Lees de projectpage even door, pb voor meer informatie.
Hallo,
Zal me even voorstellen, Bram Smit, 18 jaar, doe de opleiding werktuigbouwkunde. Van de zomer deze Rieju MRX gekocht, opknappertje:

Setup was toen een DR80, 21 Dell'h en 'n V6
Ding mee naar huis genomen, 3 dagen later voelde ik hem met elke kilometer kracht verliezen, en viel toen stil, probeerde te starten, maar geen compressie meer. Stukje zuigerveer afgebroken, foto vertelt alles.

Crossvelgen zaten deuken in, maar 'n maat van me had nog een setje blanke sm velgen met banden liggen. Deze opgehaald, en tegelijk met m'n kappen naar de spuiter gebracht. De hoge rand in t midden is antraciet gespoten, velgranden zijn inmiddels gepolijst.
Kappen zijn het nieuwe Kawa groen gespoten.
Frame zag er nog redelijk uit, tot de kappen eraf waren, meegenomen naar m'n werk, gestraald, en daar zilver laten spuiten.

Moet nog wel het een en het ander aan gebeuren.
Setup word weer gewoon een DR80 met 21, loopt nog redelijk en is slijtvast, geen V6 meer, maar denk nu een Yasuni Cross, met misschien dubbele carbonne Conti's erachter.
Blok spoelen
Balhoofdlagers schoonmaken/vernieuwen
Carburateur schoonmaken in ultrasoonbad
Nieuwe tandwielen en ketting , vtw 11 heb ik al liggen
Remklauwen stralen en spuiten
Andere achterbrug plus rubbers
Uiterlijk nog het een en het ander:
Kroonplaten antraciet
Nieuwe handvaten
Nieuwe boutjes, kappen en blok
Plastic kapjes van m'n blok antraciet
Rempedaal polijsten
Voetsteuntjes opknappen, of nieuwe bestellen
Achterveer antraciet, schokbreker zelf goud
Nieuw zadel
Bedenken of er stickers opkomen, zoja welke. Monster stickers op de zwarte voorvorkprotectors leek me wel vet, maar aangezien iedereen z'n brommer al volplakt met die stickers wil ik eigelijk iets anders.
Ik heb er nu al even niet meer aan gewerkt, weinig zin, en moet n beetje sparen in plaats van al m'n geld in 'n brommer steken, en aangezien het toch kutweer begint te worden en ik niet met gepolijste zooi door herfst en winter wil gaan rijden heb ik nog een paar maanden de tijd (:
Ik zit al 'n tijdje hier op het forum ideeen op te doen van andere projecten, dus kom maar op met reacties, suggesties, enzovoort.
Dit vinden jullie misschien leuker om te zien dan een Rieju op een Derbi forum

Net nog maar wat foto's gemaakt:
Hier m'n blok, met nog wat klein spul wat ik al had liggen.

Kappen op m'n frame, eindelijk is een goede foto. Op de binnenfoto's van hierboven is de kleur nogal verneukt vind ik.

En nog n foto van m'n voorvelg. M'n naaf en m'n band zijn nog een beetje goor van het polijsten, maar die maak ik wel schoon als hij onder m'n brommer zit.

En nog een paar in de zon:

Net nog even bezig geweest:
Blok is klaar om een bad te nemen in de ontvetter. Volgende week ben ik heel de week vroeg klaar op school, dus kan ik ff naar m'n pa z'n werk rijden en daar even ontvetten, en in de tussentijd m'n carb in een ultrasonen bad gooien.

En van het weekend m'n remklauwen, achterveer, waterpomp huis, koppelingsdeksel, kroonplaten en vast nog wel iets stralen. Ontstekingsdeksel, kapje van m'n oliepomp, etc schuren, in de grondverf laten zetten, nog een paar uur schuren en dan word alles antraciet gespoten.
Schijfje zit erop, gespoten en wel:

Ziet er opzich wel leuk uit, maar past niet zo bij de rest. Moet iets metalics zijn vind ik... Misschien ook maar stralen laten spuiten.
Verder nog bezig geweest aan m'n blok, klaargemaakt om te ontvetten. Een paar weken om de avond in de WD-40 gezet, en een doek erover doet best veel:

En voor de rest ligt er nog het in en het ander te baden in ontvetter, een Dell'h 21er en m'n balhoofdlagers:

Nieuw zadel, begint al ergens op te lijken.

Verveelde me gisteravond een beetje, dus maar weer ff de schuur in. Had nog een paar vierkante meter RVS staan, ideaal om een kettingkastje van te maken.

Zal nog wel is updaten als hij klaar is.
Schijfje:

Kettingkast is ver klaar:

Ben nu bezig een kentekenplaathouder te maken, ook van RVS.

Moet nog wel een beetje afgewerkt worden, scherpe kantjes eraf etc. En iets verder passend maken. Dat stuk waar m'n achterlicht op zit moet wat smaller vind ik. Nu ziet het er niet uit.
Blok is vandaag gewassen en ontvet, en ik heb m'n frame eens half in elkaar gedraaid om een idee te krijgen

Heb m'n kroonplaten en achterveer nog steeds niet terug van de spuiter dus verder als dit kon ik niet komen.
Ben er ook meteen achtergekomen dat ik m'n kettingkast zo ook niet mooi vind, dus ga ik hem maar weer schuren en polijsten.

En het was weer eens lekker weer, dus dat kraam maar eens in de zon gezet.

Binnenkort ga ik m'n cilinder en spruitstuk bestellen. Tegen die tijd gaat m'n carb in een ultrasoonreiniger, kan m'n blok ook weer gedeeltelijk elkaar. Straks even bellen wanneer m'n spuiter tijd heeft, dan kan ik ook weer verder met m'n frame.
Wat spul terug van de sputier.
Conti afdekplaatje en rieju stickertje er weer op. En 'n paar nieuwe boutjes, vind het zelf wel dik. Kom maar met reacties!

Yasuni HM Cross is ook onderweg, moet nog wel 2 dempers fixen. Heb op stage even 2 pijpen gezaagd waar ik m'n tailpipes van kan maken.
Dat was m weer!
Reacties en tips zijn altijd welkom!
Groeten Bram.