vakantie met brommer

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
stinos
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Motorhispania RYZ SM

Re: vakantie met brommer

Ongelezen bericht door stinos »

brommervakantie in Zuidlimburg is zeker een aanrader, Heb daar een week met huug rond gereden. Weer was wel niet top maar hebben een paar 100 km gemaakt. Gewoon de basis dingen mee bougietje, blokolie en meng olie, en het nodige gereedschap.
Ik had m'n brommer toen echt pas een weekje rijdend dus had uit voorzorg pakkingen, cdi e.d ook allemaal extra mee maar heb die vakantie geen een keer pech gehad. Alleen huug met z'n kentekenhouder. Maarja als je een beetje handig bent met een slijptol fix je die dingen gewoon bij een boer in de schuur! :') Afbeelding
Vroegaah toen de kratte bier noch van hout waare en we door most'n zuupen om de kaggel aan te houwee. :')
Xrace_supermotard
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi senda x-race

Ongelezen bericht door Xrace_supermotard »

Hoe krijg je je kentekenhouder in zo'n staat... beetje te veel gas gegeven op het achterwiel :emo: ?
~The only time you have too much fuel is when you're on fire~
drdproking schreef:wat zijn naft?
:emo:
ps: zeg maar Lars, ik heet graag Lars :D
stinos
Schakelrijder

Uhm nou die beugel zat met 2 laspuntjes gelast, we reden ongeveer 70 op een stuk van 10 km rechtuit, op een gegevenmoment knalt dat ding eraf, ik reed achter en huug had nix door dus die was door aan het kachelen. ik voluit op de toeter en gas blijven houden maar hij reageerde maar niet ;p na 500 meter kwam die er eindelijk achter, ding was toen inmiddels best wel gaar/verbogen/geschaafd enzo :woot:
Vroegaah toen de kratte bier noch van hout waare en we door most'n zuupen om de kaggel aan te houwee. :')
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

Xrace_supermotard schreef:Hoe krijg je je kentekenhouder in zo'n staat... beetje te veel gas gegeven op het achterwiel :emo: ?
Heb 1 van de eerste kentekenhouders van Luco. Inmiddels heeft hij ze verbeterd op mijn aanraden.
stinos schreef:Uhm nou die beugel zat met 2 laspuntjes gelast, we reden ongeveer 70 op een stuk van 10 km rechtuit, op een gegevenmoment knalt dat ding eraf, ik reed achter en huug had nix door dus die was door aan het kachelen. ik voluit op de toeter en gas blijven houden maar hij reageerde maar niet ;p na 500 meter kwam die er eindelijk achter, ding was toen inmiddels best wel gaar/verbogen/geschaafd enzo :woot:
haha, ja natuurlijk. Je reed ook heel ver achter me want je was net een stukje verkeerd gereden weet je nog :wave: je reed omhoog een parallelweg op :wave:
Afbeelding
Xrace_supermotard
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi senda x-race

Ongelezen bericht door Xrace_supermotard »

500 meter :emo: dan heeft ie het nog goed volgehouden :P Goed dat ze nu verbeterd zijn :thumbup:
~The only time you have too much fuel is when you're on fire~
drdproking schreef:wat zijn naft?
:emo:
ps: zeg maar Lars, ik heet graag Lars :D
stinos
Schakelrijder

Ehm ja, die parallel weg was ook een mooi verhaal :')
mikegabber
Banden plakker
Vervoersmiddel: brommer derbi senda xtreme 2003

Ongelezen bericht door mikegabber »

zo aan de verhalen te horen is het dus erg mooi om op brommer vakantie te gaan ik heb er nu al zin in duurt alleen zo lang nog
hardcore4life
stinos
Schakelrijder

Ja zeker! misschien dat ik dit jaar wel weer ga, een weekje ofzo. Licht eraan of Texel met vrienden doorgaat. anders wil ik richting belgie gaan rijden en daar ergens een weekje zitten en rond touren!
mikegabber
Banden plakker

ja precies dat leek mij ook erg mooi maar een vriendin die meegaat mag niet naar texel en terschelling anders ging ik naar die jongerencamping
hardcore4life
stinos
Schakelrijder

Maar je wilt wel dus op brommervakantie gaan? al ideeen en een groep ofzo?
mikegabber
Banden plakker

ja we gaan zeker weten dit is mijn planning in het kort

richting tubbergen met 4 brommer en 2 cameraden gaan met auto dus zo`n 9 man
in een sta caravan
beetje rondtouren

ps

zijn er ook meetings van dit forum ?>
hardcore4life
stinos
Schakelrijder

lache!
mikegabber
Banden plakker

ja maar nu heb ik rondgebeld en omdat wij "jongeren " zijn mogen we dus bijna nergens in een stacaravan
hardcore4life
awilderink
Banden plakker
Vervoersmiddel: Rieju MRT, 2009 DR80
Contacteer:

Ongelezen bericht door awilderink »

Terschelling is niet al te ver, neem dus ook niet al te veel mee, je rijdt het makkelijk in een dagje. Ik zelf ben vorige zomer naar Noorwegen geweest (afrader). Dikke regen toen ik er was. Had daarna in de stromende regen naar Oslo gereden de boot gepakt en toen vanuit Frederikshaven in één dag iets meer dan 600 km gereden richting dusseldorf.

