Het Ongelukken Topic

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door royvi »

Ik mag me er ook bij voegen :sad:

Gister ongeluk gehad, 't was niet mijn schuld maar ik zal het ff uitleggen:

Ik reed op het fietspad (gewoon rustig) en een auto komt mij tegemoet, die slaat zo af de benzinepomp in terwijl ik daar rijd. Hij had me totaal niet gezien en rijd zo die benzinepomp naar binnen, ik reed en alles ging heel langzaam :P , ik dacht: "ow fack, dit gaat pijn doen" en toen bam. Ik weet dat ik met m'n kop op de motorkap klapte en dat ik weer stond. Mooie afdruk van m'n helm in z'n motorkap. Er waren gelukkig gelijk mensen bij, die hebben geholpen met schade formulier invullen en mij weer ff geholpen en mijn brommer rechtop gezet. De radiator is er afgeknapt en hij rookte dus als een gek, ik wou gelijk naar mijn brommer rennen (donders roken van die plas koelvloeistof over de uitlaat) maar die andere man had hem al rechtop gezet. Ze zeiden dat ik uit de rol gelijk stond :lol:
Gelijk naar de dokter, moest ik foto's maken van mijn rechterbeen. Gelukkig niks aan de hand, mijn bovenbeen is zwaar gekneusd volgens de dokter. Hij is ook letterlijk 2x zo dik, ik kan nu ook niet lopen :sad:
Gelukkig was het niet mijn schuld, dat gaf die man ook meteen toe. Zeer sympathieke man, hij was zelf erg geschrokken en heeft nog 2x naar ons gebeld :roll: :P .
Mijn brommer heeft 1 licht kromme voorpoot, koppeling en oliepompje kan ik afschrijven. Stuur krom, achterframe krom. Remsystemen lek (kheb totaal geen druk meer), 1 radiator kap geknapt en krassen op de andere, radiator ligt er totaal af.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(ps, alle foto's zijn met dezelfde mobiel gemaakt. Alleen was bij die slechte foto's de lens smerig!)
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
hendry_94
Pro tuner
Berichten: 515
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 18:40
Vervoersmiddel: vw polo 6n2 comfortline
Locatie: nijverdal / winterswijk

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door hendry_94 »

zow das ook flink kloten....
nog best wat schade :O

maar hoezo kun je de koppeling afschrijven dan???
en je achterwiel staat ook aardg scheef :O
is je frame krom of staat die gewoon scheef gespannen?
Live To Ride, Ride To Live!!
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door royvi »

sendapower schreef:zow das ook flink kloten....
nog best wat schade :O

maar hoezo kun je de koppeling afschrijven dan???
en je achterwiel staat ook aardg scheef :O
is je frame krom of staat die gewoon scheef gespannen?
Koppeling werkt gewoon niet meer, doet niks meer. Ik kijk wat de verzekering van die kerel doet, als hij total los wordt verklaard dan maak ik het blok klaar en verkoop hem in onderdelen. Maar ik weet het niet wat er gaat gebeuren.

Mijn achterwiel staat goed gespannen, maar het achterframe (subframe) is juist scheef. Mijn zadel zit nu ook een bocht in ;) Je kan ook wel zien dat de achterbrug niet recht onder het subframe staat. De as van het voorwiel is ook scheef. Het achterwiel lijkt scheef in de achterbrug te staan maar dat komt door de hoek van de foto. Ik heb de foto recht achter het subframe gemaakt.

Ik ben er echt met mazzel afgekomen.
De voorste deuk is van mijn stuur, en die verder op de motorkap is van mijn helm...
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door Boeki »

Dat is inderdaad nog behoorlijk wat schade. :wtf:

Ik vrees het ergste voor je als je frame krom is... :thumbdown:
Hoe snel reed je eigenlijk op dat moment?
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door royvi »

Niet snel, ik gok zo tussen de 40/50 km/u.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Reinder
Tuner
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Locatie: Apeldoorn

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door Reinder »

Die vraag had ik ook heel vaak ja, hoe hard je reed toen je viel. Ofzo je nog ff snel op je km teller kijkt als je valt :P Hoe gaat 't nu trouwens? Al bekomen van de schrik en al over de baal periode?
Ik heb inmiddels een week lang moeten fietsen, hele brommertje uit elkaar getrokken :shifty: Vanmiddag weer in elkaar zetten en wachten op het stuurtje dat ik hopelijk maandag krijg. Nog steeds een schaafwond op me knie trouwens die ik elke keer voel als ik ga zitten :lol:
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door royvi »

Ik had niet echt schrik ofzo, de bestuurder van die auto meer.
Ik zat heel nuchter op mijn brommer en ik dacht "ah fack, dit gaat pijn doen" ik weet niet hoe ik er tegen knalde, wel dat ik met me kop op de motorkap kwam en ik weet dat ik weer stond en naar mijn brommer wilde rennen.

