Praat hier over motoren en post plaatjes van je motor

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Ruben
Pro tuner
Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Re: Praat hier over motors en post plaatjes van je motor

Ongelezen bericht door Ruben »

derbi crd schreef:
Ruben schreef:Is dat halve blok niet gaar dan als je het niet vertrouwd?

Want ik wil een enduro gaan kopen maar zit ermee dat veel mensen hem verkopen op het moment dat er iets kapot dreigt te gaan.. :emo:
Waar the fuck haal jij het vandaan dat ik het niet vertrouw?!

Blok is net compleet los geweest bij de dealer, zag er op en top uit. Ik zeg alleen dat het me klauwen met geld gaat kosten. En als jij niet snapt wat ik daarmee bedoel dan moet je eerst maareens gaan opzoeken wat voor onderhoud zoon 2takt crosser nodig is ;)
Dat heeft dus niks te maken met dat ik de machine niet zou vertrouwen.

Net effe op Mp gezet
http://link.marktplaats.nl/469080078" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet heel goed dat een crosser je ruwweg een eurotje of 2000 per jaar kost bij regelmatig (club)crossen, wedstrijd crossen is nog duurder.. maar jij gaat een nieuwer model kopen omdat je deze blijkbaar te oud vind, dan leid ik daar uit af dat jij liever met nieuw spul rijd omdat je dat meer vertrouwd, of je wil serieus gaan rijden, dan moet je met nieuwer spul rijden anders ben je kansloos.

Maar zoiets als jij hebt zoek ik ook, 250/300 2 takt met kenteken om om te bouwen naar supermotard en dan gewoon af en toe eens voor plezier ritjes gebruiken.
Koen_K
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Yamaha R6 2006
Honda CR250 '97

Ongelezen bericht door Koen_K »

Neem dan een KTM380 als je naar SM wilt!
Ruben
Pro tuner
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Ja kan ook, maar zon 250 of ktm 300 gaat ook al goed hard hoor en het is maar voor af en toe een rondje knallen net als ik nu met de brommer doe, maak denk tussen de 500 en 1000 kilometer per jaar...

Daarom blijf ik ook bij 2 takt, das allemaal veel simpeler en kan je zelf nog lekker mee rommelen, 4 takt word dat allemaal wat lastiger.
Koen_K
Beginnende tuner
Honda CR250 '97

Ga dr maar wel vanuit dat de km's een stuk harder gaan dan met een brommert!
Ruben
Pro tuner
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Ga er maar van uit dat dat wel mee valt als je brommer zo hard gaat als die van mij, ga echt niet veel verder rijden als ik ineens een motor heb, bedoel mn senda haalt nu 120 ofzo..? miss 130.. nou op zon 250/300 ga je echt niet heel veel harder en ga je ook echt geen snelwegen rijden, dus rijd je uiteindelijk ongeveer even ver.

Wat jij zegt gaat alleen op als je een r6 koopt, dan ga je ineens ook naar meetings in groningen enzo waar ik nu van mn leven niet heen zal gaan.
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jasper »

derbi crd schreef:Dan praat je over 2takt ja.. bij 4takt wordt dat een heel ander verhaal.
Kost het me misschien 100 a 200 euro meer ;).
Of het moet goed kapot gelopen zijn zoals kop/nokkenas etc.
HayeSM schreef:
jasperrr91 schreef:Naja ik kan alles cheap ass doen. Dus ik heb snel besloten dan.

Een kopen waarvan gezegd worddat alles nog goed is voor een hoge prijs, of een kopen waar van bekend ks dat het blok kapot is en je er weinig voor hoeft te geven.
Voor mij kost het hooguit 4 a 500€ om een blok compleet perfect te maken. Denk aan alle lagers big end drijfstang zuiger en eventueel andere wand honen of nieuwe erin.

Dus dan heb ik snel besloten. Dan heb je voor een leuk prijsje een perfect ding.
zuigertje 100-150
bigend-drijfstang 150-200
pakkingssetje 80-120
lagertjes 70 ofzo?
nieuwe wand 200
kleppen en een kettinkje voor een 4t 100-150e

knappe jongen.. haal ik voortaan me onderdelen bij jou
Ik krijg het voor inkoop prijzen ;).
En ik had het over 2-takt ;).
Dominator33
Tuner

Ongelezen bericht door Dominator33 »

;)
derbi crd
Pro tuner

Ongelezen bericht door derbi crd »

Ruben schreef:
derbi crd schreef:
Ruben schreef:Is dat halve blok niet gaar dan als je het niet vertrouwd?

Want ik wil een enduro gaan kopen maar zit ermee dat veel mensen hem verkopen op het moment dat er iets kapot dreigt te gaan.. :emo:

Blok is net compleet los geweest bij de dealer, zag er op en top uit. Ik zeg alleen dat het me klauwen met geld gaat kosten. En als jij niet snapt wat ik daarmee bedoel dan moet je eerst maareens gaan opzoeken wat voor onderhoud zoon 2takt crosser nodig is ;)

Net effe op Mp gezet
http://link.marktplaats.nl/469080078" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet heel goed dat een crosser je ruwweg een eurotje of 2000 per jaar kost bij regelmatig (club)crossen, wedstrijd crossen is nog duurder.. maar jij gaat een nieuwer model kopen omdat je deze blijkbaar te oud vind, dan leid ik daar uit af dat jij liever met nieuw spul rijd omdat je dat meer vertrouwd, of je wil serieus gaan rijden, dan moet je met nieuwer spul rijden anders ben je kansloos.

Maar zoiets als jij hebt zoek ik ook, 250/300 2 takt met kenteken om om te bouwen naar supermotard en dan gewoon af en toe eens voor plezier ritjes gebruiken.
2000 per jaar voor alleen clubcrossen? Goddank niet zeg, dan zou ik na 6 wedstrijden net zo goed een nieuwe motor kunnen kopen. Als je er vanuit gaat dat je 1 seizoen ruwweg 50uur rijd, dan rij je behoorlijk veel.
Zou neerkomen op 2 zuigers, 1 big-end, setje koppelingsplaten, berg filters, 1 set banden, set remblokken, wiellagers, pro-link lagers en keerringsetje voor de voorvork. Kost bij elkaar lang geen 2000eurie.

Maaaaar... als ik met mn enduro de weg op knal rij je zo 2 a 3uur per week. Banden ben je na een paar weken dan al kwijt, zuiger gaat ook hard, koppelingsplaten krijgen het al helemaal zwaar.
Reken maar uit ;)

Ik ga een nieuwer model kopen omdat ik wedstrijden wil gaan rijden inderdaad. Maar dat heeft niks met vertrouwen in mijn huidige motor te maken.

Ik wil weggebruik en cross scheiden, want een betaalbare middenweg is er niet.
derbi crd
Pro tuner

royvi schreef:Zo'n crosser is ook heel wat anders dan een Enduro, zijn KX is gewoon een gehomologeerde (of hoe het ook heet) crosser.
Bijvoorbeeld die Huskie enduro's praat je over KM's inplaats van uren, al zijn die dingen nog niet geschikt voor de weg.
Enduro's zijn gewoon simpelweg niet geschikt voor de weg, af en toe een stukje weg ok. Maar daar blijft het bij.
Na 1 enduro wedstrijd mag je ook nieuwe banden, nieuwe ketting en tandwielen, nieuwe remblokken enz. Ik heb het er gister nog over gehad met iemand die al 9 jaar Enduro rijdt.
Precies! De kx die ik nu rij is gewoonweg een competitie gerichte crosser die ooit op kenteken is gezet. Totaal niet onderhoudsvriendelijk
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Als je ook op de weg wil moet je een DR(Z), of zoiets kopen. Een KTM 250 of KTM 300 kost je met 500/1000 km per jaar klauwen met geld. Lijkt zo weinig, maar voor een enduro is dit veel.
Een enduro met 3k op de teller is niet meer te verkopen ;)
Ze zijn er simpelweg niet voor gemaakt.

En waarom is iedereen zo KTM geil hier? Liever een Honda, zijn de onderdelen gemiddeld ook nog eens goedkoper :P
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Jasper
Beheerder
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Contacteer:

royvi schreef:Als je ook op de weg wil moet je een DR(Z), of zoiets kopen. Een KTM 250 of KTM 300 kost je met 500/1000 km per jaar klauwen met geld. Lijkt zo weinig, maar voor een enduro is dit veel.

En waarom is iedereen zo KTM geil hier? Liever een Honda, zijn de onderdelen gemiddeld ook nog eens goedkoper :P
Totdat je een crf250 uit 2005 ofzo hebt. Kun je niet eens normaal de hele rechter krukaslager vervangen :lol:. Moet je gaan liggen persen etc en de kans dat het dan nog eens heel blijft is nog nihiel.
HayeSM
Pro tuner
Vervoersmiddel: aprilia sxv5.5

Ongelezen bericht door HayeSM »

jasperrr91 schreef:
royvi schreef:Als je ook op de weg wil moet je een DR(Z), of zoiets kopen. Een KTM 250 of KTM 300 kost je met 500/1000 km per jaar klauwen met geld. Lijkt zo weinig, maar voor een enduro is dit veel.