Ketting stellen enzo kan je vaak beter bij autogarages onderweg doen, neem wel kettingspray mee :thumbup:

Deze zomer staat Italië gepland. Ik zoek nog mensen die mee willen...
Don't fix it if it isn't broke
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

awilderink schreef:Terschelling is niet al te ver, neem dus ook niet al te veel mee, je rijdt het makkelijk in een dagje. Ik zelf ben vorige zomer naar Noorwegen geweest (afrader). Dikke regen toen ik er was. Had daarna in de stromende regen naar Oslo gereden de boot gepakt en toen vanuit Frederikshaven in één dag iets meer dan 600 km gereden richting dusseldorf.

Ketting stellen enzo kan je vaak beter bij autogarages onderweg doen, neem wel kettingspray mee :thumbup:

Serieus? Kachel je zo ver op een brommer?
D-Evo
Pro tuner
Vervoersmiddel: Peugeot 107

Ongelezen bericht door D-Evo »

Dat is natuurlijk wel helemaal de bom he. Zoiets zou ik nog altijd een keertje willen doen.
Afbeelding
awilderink
Banden plakker
Contacteer:

Yes, 600 km in een dag was wel het laatste wat je uit me kon trekken maar 400 is zeker goed te doen. M'n Rieju MRT loopt 85 km/h.
Ik heb nu twee mensen gevonden die mee gaan, vertrek staat op 1 augustus. Het liefst wil ik dat er nog één persoon mee gaat anders met z'n drieën heb je zo'n derde wiel aan de wagen.

Dus, wil er nog iemand mee? :D
stinos
Schakelrijder

[quote="awilderink"]Yes, 600 km in een dag was wel het laatste wat je uit me kon trekken maar 400 is zeker goed te doen. M'n Rieju MRT loopt 85 km/h.
Ik heb nu twee mensen gevonden die mee gaan, vertrek staat op 1 augustus. Het liefst wil ik dat er nog één persoon mee gaat anders met z'n drieën heb je zo'n derde wiel aan de wagen.

Klinkt goed klinkt goed! PB je me plannen maar! :D
TIJS
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2005

Ongelezen bericht door TIJS »

awilderink schreef:Terschelling is niet al te ver, neem dus ook niet al te veel mee, je rijdt het makkelijk in een dagje. Ik zelf ben vorige zomer naar Noorwegen geweest (afrader). Dikke regen toen ik er was. Had daarna in de stromende regen naar Oslo gereden de boot gepakt en toen vanuit Frederikshaven in één dag iets meer dan 600 km gereden richting dusseldorf.

Dat is gaaf om te lezen! Woon zelf in Noorwegen, en die regen. Dat komt erop aan welke maand je hier bent, waar ik woon 80 km van Bergen af. Is het zomers lekker 25 graden.

Als iemand naar Noorwegen op vakantie wil, wil ik aanraden om de boot vanaf Hirsthals (Denemarken) naar Bergen tenemen. 1 nachtje op de boot slapen en je bent er, zo duur is het ook weer niet. En daarna vanaf Bergen naar Oslo, 6 uur rijden met de auto. Maar prachtige reis, over verschillende bergen heen, moooooie omgeving!
awilderink
Banden plakker
Contacteer:

Dat is gaaf om te lezen! Woon zelf in Noorwegen, en die regen. Dat komt erop aan welke maand je hier bent, waar ik woon 80 km van Bergen af. Is het zomers lekker 25 graden.

Als iemand naar Noorwegen op vakantie wil, wil ik aanraden om de boot vanaf Hirsthals (Denemarken) naar Bergen tenemen. 1 nachtje op de boot slapen en je bent er, zo duur is het ook weer niet. En daarna vanaf Bergen naar Oslo, 6 uur rijden met de auto. Maar prachtige reis, over verschillende bergen heen, moooooie omgeving!
OK dan! ja ik had het niet echt getroffen, er zijn wel een aantal nare dingen nog gebeurd. Ik heb een blog bijgehouden dus daar kan je als je zin hebt een keer op kijken: http://unusualtravellers.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie