Derbier GPR project, you mad?
-
- Banden plakker
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 17:16
- Vervoersmiddel: Derbier GPR
Derbier GPR project, you mad?
Sup folks, you mad?
Ik ben Alessandro, geboren en getogen in Turkneuzen Zeeland, en ik ga maar eens een projectje met een GPR beginnen. Heb zelf op z'n 17e precies dezelfde gereden (matrood 2004) en deze na een paar weken overgespoten naar blauw, omdat dat matrood gewoon poeplelijk is Eerst eens wat geschiedenis, heb erg veel broemerts gehad, begon toen ik 12 was met een tomos. Daarna veel vespa ciao's gehad, citta's, puch, bravo, mobylette's, zelfs nog 2 jawa's gehad . Zo rond m'n 14e kocht ik m'n eerste schakelbrommer: een witte Honda MB5 in originele staat, paar maanden op gereden (polder) en daarna goed kunnen verkopen aangezien die volledig origineel was. Hierna een Honda MTX-sh gehad, daarna een suzuki tsx, tomos atx, tomos 4tl, yamaha fs1 ik wou niks anders meer rijden dan schakel. Jammer genoeg nergens meer foto's van Een paar maanden voor m'n 16e ging ik kijken voor een "moderne" schakelbrommer. Dit werd een yamaha tzr met schade (voorvork krom, kuipdelen weg) voorvork laten richten en nieuwe kuipdelen erop, en naar de spuiter gebracht:
Saampjes met de tjoening citta had een 43mm malossi brevatatto cilinder oid, vespa superbravo achterkoppeling, malossi vario, kickstart blok, elec. onsteking, 13mm carb, Polini SP uitlaat, malossi luchtfilter, ging 70km/u best hard en eng op zo'n klein poepdingetje, was ook 1 van de weinig citta's met een geel kenteken!
Maargoed ik was ondertussen goed geworden in het opknappen en met winst vekropen van brommers, dus zat ik eens op kapaza.be rond te neuzen toen ik een Derbi gpr te koop zag staan had dit type nog nooit gezien en wist ook niet van het bestaan ervan af ook al waren ze 2 jaar op de markt. Dus afspraak gemaakt met de verkoper en ding op gaan halen in Temse, toen ik thuis aankwam:
Paar lichtje krasjes (maakte niet uit was toch van plan te gaan spuiten) 11k op de teller, kuipruitje zwart, spiegels lam gedraaid en neon
Kappen opgeschuurd en in de primer gezet, toen 3 weken zo gereden omdat ik moest sparen voor de spuitbeurt
En zo zag hij eruit na de spuitbeurt , zag hem toevallig een paar maaden terug te koop staan 4 jaar na de verkoop, schuifschade, ketting slap en roestig, cockpit werkte niet meer, 24k op de teller, blok en achterbrug volledig onder de smeer etc
Maarja vond het zadel van een gpr best hard en reed niet zo prettig meer vond ik toen, had op een senda x-treme gereden en wou ook zoiets, dus een Derbi drd limited 2005 gekocht en opgeknapt (nieuw spuitbeurt, banden vervangen, nieuw cil, uitlaat gepolijst, nieuw stuur, nieuwe handvatten)
Die ook weer verkocht en toen nog Rieju rs2 ( ) en Motorhispania rx gereden ( )
Maar genoeg over de geschiedenis en over op het project. Zo trof ik hem aan op een zolder in Sluiskil:
Blokje met vastgelopen cilinder en draadboom waarin geknipt is
Wat ik daar vaststelde:
-kat ligt los in de uitlaat
-roestwater in het blok
-cilinder vastgelopen, zuiger mist.
-beide remmen defect
-contactslot en buddyslot verrot enkel tankdop gaat nog open
-lak in slechte staat, maar geen scheuren oid in de kappen
-2 ophangpuntjes van de voorkap kapot (ondertussen al gerepareerd)
-geknipt in de kabelboom
-geen spiegels
-21mm dellortho met doppler luchtfilter.
En toen stond het geheel thuis:
Daar ontdekte ik ook dit nog:
roest op het chroom heb nog voorvorkpoten liggen van vroegah dus komt goed
radiateur helemaal vol met modder, degene waarvan ik hem kocht dacht dat hij was vastgelopen doordat de oliepomp z'n werk niet deed, maar als je dan die radiateur zo bekijk..
de tjoening tank met benzinemeter
Goed het geheel ligt nu volledig uit elkaar om gereviseerd, schoongemaakt en gespoten te worden. Iemand suggesties voor de kleuren? Ik dacht aan dit:
Of dit:
die ontwerpen zouden goed op gpr kappen passen. Moet het nog even bekijken. Nu eerst nog 3 beunklusjes afronden en dan ga ik met de gpr aan de slag.
Gezocht voor Derbi gpr/ Derbi OT:
-originele gpr carburateur, evt ruilen met de 21mm + doppler filter
-origineel derbi gpr l uchtfilter
-gpr slotenset
-cilinderkit compleet. liefst origineel.