Totdat je een crf250 uit 2005 ofzo hebt. Kun je niet eens normaal de hele rechter krukaslager vervangen :lol:. Moet je gaan liggen persen etc en de kans dat het dan nog eens heel blijft is nog nihiel.
precies... daarom zou ik ook een ktm nemen!!! :emo: :roll:
Afbeelding
Jasper
Beheerder
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Contacteer:

HayeSM schreef:
jasperrr91 schreef:

Je hoort mij niet over een ktm of iets dergelijks hoor :roll:.

:emo: !
Koen_K
Beginnende tuner
Honda CR250 '97

derbi crd schreef:
Ruben schreef:
derbi crd schreef:

Net effe op Mp gezet

2000 per jaar voor alleen clubcrossen? Goddank niet zeg, dan zou ik na 6 wedstrijden net zo goed een nieuwe motor kunnen kopen. Als je er vanuit gaat dat je 1 seizoen ruwweg 50uur rijd, dan rij je behoorlijk veel.
Zou neerkomen op 2 zuigers, 1 big-end, setje koppelingsplaten, berg filters, 1 set banden, set remblokken, wiellagers, pro-link lagers en keerringsetje voor de voorvork. Kost bij elkaar lang geen 2000eurie.

Maaaaar... als ik met mn enduro de weg op knal rij je zo 2 a 3uur per week. Banden ben je na een paar weken dan al kwijt, zuiger gaat ook hard, koppelingsplaten krijgen het al helemaal zwaar.
Reken maar uit ;)

Ik ga een nieuwer model kopen omdat ik wedstrijden wil gaan rijden inderdaad. Maar dat heeft niks met vertrouwen in mijn huidige motor te maken.

Ik wil weggebruik en cross scheiden, want een betaalbare middenweg is er niet.
Doe daar eens kleding, benzine!, olie, brandstof voor het vervoer naar de baan enz. bij op.

Een serieuze rijder komt dan wel aan dat bedrag denk ik!

Ik lang niet, want dat ding van mij staat hier maar te staan... :P
Ben veel te druk met andere dingen, en heb nu weer mn duim gekneusd, nadat het scheurtje in mn pols net zon beetje geheeld is...
Ik moet misschien iets minder lomp doen met andere dingen, dan kom ik nog eens aan crossen toe :P
-=TB=-
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: honda mt5

Ongelezen bericht door -=TB=- »

beter houd je gewoon je bek en koop je een motor en als je het te duur vind blijf je maar op je brommer doei!
derbi crd
Pro tuner

Mwa 2000 is wel erg veel hoor voor alleen clubcross. Dat zijn maar 6 wedstrijden (hier althans)
Mn broertje rijd ze allemaal, daarbij nog twentecup, een paar dmx uitwisselingen en nog wat evenementen. Hij komt zeker niet aan de 2000euro per jaar.. hij betaald alles zelf haha.

Maar als je elk jaar compleet nieuw pak en alles haalt, en elke druppel benzine en boutje optelt zou je als fanatiek rijder wel de 2000 raken ja.
n00n
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Ongelezen bericht door n00n »

2k ben je ook echt wel makkelijk kwijt. :')

Kom net uit Gemert bij Van de Laar Racing.

Maat van me zijn YZ250F 2007 ingeruild voor een 2010. De oude van Marielle van de Mol!

Mooi ding! :)

En nu ga ik slapen. :')
Afbeelding
derbi-yzf
Tuner
Vervoersmiddel: KTM

Ongelezen bericht door derbi-yzf »

HayeSM schreef:
jasperrr91 schreef:

Waarom geen ktm? die dingen zijn tenminste van de fabriek af enduros, dus geen afgetrapte crossers die omgekeurd zijn, en die 3000 km zit je zo aan, dan moet je een nieuwe kope ofzo, kost je nog veel meer
HayeSM
Pro tuner
Vervoersmiddel: aprilia sxv5.5

Ongelezen bericht door HayeSM »

Ik ben niet tegen ktm, heb er zelf ook naar gekeken (530 voor sm) maar wat Jasper zei vond ik niet echt een argument om wel een ktm te kopen, en niet een honda.

Je kan ook altijd nog aan de wr of crf oid
Afbeelding
derbi-yzf
Tuner
Vervoersmiddel: KTM

Ongelezen bericht door derbi-yzf »

HayeSM schreef:Ik ben niet tegen ktm, heb er zelf ook naar gekeken (530 voor sm) maar wat Jasper zei vond ik niet echt een argument om wel een ktm te kopen, en niet een honda.

Je kan ook altijd nog aan de wr of crf oid

ja klopt, heb je gelijk in, ik heb nu mijn 2 ktm en ben er weer dik over tevreden, terwijl ik eigelijk nooit zo voor ktm ben geweest, heb altijd yamaha gereden als crossmotor (en nog) Maa Ktm bevalt ook zeker goed
Plaats reactie