
Chat topic
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Het grote chat topic
Harder rijden, dan ruik je niet naar die lucht 

- Sander
- Moderator
- Berichten: 4244
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: Het grote chat topic
jasperrr91 schreef:Harder rijden, dan ruik je niet naar die lucht

Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het grote chat topic
Gaat zo lastig met al die kut scootersjonnies die niet door de bocht durvenjasperrr91 schreef:Harder rijden, dan ruik je niet naar die lucht

Of dit komt door de stoplichten denk ik. Of door van die donderslange fietsgroepen die dan met z'n 3en naast elkaar fietsen.
En Reinder, niet verkeerd? Val jij op manwijfen of zijn het echt knappe meiden? Want dat heb ik nog nooit meegemaakt


Trouwens, hoeveel afwijking zit er op de orginele km teller van een xtreme? Dan weet ik of ik hem nog harder kan laten lopen.

Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lex
- Pro tuner
- Berichten: 578
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
- Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6725
- Locatie: Hoeven
Re: Het grote chat topic
Regel een tomtom/mipper, kijk hoe hard je ga en hoe hard op de teller, zal zo'n 5-6 km/u zijnroyvi schreef: Trouwens, hoeveel afwijking zit er op de orginele km teller van een xtreme? Dan weet ik of ik hem nog harder kan laten lopen.Hij gaat nu iets over de 75. En laatst met wind mee buiten de teller..
- Reinder
- Tuner
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
- Locatie: Apeldoorn
Re: Het grote chat topic
Nee, echt niet verkeerdroyvi schreef:Gaat zo lastig met al die kut scootersjonnies die niet door de bocht durvenjasperrr91 schreef:Harder rijden, dan ruik je niet naar die lucht
Of dit komt door de stoplichten denk ik. Of door van die donderslange fietsgroepen die dan met z'n 3en naast elkaar fietsen.
En Reinder, niet verkeerd? Val jij op manwijfen of zijn het echt knappe meiden? Want dat heb ik nog nooit meegemaakt![]()
Trouwens, hoeveel afwijking zit er op de orginele km teller van een xtreme? Dan weet ik of ik hem nog harder kan laten lopen.Hij gaat nu iets over de 75. En laatst met wind mee buiten de teller..


Mijne wijkt zo'n 2-4 km af (xrace), heb ik gemeten door langs zo'n snelheidspaal te rijden

Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Re: Het grote chat topic
Die snelheidspalen moet je ook niet altijd gelovenReinder schreef:Nee, echt niet verkeerdroyvi schreef:Gaat zo lastig met al die kut scootersjonnies die niet door de bocht durvenjasperrr91 schreef:Harder rijden, dan ruik je niet naar die lucht
Of dit komt door de stoplichten denk ik. Of door van die donderslange fietsgroepen die dan met z'n 3en naast elkaar fietsen.
En Reinder, niet verkeerd? Val jij op manwijfen of zijn het echt knappe meiden? Want dat heb ik nog nooit meegemaakt![]()
Trouwens, hoeveel afwijking zit er op de orginele km teller van een xtreme? Dan weet ik of ik hem nog harder kan laten lopen.Hij gaat nu iets over de 75. En laatst met wind mee buiten de teller..
Echt knap zijn ze ook weer niet, maar laat ik zeggen zaterdagavond na 5 bier knap
![]()
Mijne wijkt zo'n 2-4 km af (xrace), heb ik gemeten door langs zo'n snelheidspaal te rijden

- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het grote chat topic
Die snelheidspalen geven het niet vaak goed aan, laatst reed ik op de teller 50 en op zo'n paal 94
Maar 1tje bij ons in het dorp komt wel aardig overeen met die 5/6 km/u

Maar 1tje bij ons in het dorp komt wel aardig overeen met die 5/6 km/u
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- Reinder
- Tuner
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
- Locatie: Apeldoorn
Re: Het grote chat topic
SStt, ik helemaal trots op me snelheid van 69 km/h, ssstttt 

Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het grote chat topic
Wat ik me trouwens af vroeg, er staat op josdijkman deze cilinder http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7100" onclick="window.open(this.href);return false; een metrakit sp 70cc niet bij dat hij niet voor de openbare weg is. Terwijl bij alle andere cilinders groter dan 70cc dit er wel bij staat. Is dit een foutje of is dit om een andere reden?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Het grote chat topic
Denk gewoon een foutje.
Een 70cc is nooit toegestaan op de openbare weg op een bromfiets (typegoedkeuring) Alles boven de 49,99cc is een motor in de ogen van het rdw of wie dan ook.
Een 70cc is nooit toegestaan op de openbare weg op een bromfiets (typegoedkeuring) Alles boven de 49,99cc is een motor in de ogen van het rdw of wie dan ook.
Re: Het grote chat topic
Wat denk je zelf sufkut?royvi schreef:Wat ik me trouwens af vroeg, er staat op josdijkman deze cilinder http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7100" onclick="window.open(this.href);return false; een metrakit sp 70cc niet bij dat hij niet voor de openbare weg is. Terwijl bij alle andere cilinders groter dan 70cc dit er wel bij staat. Is dit een foutje of is dit om een andere reden?
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het grote chat topic
Ja daar dacht ik ook aan. Maar misschien liep die net zo sloom als orgineel.
Nog iets, volgens mij was jij dat. Maar dat weet ik niet zeker, die zei dat als je een laagtoerige 70cc bijvoorbeeld hebt die net zoveel toeren maakt als orgineel dat je niet harder gaat. (is ergens ook wel logisch) Maar bestaan die cilinders ook? Waarmee je niet harder als ori gaat, want je hebt natuurlijk dan wel veel meer koppel.
Nog iets, volgens mij was jij dat. Maar dat weet ik niet zeker, die zei dat als je een laagtoerige 70cc bijvoorbeeld hebt die net zoveel toeren maakt als orgineel dat je niet harder gaat. (is ergens ook wel logisch) Maar bestaan die cilinders ook? Waarmee je niet harder als ori gaat, want je hebt natuurlijk dan wel veel meer koppel.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het grote chat topic
Wat is jouw probleem joh, ik dacht het wel maar kan het toch navragen.mtijn schreef:Wat denk je zelf sufkut?royvi schreef:Wat ik me trouwens af vroeg, er staat op josdijkman deze cilinder http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7100" onclick="window.open(this.href);return false; een metrakit sp 70cc niet bij dat hij niet voor de openbare weg is. Terwijl bij alle andere cilinders groter dan 70cc dit er wel bij staat. Is dit een foutje of is dit om een andere reden?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Re: Het grote chat topic
Al loopt je brommer dan 30. 70 > 50royvi schreef:Ja daar dacht ik ook aan. Maar misschien liep die net zo sloom als orgineel.
Nog iets, volgens mij was jij dat. Maar dat weet ik niet zeker, die zei dat als je een laagtoerige 70cc bijvoorbeeld hebt die net zoveel toeren maakt als orgineel dat je niet harder gaat. (is ergens ook wel logisch) Maar bestaan die cilinders ook? Waarmee je niet harder als ori gaat, want je hebt natuurlijk dan wel veel meer koppel.
Re: Het grote chat topic
Wat is jouw probleem zul je bedoelen..royvi schreef:Wat is jouw probleem joh, ik dacht het wel maar kan het toch navragen.mtijn schreef:Wat denk je zelf sufkut?royvi schreef:Wat ik me trouwens af vroeg, er staat op josdijkman deze cilinder http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7100" onclick="window.open(this.href);return false; een metrakit sp 70cc niet bij dat hij niet voor de openbare weg is. Terwijl bij alle andere cilinders groter dan 70cc dit er wel bij staat. Is dit een foutje of is dit om een andere reden?
Volgens mij had je moeten leren dat alles < 50cc een brommer is, en alles daarboven een 'motor' is en dus niet meer legaal is..
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Het grote chat topic
Wat klets jij nu weer?the skullkid schreef:Al loopt je brommer dan 30. 70 > 50royvi schreef:Ja daar dacht ik ook aan. Maar misschien liep die net zo sloom als orgineel.
Nog iets, volgens mij was jij dat. Maar dat weet ik niet zeker, die zei dat als je een laagtoerige 70cc bijvoorbeeld hebt die net zoveel toeren maakt als orgineel dat je niet harder gaat. (is ergens ook wel logisch) Maar bestaan die cilinders ook? Waarmee je niet harder als ori gaat, want je hebt natuurlijk dan wel veel meer koppel.
En tuurlijk is dat logisch
als je met 50cc met 13-53 13.000 toeren draait
en je rijd met 80cc mhr team 13-53 en je draait 13.000 toeren
Ga je dan ineens harder omdat je een team hebt?
Naja voor oud type blok had je een dr70/top perfomence 70 die daar wel aan voldeed. Nieuw type blok zijn die er niet meer, dus denk eigenlijk niet dat je die nog hebt. Of zie ik nu een cilinder over het hoofd?
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het grote chat topic
Edit: berichten erbij gekomen 
Jasper jij begrijpt wat ik bedoel.
@mtijn
Ja dat weet ik, en het is dan nog geen motor boven de 50cc. Want het blijft op papier een brommer. Hij heeft gewoon meer cc's als toegestaan. Maar dan kan een normale reactie ook, of je reageerd niet...

Jasper jij begrijpt wat ik bedoel.
@mtijn
Ja dat weet ik, en het is dan nog geen motor boven de 50cc. Want het blijft op papier een brommer. Hij heeft gewoon meer cc's als toegestaan. Maar dan kan een normale reactie ook, of je reageerd niet...
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Het grote chat topic
Jullie snappen het allebij niet he..
Wat 'the skullkid' bedoeld: Al loopt je brommer 30 km/u met die 70cc, dan nog is het meer als 50cc en dus verboden bij de wet..
Ook al heb je op papier geen motor met 70cc, het valt wel onder de categorie.
Verder heel simpel; of je denkt eerst na, dan denk je nog een keer, weet je het nog niet?
Nog een keer denken.. En anders google je zulke dingen, dit soort situaties moet gewoon bij je algemene kennis behoren..
Wat 'the skullkid' bedoeld: Al loopt je brommer 30 km/u met die 70cc, dan nog is het meer als 50cc en dus verboden bij de wet..
Ook al heb je op papier geen motor met 70cc, het valt wel onder de categorie.
Verder heel simpel; of je denkt eerst na, dan denk je nog een keer, weet je het nog niet?
Nog een keer denken.. En anders google je zulke dingen, dit soort situaties moet gewoon bij je algemene kennis behoren..
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Het grote chat topic
Ik snap heel goed dat iets boven de 49,99cc een motor is. Ookal staat er op je papier een brommer.mtijn schreef:Jullie snappen het allebij niet he..
Wat 'the skullkid' bedoeld: Al loopt je brommer 30 km/u met die 70cc, dan nog is het meer als 50cc en dus verboden bij de wet..
Ook al heb je op papier geen motor met 70cc, het valt wel onder de categorie.
Verder heel simpel; of je denkt eerst na, dan denk je nog een keer, weet je het nog niet?
Nog een keer denken.. En anders google je zulke dingen, dit soort situaties moet gewoon bij je algemene kennis behoren..
Ik snapte skullid eerst niet wat die bedoelde met die vage zin.
Re: Het grote chat topic
Haha prachtig dat mensen gaan reageren op een bot
Zie "schoenentopic"
