Derbi limited 08 MHR TEAM
Geplaatst: zo 19 dec 2010, 17:31
				
				Hallo mensen,
Ik zal me even voorstellen ik ben steffan ben 17 jaar en kom uit Waarde een klein dorpje in zeeland. Ik ben al van kleins af aan weg van brommers en motors toen ik bijna 16 werd heb ik deze limited gekocht!


tot aan me 16e zo rondgereden en toen was het tijd voor een ander uitlaatje ik beetj rondkijken en een g-box en een 21 mm besteld!

Ook maar even racegaas achter de kapjes gedaan! en me kenteken naar achter!



De kappen lijken heel wat op de foto's maar zijn aan vervanging toe dus kappenset er afgehaald en en gaan schuren en naar de spuiter gebracht ook de achterbrug er uit gehaald en naar de spuiter gebracht hier zat een klein deukje en een scheurtje in! een maat zun vader werkt bij een metaal bedrijf en heeft dit netjes gerepareerd niks meer aan te zien is ook nog in een een of ander bad geweest om te kijken of er nog meer haarscheurtjes in zaten maar dat was gelukkig niet zo!
 ook de achterbrug er uit gehaald en naar de spuiter gebracht hier zat een klein deukje en een scheurtje in! een maat zun vader werkt bij een metaal bedrijf en heeft dit netjes gerepareerd niks meer aan te zien is ook nog in een een of ander bad geweest om te kijken of er nog meer haarscheurtjes in zaten maar dat was gelukkig niet zo!


Inmiddels een hpi besteld en er opgezet!



De kappen en me achterbrug zijn klaar en heb ze er opgezet ik ben er dik tevreden over!
Inmiddels kon ik een pro race uitlaat kopen en die er ff onder gehangen voor de fun 
 
Met die gbox heb ik dus ongeveer een jaar rondgereden en in september kreeg ik een warmloper oorzaak oliepomp kapot
Ik had al een pro race uitlaat liggen en nu moest het gebeuren!
Dus ik op zoek gegaan naar een mooie cilinder en gekozen voor de mhr team 50mm

Cilinder is netjes afgewerkt beveltjes aangebracht en uitlaatpoort opgeschoond!

Omdat ik een pro race flens heb en die niet conisch is heb ik een ring laten draaien die precies in mijn cilindermond valt dit omdat hij anders kan gaan lekken en je een soort van stootrand hebt en dus vermogensverlies! Ik heb dit gedaan op tip van een maat bovendien school het bij hem 0,5 pk op de testbank! hier heb ik op dit moment geen foto van omdat die er al tussen zit een maat van me heeft er nog wel een liggen die er nog niet tussen zit dus daar zal ik nog wel een foto van posten!

Blok is er van onder en er zitten inmiddels net nieuwe banden op!


Cilinder gelijk maar even met de belgom behandeld en de kop zwart gespoten 
 

Ook me uitlaat behandeld ben er dik tevreden over
En toen maar het blok uit elkaar 
 


Cartertjes nog onbewerkt!
Toen maar begonnen met frezen samen met een maat!!



Toen de cartertjes uitgefreesd waren is het blok maar gespoten zeer netjes geworden 
 
De lagers zijn ook nieuw ook de kleine naaldlagertjes!


Toen maar begonnen met in elkaar zetten versnellingsbak en krukas erin!

de krukas is trouwens een hebo!


  
 

breed 
 
toen was de koppelingskant aan de beurt!


poline 5 plaats met malossi veren 
 

inmiddels cilinder gemonteerd en squish op 0.65 gelegd 0.55 volgens het boekje maar in verband met inrijden

Koppelingsdeksel en spruitstuk er op!

Klaar is kees 
 


Powerfilter is ff voor de foto 
 
Een handmade luchtbak



Blokje hangt er eindelijk onder:D




			Ik zal me even voorstellen ik ben steffan ben 17 jaar en kom uit Waarde een klein dorpje in zeeland. Ik ben al van kleins af aan weg van brommers en motors toen ik bijna 16 werd heb ik deze limited gekocht!


tot aan me 16e zo rondgereden en toen was het tijd voor een ander uitlaatje ik beetj rondkijken en een g-box en een 21 mm besteld!