-koppelingshevel compleet
-gpr/rs achtelricht zonder afgebroken stukjes
Ik ben Alessandro, geboren en getogen in Turkneuzen Zeeland, en ik ga maar eens een projectje met een GPR beginnen. Heb zelf op z'n 17e precies dezelfde gereden (matrood 2004) en deze na een paar weken overgespoten naar blauw, omdat dat matrood gewoon poeplelijk is Eerst eens wat geschiedenis, heb erg veel broemerts gehad, begon toen ik 12 was met een tomos. Daarna veel vespa ciao's gehad, citta's, puch, bravo, mobylette's, zelfs nog 2 jawa's gehad . Zo rond m'n 14e kocht ik m'n eerste schakelbrommer: een witte Honda MB5 in originele staat, paar maanden op gereden (polder) en daarna goed kunnen verkopen aangezien die volledig origineel was. Hierna een Honda MTX-sh gehad, daarna een suzuki tsx, tomos atx, tomos 4tl, yamaha fs1 ik wou niks anders meer rijden dan schakel. Jammer genoeg nergens meer foto's van Een paar maanden voor m'n 16e ging ik kijken voor een "moderne" schakelbrommer. Dit werd een yamaha tzr met schade (voorvork krom, kuipdelen weg) voorvork laten richten en nieuwe kuipdelen erop, en naar de spuiter gebracht:
Saampjes met de tjoening citta had een 43mm malossi brevatatto cilinder oid, vespa superbravo achterkoppeling, malossi vario, kickstart blok, elec. onsteking, 13mm carb, Polini SP uitlaat, malossi luchtfilter, ging 70km/u best hard en eng op zo'n klein poepdingetje, was ook 1 van de weinig citta's met een geel kenteken!
Maargoed ik was ondertussen goed geworden in het opknappen en met winst vekropen van brommers, dus zat ik eens op kapaza.be rond te neuzen toen ik een Derbi gpr te koop zag staan had dit type nog nooit gezien en wist ook niet van het bestaan ervan af ook al waren ze 2 jaar op de markt. Dus afspraak gemaakt met de verkoper en ding op gaan halen in Temse, toen ik thuis aankwam:
Paar lichtje krasjes (maakte niet uit was toch van plan te gaan spuiten) 11k op de teller, kuipruitje zwart, spiegels lam gedraaid en neon
Kappen opgeschuurd en in de primer gezet, toen 3 weken zo gereden omdat ik moest sparen voor de spuitbeurt
En zo zag hij eruit na de spuitbeurt , zag hem toevallig een paar maaden terug te koop staan 4 jaar na de verkoop, schuifschade, ketting slap en roestig, cockpit werkte niet meer, 24k op de teller, blok en achterbrug volledig onder de smeer etc
Maarja vond het zadel van een gpr best hard en reed niet zo prettig meer vond ik toen, had op een senda x-treme gereden en wou ook zoiets, dus een Derbi drd limited 2005 gekocht en opgeknapt (nieuw spuitbeurt, banden vervangen, nieuw cil, uitlaat gepolijst, nieuw stuur, nieuwe handvatten)
Die ook weer verkocht en toen nog Rieju rs2 ( ) en Motorhispania rx gereden ( )
Maar genoeg over de geschiedenis en over op het project. Zo trof ik hem aan op een zolder in Sluiskil:
Blokje met vastgelopen cilinder en draadboom waarin geknipt is
Wat ik daar vaststelde:
-kat ligt los in de uitlaat
-roestwater in het blok
-cilinder vastgelopen, zuiger mist.
-beide remmen defect
-contactslot en buddyslot verrot enkel tankdop gaat nog open
-lak in slechte staat, maar geen scheuren oid in de kappen
-2 ophangpuntjes van de voorkap kapot (ondertussen al gerepareerd)
-geknipt in de kabelboom
-geen spiegels
-21mm dellortho met doppler luchtfilter.
En toen stond het geheel thuis:
Daar ontdekte ik ook dit nog:
roest op het chroom heb nog voorvorkpoten liggen van vroegah dus komt goed
radiateur helemaal vol met modder, degene waarvan ik hem kocht dacht dat hij was vastgelopen doordat de oliepomp z'n werk niet deed, maar als je dan die radiateur zo bekijk..
de tjoening tank met benzinemeter
Goed het geheel ligt nu volledig uit elkaar om gereviseerd, schoongemaakt en gespoten te worden. Iemand suggesties voor de kleuren? Ik dacht aan dit:
Of dit:
die ontwerpen zouden goed op gpr kappen passen. Moet het nog even bekijken. Nu eerst nog 3 beunklusjes afronden en dan ga ik met de gpr aan de slag.
Gezocht voor Derbi gpr/ Derbi OT:
-originele gpr carburateur, evt ruilen met de 21mm + doppler filter
-origineel derbi gpr l uchtfilter
-gpr slotenset
-cilinderkit compleet. liefst origineel.
-koppelingshevel compleet
-gpr/rs achtelricht zonder afgebroken stukjes
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 215
- Lid geworden op: wo 29 dec 2010, 00:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD PRO SM
Tomos Limited Beun Edition - Locatie: Zwolle
Re: Derbier GPR project, you mad?
