerst af voordat ik de vliegwieltrekker kan plaatsen?
Dick schreef:
kan er eventueel ook wel een voor je mee nemen, kom elke dag in veenendaal
Haha, ik ook gek.
Maar als ze rubber hebben met een binnendiameter van 22mm, en een buitendiameter van 5mm moet het ff laten weten!
(Ook als ze alleen binnediameter van 22mm hebben.)
Trouwens, de goudkleurige zeskop in het midden van m'n vliegwiel moet er zeker eerst af voordat ik de vliegwieltrekker kan plaatsen?
Als je een degelijke vliegwieltrekker hebt mag die blijven zitten!
Aha, dan zal ik die vliegwielspie er maar weer even in proberen te prutsen. Trouwens Jasper, de witte draad (en de rest ook) lijkt goed te zitten, wel zijn de spoelen aan de kant van het tandwiel een beetje vies, kan dat het probleem zijn? Kan ik nog wat dingen uitsluiten als ik een multimeter regel?
Dick, bedankt! Ga ik maar eens langs denk ik. 4cm is best.
Boeki schreef:Aha, dan zal ik die vliegwielspie er maar weer even in proberen te prutsen. Trouwens Jasper, de witte draad (en de rest ook) lijkt goed te zitten, wel zijn de spoelen aan de kant van het tandwiel een beetje vies, kan dat het probleem zijn? Kan ik nog wat dingen uitsluiten als ik een multimeter regel?
Dick, bedankt! Ga ik maar eens langs denk ik. 4cm is best.
Als alle draadjes nog heel zijn dan is het toch goed.
Naja schoonmaken kan nooit geen kwaad.
En je kan daarmee vast wel dingen uitsluiten, ben geen exper met electro dus daar moet je niet mee bij mij zijn .