Ik ben Alessandro, geboren en getogen in Turkneuzen Zeeland, en ik ga maar eens een projectje met een GPR beginnen. Heb zelf op z'n 17e precies dezelfde gereden (matrood 2004) en deze na een paar weken overgespoten naar blauw, omdat dat matrood gewoon poeplelijk is

Saampjes met de tjoening citta

Maargoed ik was ondertussen goed geworden in het opknappen en met winst vekropen van brommers, dus zat ik eens op kapaza.be rond te neuzen toen ik een Derbi gpr te koop zag staan

Paar lichtje krasjes (maakte niet uit was toch van plan te gaan spuiten) 11k op de teller, kuipruitje zwart, spiegels lam gedraaid en neon

Kappen opgeschuurd en in de primer gezet, toen 3 weken zo gereden omdat ik moest sparen voor de spuitbeurt

En zo zag hij eruit na de spuitbeurt

Maarja vond het zadel van een gpr best hard en reed niet zo prettig meer vond ik toen, had op een senda x-treme gereden en wou ook zoiets, dus een Derbi drd limited 2005 gekocht en opgeknapt (nieuw spuitbeurt, banden vervangen, nieuw cil, uitlaat gepolijst, nieuw stuur, nieuwe handvatten)

Die ook weer verkocht en toen nog Rieju rs2 (

Maar genoeg over de geschiedenis en over op het project. Zo trof ik hem aan op een zolder in Sluiskil:

Blokje met vastgelopen cilinder en draadboom waarin geknipt is

Wat ik daar vaststelde:
-kat ligt los in de uitlaat
-roestwater in het blok

-cilinder vastgelopen, zuiger mist.
-beide remmen defect
-contactslot en buddyslot verrot enkel tankdop gaat nog open
-lak in slechte staat, maar geen scheuren oid in de kappen
-2 ophangpuntjes van de voorkap kapot (ondertussen al gerepareerd)
-geknipt in de kabelboom
-geen spiegels
-21mm dellortho met doppler luchtfilter.
En toen stond het geheel thuis:

Daar ontdekte ik ook dit nog:

roest op het chroom

radiateur helemaal vol met modder, degene waarvan ik hem kocht dacht dat hij was vastgelopen doordat de oliepomp z'n werk niet deed, maar als je dan die radiateur zo bekijk..

de tjoening tank met benzinemeter

Goed het geheel ligt nu volledig uit elkaar om gereviseerd, schoongemaakt en gespoten te worden. Iemand suggesties voor de kleuren? Ik dacht aan dit:

Of dit:

die ontwerpen zouden goed op gpr kappen passen. Moet het nog even bekijken. Nu eerst nog 3 beunklusjes afronden en dan ga ik met de gpr aan de slag.
Gezocht voor Derbi gpr/ Derbi OT:
-originele gpr carburateur, evt ruilen met de 21mm + doppler filter
-origineel derbi gpr l uchtfilter
-gpr slotenset
-cilinderkit compleet. liefst origineel.
-koppelingshevel compleet
-gpr/rs achtelricht zonder afgebroken stukjes