Wat een beunding
Ik heb nog een 14 mm carbu liggen, ori contact slot ( senda ) en cilinder zonder kop en zuiger. PM wanneer je dat kan:p
Ik heb nog een 14 mm carbu liggen, ori contact slot ( senda ) en cilinder zonder kop en zuiger. PM wanneer je dat kan:p
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht
-
- Moderator
- Berichten: 2364
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 20:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4949
- Locatie: Beesd
Re: Derbier GPR project, you mad?
ait sannno is back
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Re: Derbier GPR project, you mad?
Terneuzen ofwat?
waar zit je op school dan?
waar zit je op school dan?
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Derbier GPR project, you mad?
s4nn0 in th4 h0us3
pwn die naabs hier met je uber skillz
pwn die naabs hier met je uber skillz
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
-
- Banden plakker
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 17:16
- Vervoersmiddel: Derbier GPR
Re: Derbier GPR project, you mad?
Royal Club schreef:s4nn0 in th4 h0us3
pwn die naabs hier met je uber skillz
cakie ook hier? op een derbi forum
ja mang, 0115 represent, ik zat op ssg de redebasDRD schreef:Terneuzen ofwat?
waar zit je op school dan?
huh wie ben jij?Le derbi schreef:ait sannno is back
contactslot heb ik niks aan want het moet een set zijn, die 14mm komt van een senda zeker? moet namelijk wel een chocke aan zitten voor stuurbevestiging anders heb ik er niks aan, liefst gewoon een ori gpr carb dus. cilinder zonder kop en zuiger, origineel derbi of immitatie? zonder vegen of krassen?Pro Ruben schreef:Wat een beunding
Ik heb nog een 14 mm carbu liggen, ori contact slot ( senda ) en cilinder zonder kop en zuiger. PM wanneer je dat kan:p
- J03P
- Moderator
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Re: Derbier GPR project, you mad?
oh shit het is Sanno
problem?
succes met dit beunproject man
problem?
succes met dit beunproject man
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten
- MartinW0527
- Derbi fan
- Berichten: 76
- Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 11:13
- Vervoersmiddel: VW Jetta mk1 16v
- Locatie: 0527 Marknesse
Re: Derbier GPR project, you mad?
jij komt ook nooit van de brommers af he
succes met het project
zijn ivar zn kappen al af eigenlijk?
al lang geen update meer bij hem gezien
succes met het project
zijn ivar zn kappen al af eigenlijk?
al lang geen update meer bij hem gezien
-
- Beheerder
- Berichten: 6910
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Derbier GPR project, you mad?
Ik dacht dat die afwaren, of gedeelte was al gespoten als ik me niet vergis.
Ben benieuwd Sanno, jou kende komt het wel goed
Ben benieuwd Sanno, jou kende komt het wel goed
Only god can judge me!!!
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
- jesper95
- Pro tuner
- Berichten: 623
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 15:43
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing (verkocht)
Aprilia SX (verkocht)
Polo 9n
Vespa Ciao snor - Gallery: Derbi DRD Racing
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2994
Aprilia SX
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5945 - Locatie: Neerkant
Re: Derbier GPR project, you mad?
En aan zn andere brommerts te zien ook wel
Re: Derbier GPR project, you mad?
Ahhh Roc hier, zal je wel is zien rijden zeker?
Re: Derbier GPR project, you mad?
Leuk projectje.
Ik heb nog wel n origineel compleet luchtfilter. Mocht je interesse hebben moet je maar ff pb sturen.
Ik heb nog wel n origineel compleet luchtfilter. Mocht je interesse hebben moet je maar ff pb sturen.
-
- Banden plakker
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 15 nov 2011, 00:04
- Vervoersmiddel: auto jonguuuhhh
Re: Derbier GPR project, you mad?
och och, kan je niet stoppen met die brommers
- Limburger
- Moderator
- Berichten: 2116
- Lid geworden op: di 14 dec 2010, 19:31
- Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997 - Locatie: Heibloem (limbabwe)
Re: Derbier GPR project, you mad?
Ik ga hem volge Leuke geschiedenis en wel meer werk van je gezien dus, komt zoals jasper zei wel goed hiero
-
- Schakelrijder
- Berichten: 118
- Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 15:43
- Vervoersmiddel: Derbi GPR50 Racing 2006 / Piaggio Zip 2000
Re: Derbier GPR project, you mad?
Ziet er leuk uit!
Ik heb ook nog wel luchtfilter voor je liggen!
Ik heb ook nog wel luchtfilter voor je liggen!
GPR125 project!
- ericblok23
- Derbi fan
- Berichten: 89
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 17:27
- Vervoersmiddel: derbi drd racing
Re: Derbier GPR project, you mad?
heej, even een vraagje, heette degene waar je deze van gekocht hebt wilco smitsman?
-
- Schakelrijder
- Berichten: 168
- Lid geworden op: di 26 jul 2011, 00:02
- Vervoersmiddel: daaag
- Gallery: www.doeg.nl
- Locatie: haije
- Contacteer: