Ik op 09-06-2012 een derbi drd black edition gekocht samen met een kameraad van mij, met het idee om deze op te knappen.
De brommer liep wel maar erg slecht. Toch besloten om deze brommer mee te nemen en deze op te knappen. De brommer kostte 275 euro, misschien is er iets van te maken.
De minpunten:
- achterrem werkte niet
- klopt niks van elektra
- weinig profiel op de banden
- uitlaat past niet?
- blokje loopt erg slecht
Zo was die na even afspuiten:

Al snel zijn we hem gaan strippen en zag hij er zo uit:

Totdat het meeste er af was:

Blokje:

Nog nooit eerder een derbi blok uit elkaar gehaald, dus is allemaal even wat lastiger. We hebben de tandwielen van de versnelling(???) maar laten zitten, want dit wordt allemaal wat ingewikkelder.
Top performance 70 cc in goede staat:
Deze cilinder zal nog gewoon gaan lopen, daar twijfel ik niet aan. Maar ik hoop dat het blokje voor de rest nog te maken is.

Op 10-06-2012 zijn we het blokje verder uit elkaar wezen halen. Blokje is nu gesplitst en de krukas is er nu uit. Lager was aan een kant in ieder geval ver heen. Het kostte even wat moeite om dit blokje los te halen en helaas is daarbij ook het koppelingshuis gesneuveld. Deze wordt dan ook sowieso vervangen.
De planning op dit moment is:
- onderdelen bestellen
- blokje reviseren (nieuwe krukaslagers, pakkingen, keerringen en alles schoonmaken)
- frame netjes maken (1 stukje van de blok ophanging is afgebroken)
- kappen op orde maken
- etc.
Natuurlijk zal hij nooit als nieuw worden, maar we zullen proberen met zo laag mogelijke kosten toch een leuke brommer op te bouwen.
Tips en opmerkingen zijn welkom!
Gr Eggie