Verder kan ik nog niet met mijn been lopen, als ik hem buig zak ik erdoorheen. En heb ik prachtige diepe grote sneden en schaafwonden op mijn scheen, van het plastic van de lamp van die auto. Maar ben er goed afgekomen.
Ik zit trouwens nog in de rouw periode van mijn brommer, en de hoop periode dat ik veel weer krijg.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
hugoovergaag123
Schakelrijder
Berichten: 149
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 22:46
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing
Locatie: Renkum

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door hugoovergaag123 »

ja das zwaar klote man, je hebt nog niet normaal veel geluk gehad kerel! ik was onderuit gegaan met me brommer omdat ze met de weg bezig waren en er een kabel lag waar niet voor geswaarschuwd werd.. schuif ik onderuit met hooguit 40kmpu. Vervolgens wil ik op staan en kon het niet waarna ik naar me pols keek en me bot zo zag uitsteken (nog net niet door me huid heen:O
verder 2 knieen helemaal open etc. maar wel mooi alles vergoed:P
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door royvi »

Oh, das ook kut. Maar mooi dat je het vergoed hebt. Lekkere smak "smartengeld" zeker? :happy:

De verzekering doet nogal moeilijk, ik weet niet precies maar dat zij mijn pa. Die had er namelijk heen gebelt dat ik mijn brommer naar de dealer zou brengen en dat die dan de schade zouden opnemen, maar ze doen nogal moeilijk dus, dus mijn pa heeft rechtsbijstand ingeschakeld. Er is allemaal gezeur terwijl die kerel die mij aanreed gewoon toegegeven heeft dat het zijn schuld was, en dat hij mij niet gezien heeft. Het gaat zo moeilijk tegenwoordig, slaat nergens meer op :sad:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
D-Gijs
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 31 okt 2010, 22:23
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme sm

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door D-Gijs »

Reinder schreef:
3SEN schreef:Kun je gewoon een brief schrijven naar de gemeente Heerde of weet ik veel onder welke gemeente die valt. en je verhaal erbij zetten + een rekening van de gemaakte schade, in 9 van de 10 gevallen vergoeden ze de schade :thumbup:
Gedaan :P Heb 15 minuten geleden toevallig gelezen wat de reactie was:
'Op 21 juni 2011 hebben wij uw aansprakelijkstelling ontvangen (...) In uw mail geeft u aan dat u bent gevallen (...) U stelt de gemeente Heerde hiervoor aansprakelijk.
De heer M.Keizer zal uw brief in behalndeling nemen (...) binnen een termijn van 8 weken beantwoorden (...) Mocht u vragen hebben.. blablabla.'

en niet eens een handtekening eronder...
Was bij mij ook ja, smerige hufters daar hoor. Heel aardig aan de telefoon, binnen 8 weken reageren. Kijk ik na 2 weken daar weer, en alles is netjes opgeruimd. Dan heb je wel foto's, maarja, dat was niet duidelijk genoeg volgens hun. Das bij jou dan weer niet het geval. Succes met de zaak, je staat volledig in je recht lijkt me.
Gebruikersavatar
Reinder
Tuner
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Locatie: Apeldoorn

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door Reinder »

D-Gijs schreef:
Reinder schreef:
3SEN schreef:Kun je gewoon een brief schrijven naar de gemeente Heerde of weet ik veel onder welke gemeente die valt. en je verhaal erbij zetten + een rekening van de gemaakte schade, in 9 van de 10 gevallen vergoeden ze de schade :thumbup:
Gedaan :P Heb 15 minuten geleden toevallig gelezen wat de reactie was:
'Op 21 juni 2011 hebben wij uw aansprakelijkstelling ontvangen (...) In uw mail geeft u aan dat u bent gevallen (...) U stelt de gemeente Heerde hiervoor aansprakelijk.
De heer M.Keizer zal uw brief in behalndeling nemen (...) binnen een termijn van 8 weken beantwoorden (...) Mocht u vragen hebben.. blablabla.'

en niet eens een handtekening eronder...
Was bij mij ook ja, smerige hufters daar hoor. Heel aardig aan de telefoon, binnen 8 weken reageren. Kijk ik na 2 weken daar weer, en alles is netjes opgeruimd. Dan heb je wel foto's, maarja, dat was niet duidelijk genoeg volgens hun. Das bij jou dan weer niet het geval. Succes met de zaak, je staat volledig in je recht lijkt me.
Jaa ik hoop het ook, maar ik heb tot dusver niks gehoord. Ze hebben dan nog 7 weken maargoed. Bromfietspaden mijd ik lekker tot ik er op een veilig puntje op kan.
Stuur heb ik trouwens wonderbaarlijk recht geslagen met een dikke moker :lol: Maargoed, binnen een paar dagen komt me nieuwe stuur toch binnen dus ff een tijdelijke beunoplossing :P
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door royvi »

