Voor mijn reden/verhaal/whatever.
zie deze 2 topics:
mijn verhaal voordat ik dit project begon
keuze van de brommer voor dit porject
Mijn derbi:
Toen ik deze senda kocht stond hij er zo bij:
- geen demper, bocht was wel aanwezig
super beschadigde koppelings deksel
bevestiging dashbord afgebroken
slang naar ori luchtfilter afgebroken
accu slecht en contacten super geöxideerd
koplamp rubber linkerpoot onder gebroken
waterpomp deksel afgescheurd
radiateur gedeukt
kvs slangen doorgescheurd
kapschade voor spatbord
achterkap
rechter radiateurkap doormidden
stuur krom
linker stepje is krom
hier een idee welk model ik er een beetje van wil maken, handige kennis mooi gesoept

Dit is uiteindelijk mijn doel. Maar eerst voorlopig netjes zwarte kappen en blauw tinten.
Foto's van net na het halen na aankoop
foto's van net nadat ik de brommer had opgehaald

Nu vandaag een dag aan het sleutelen gegaan.
mijn dashbord hing bij aankoop aan tyreps. Ik heb deze geprobeerd te lijmen maar dat heeft uiteindelijk niet geholpen.

Kappen er af gehaald om beter bij carb en andere onderdelen te komen

Omdat mijn voor spat bord was afgebroken heb ik deze afgezaagd en omgedraaid, zo lijkt het toch nog wat:D Tijdelijk uiteraard.

oude lucht filter verwijderd, zat ook geen slang meer tussen carb en filter

ook maar even power filter van puch hierop gezet

omdat er geen demper meer bij de uitlaat zat ben ik even naar scooter dealer geweest hier en gevraagd naar een einddemper, die had hij nog wel liggen; een gianelli voor 2 tientjes, weet niet welk model hij is wel kevlar :O. Ik moet alleen nog even iets aanpassen en dan kan deze er op.

Meer volgt!
Ik vind alleen na een testrit dat hij niet hard gaat, -geen prop, carb ontgrenst en sproeier 96, kan het komen omdat er een te klein luchtfilter op zit? of moet ik nog even met de demper er op proberen? Mijn andere senda ging namelijk 80 nadat de prop er uit was.
Ondertussen zit de einddemper gemonteerd en heb een nieuw koplamp rubber gemonteerd.update

ik ondekte ook nog dat ik ventiel dopjes had in de vorm van zuigers