Ook maar even racegaas achter de kapjes gedaan! en me kenteken naar achter!



De kappen lijken heel wat op de foto's maar zijn aan vervanging toe dus kappenset er afgehaald en en gaan schuren en naar de spuiter gebracht
 ook de achterbrug er uit gehaald en naar de spuiter gebracht hier zat een klein deukje en een scheurtje in! een maat zun vader werkt bij een metaal bedrijf en heeft dit netjes gerepareerd niks meer aan te zien is ook nog in een een of ander bad geweest om te kijken of er nog meer haarscheurtjes in zaten maar dat was gelukkig niet zo!
 ook de achterbrug er uit gehaald en naar de spuiter gebracht hier zat een klein deukje en een scheurtje in! een maat zun vader werkt bij een metaal bedrijf en heeft dit netjes gerepareerd niks meer aan te zien is ook nog in een een of ander bad geweest om te kijken of er nog meer haarscheurtjes in zaten maar dat was gelukkig niet zo!

Inmiddels een hpi besteld en er opgezet!



De kappen en me achterbrug zijn klaar en heb ze er opgezet ik ben er dik tevreden over!
Inmiddels kon ik een pro race uitlaat kopen en die er ff onder gehangen voor de fun
 
 Met die gbox heb ik dus ongeveer een jaar rondgereden en in september kreeg ik een warmloper oorzaak oliepomp kapot

Ik had al een pro race uitlaat liggen en nu moest het gebeuren!
Dus ik op zoek gegaan naar een mooie cilinder en gekozen voor de mhr team 50mm

Cilinder is netjes afgewerkt beveltjes aangebracht en uitlaatpoort opgeschoond!

Omdat ik een pro race flens heb en die niet conisch is heb ik een ring laten draaien die precies in mijn cilindermond valt dit omdat hij anders kan gaan lekken en je een soort van stootrand hebt en dus vermogensverlies! Ik heb dit gedaan op tip van een maat bovendien school het bij hem 0,5 pk op de testbank! hier heb ik op dit moment geen foto van omdat die er al tussen zit een maat van me heeft er nog wel een liggen die er nog niet tussen zit dus daar zal ik nog wel een foto van posten!

Blok is er van onder en er zitten inmiddels net nieuwe banden op!


Cilinder gelijk maar even met de belgom behandeld en de kop zwart gespoten
 
 
Ook me uitlaat behandeld ben er dik tevreden over

En toen maar het blok uit elkaar
 
 

Cartertjes nog onbewerkt!
Toen maar begonnen met frezen samen met een maat!!



Toen de cartertjes uitgefreesd waren is het blok maar gespoten zeer netjes geworden
 
 De lagers zijn ook nieuw ook de kleine naaldlagertjes!


Toen maar begonnen met in elkaar zetten versnellingsbak en krukas erin!

de krukas is trouwens een hebo!


 
 
breed
 
 toen was de koppelingskant aan de beurt!


poline 5 plaats met malossi veren
 
 
inmiddels cilinder gemonteerd en squish op 0.65 gelegd 0.55 volgens het boekje maar in verband met inrijden


Koppelingsdeksel en spruitstuk er op!

Klaar is kees
 
 

Powerfilter is ff voor de foto
 
 Een handmade luchtbak



Blokje hangt er eindelijk onder:D





 Deze kon ik overnemen van een maat hier is mee in de sobw gereden en dat ging best leuk zijden ze heb ff kleurtje gegeven nieuw filter elementje en ander slangetje aangezet hoop dat ut beetj werkt
  Deze kon ik overnemen van een maat hier is mee in de sobw gereden en dat ging best leuk zijden ze heb ff kleurtje gegeven nieuw filter elementje en ander slangetje aangezet hoop dat ut beetj werkt 