D-Gijs schreef:
Reinder schreef:
3SEN schreef:Kun je gewoon een brief schrijven naar de gemeente Heerde of weet ik veel onder welke gemeente die valt. en je verhaal erbij zetten + een rekening van de gemaakte schade, in 9 van de 10 gevallen vergoeden ze de schade :thumbup:
Gedaan :P Heb 15 minuten geleden toevallig gelezen wat de reactie was:
'Op 21 juni 2011 hebben wij uw aansprakelijkstelling ontvangen (...) In uw mail geeft u aan dat u bent gevallen (...) U stelt de gemeente Heerde hiervoor aansprakelijk.
De heer M.Keizer zal uw brief in behalndeling nemen (...) binnen een termijn van 8 weken beantwoorden (...) Mocht u vragen hebben.. blablabla.'

en niet eens een handtekening eronder...
Was bij mij ook ja, smerige hufters daar hoor. Heel aardig aan de telefoon, binnen 8 weken reageren. Kijk ik na 2 weken daar weer, en alles is netjes opgeruimd. Dan heb je wel foto's, maarja, dat was niet duidelijk genoeg volgens hun. Das bij jou dan weer niet het geval. Succes met de zaak, je staat volledig in je recht lijkt me.
Ik heb super duidelijke foto's + die kerel heeft het toegegeven.
Slaat gewoon nergens op, er komt binnenkort een advocaat langs. Wordt ik ook gevraagd om emotionele schade, dat loop ik wel op door dat gezeur met de verzekering... :sick:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
harvik
Tuner
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 31 okt 2010, 00:06
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc
Locatie: Eindhoven

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door harvik »

donderdag schuivertje gemaakt door grint in de bocht :(
Brommer had niet zoveel, ik wat schaafwonjes en een snee in m'n knie.
Gebruikersavatar
MHsteven
Pro tuner
Berichten: 576
Lid geworden op: di 17 mei 2011, 14:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme DRD Limited #verkocht
Seat Ibiza Cupra
Locatie: Ter Apel

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door MHsteven »

Ongelukje gehad op me neefje zn cr 125, had er al vaker op gereden alleen nu ging het dus mis :sad:

Was een beetje aan het crossen over een landwegetje, toen ik door de bocht wou gaan zag ik niet dat er een beste bult grind lag en gleed me voorwiel weg :shock: , ik gleed er van af en kwam op een vage manier met me voet tussen het achterwiel, gelukkig had ik mn werklaarzen aan (stalen neus) en kwam daarna met mn kop op de grond waardoor mn helmklep afbrak en ik door de klap een stukje tand mis en beste hoofdpijn had :sad: .
Mn helm is rijp voor de sloop, en mn laars heeft een deuk en een scheur, ikzelf heb een paar schaafwonden.
Gelukkig reed ik niet erg hard en kwam alleen het puntje van mn laars in het wiel waardoor mn voet bespaard bleef, de motor heeft alleen wat krassen, omdat ie doorgleed in de berm waar gras was,en 1 spaak die een beetje verbogen is.
Motor is inmiddels al weer klaar en ikzelf ook :happy:
Derbi Sm Extreme DRD Limited
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door royvi »

Crosslaarzen....
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
hendry_94
Pro tuner
Berichten: 515
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 18:40
Vervoersmiddel: vw polo 6n2 comfortline
Locatie: nijverdal / winterswijk

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door hendry_94 »

jah maar als je af en toe een keer op een crosser rijd
is het toch niet waard om cross laarzen te kopen...
kun je altijd nog werkschoenen ofzo aantrekken
gympen moet je nooit aandoen...
Live To Ride, Ride To Live!!
Gebruikersavatar
MHsteven
Pro tuner
Berichten: 576
Lid geworden op: di 17 mei 2011, 14:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme DRD Limited #verkocht
Seat Ibiza Cupra
Locatie: Ter Apel

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door MHsteven »

ik rij er niet zo vaak op :oops: , maar mn laarzen zijn denk ik minstes even sterk als crosslaarzen (A)
Derbi Sm Extreme DRD Limited
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door royvi »

Dan heb jij nog nooit crosslaarzen gezien ;)
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MHsteven
Pro tuner
Berichten: 576
Lid geworden op: di 17 mei 2011, 14:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme DRD Limited #verkocht
Seat Ibiza Cupra
Locatie: Ter Apel

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door MHsteven »

jawel hor, kheb stalen neus, verstevigde hak, en ondoordringbare zool tegen spijkers enz, ze zijn van leer en hebben zo´n zool die tegen hoge temperaturen kan, als jou laarzen sterker zijn prima :thumbup: , maar ik wil alleen even zeggen dat ik geen regenlaarzen ofzo heb :problem: , maar het gaat niet om de laarzen maar om het ongelukje natuurlijk
Derbi Sm Extreme DRD Limited
Gebruikersavatar
n00n
Pro tuner
Berichten: 1080
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 10:51
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door n00n »

Nee, maar als jij denkt dat je werklaarzen even sterk zijn als cross laarzen ben je ver van huis. ;-)

Maar mag denk ik toch blij geweest dat je stevige werkschoenen aan had. :)
Afbeelding
Plaats reactie