Beide zijn niet waar..SM_Ritske schreef:En die schuld die je dan bij de KLM hebt, moet je dan afbetalen zodra je klaar bent met de opleiding. Maar er zijn te veel piloten (of te weinig banen), dus dan zal je die schuld op een andere manier moeten aflossen.Dominator33 schreef: 50k daar, en dan moet je nog wat vervolgcursussen. Bij die KLM opleiding ga je meteen voor het grote werk (boeings), in Canada kan je bijv. ook nog op een spuitvliegtuigje ofzo. En er zijn regelingen hiervoor, dan moet je teruggaan betalen als je begint met werken.
Die KLM opleiding kost volgens mij 120k zo uit mn hoofd
Ik heb inmiddels 2 jaar geleden gesolliciteerd en ben toen afgewezen op me leeftijd en strengere selectie procedure ( 1 op 6 ipv 1 op 12 ). Ze zagen wel potentieel in mij en wouden me over 4 jaar terug zien.
De opleiding kost incl verblijf in de VS 110000 euro.
Over aflossen van de lening; deze ga je pas terug betalen wanneer jij voor het eerst in een cockpit zit (je moet wel binnen 2 of 3jaar een baan krijgen). Mocht je de opleiding niet kunnen afronden, dan staat de KLS garant voor het opleidingsbedrag van 110000 euro.
Eventueel heeft de hanze een mooi opleidingstraject wat vrij populair is..
Technische bedrijfskunde met specialisatie AP&M. Kort gezegd, in 2 jaar je bachelor, vliegbrevetten halen bij de kls, half jaar terug om af te studeren.
Zo heb je in 4 jaar je bachelor EN je vliegbrevetten.. Mocht je dan geen baan kunnen vinden oid heb je altijd nog je bachelor en hoef je geen vakken te vullen
