Die crossers zijn meer waard dan een 1993, een compleet gereviseerde van 93 heb je voor 1100 wel. Die pré90 modellen iets meer, komt omdat pré90 wedstrijden nu heel populair zijn. Verder is het onzin om een crosser te kiezen om het waterpompkapje wanneer dit kapje gewoon goed is, wanneer de de juiste koelvloeistof gebruikt heb je geen last meer van rotte waterpompkapjes. De cr125's vanaf 1990 hebben al geen last meer van hun waterpompkapje geloof ik. Vanaf 1990 wordt ook het HPP blok gebruikt bij de CR125's.Venlonaer schreef:Geen idee of dat reeël is hè, je zou eens iemand moeten vragen met meer ervaring qua crossers en CR's specifiek.
Ik zou overigens ook iets nieuwers kopen, vanaf 93 hebben ze een nieuwe type blok dat geen last heeft van een verlept waterpompkapje als't goed is.
Verder ligt er ook echt aan wat je met een motor wil doen, wil je pré90 gaan rijden dan koop je dus een motor van vóór 1990. Wil je gewoon beginnen met crossen en een leuke crosser aanschaffen, koop dan (wanneer je Honda wil) een CR125 van de jaren 90, het mooiste is eentje van 1997. Beste modellen met stalen frame zo'n beetje. Een compleet gereviseerde heb je voor €1200,- à €1300 bij een crossmotorzaak. Wanneer je budget hoger ligt en bijvoorbeeld een model wil vanaf 2003 kun je elk merk wel kopen, behalve de oudere KTM's. Die schijnen nogal problemen te hebben, en er zijn veel minder onderdelen voor verkrijgbaar. Wanneer je een motor uit de jaren '90 wil dan raadt ik je een Honda aan, massa's (gebruikte) onderdelen te koop en waardevast.
Wanneer je een Honda CR125 met aluminium frame wil, koop dan eentje vanaf 2002. Deze hebben een nieuwe generatie frame's. 2002 schijnt cilinderproblemen te hebben, maar dat is oplosbaar. De 2003 schijnt sloom te zijn, maar daar heb je als beginner echt geen last van. (Ik ook niet in ieder geval, ik heb dan wel Doma uitlaat en VHM kop.)