Update ?
Euh...brommerboeren zijn eikels ?
Sommige dan.
Heb em weggebracht naar een fiets/brommer/motorzaak in Oude Tonge op Goeree Overflakkee..of eigenlijk fiets/brommerzaak die ook motoren wilt doen.
Wat sterk af te raden valt in dit geval.
Had em gevraagd achterband te verwisselen, uit te lijnen en brug/blok te stellen.
Ook naar voorband te kijken omdat die leegliep.
En even te kijken of hij een verklaring kon vinden voor een geluid wat het blok eerst niet maakte voor de revisie en nieuwe cilinder.
Ook de cilinder op juiste squish laten zetten.
Krijg ik em terug, twee nieuwe banden, voorband stamde uit 2006 ofzo en was poreus, vorige eigenaar is ook bedonderd dus door weer een andere brommerboer, Zeeuwse in dit geval.
Prima verder dat hij er een nieuwe op heeft gezet, beter gelijk voor en achter nieuw.
Ook had hij de achterbrug gesteld maar heeft daarbij zo lopen kloten dat er bij die grote moer stukken verf af waren..op 1 plek zelfs de originele coating er af..
Ook had hij naar ontsteking gekeken, kapje eraf gehaald en mn blok beschadigd bij een bout, kan weer opnieuw dus, of iig die plek plamuren en even bijlakken, zit mm hoogteverschil nu.
Niet goed op gelet dus dat zag ik thuis pas.
Starten daar wou eerst niet lukken en toen hij startte heel veel rook, waarschijnlijk olie van de toen hij de cil er af had gehaald.
En daarna niet even heeft test gedraaid ?
Ook maakte hij opeens bijna 4000 toeren stationair.
Volgens brommerboer omdat mn gaskabel te strak zit, daar moest ik naar kijken gaf hij als advies.
Vreemd want dat was eerst niet.
Thuis eerst met verbazing die beschadigingen ontdekt en toen naar gaskabel gekeken.
Ze liepen eerst boven de kvs slang langs, boerebrommerlul had ze eronder gedaan waardoor ze een grotere bocht moeten maken met een rare knik..gek dat ie te strak staat, echt.
Ook zag ik na een dag dat er olie onder het blok zat, had gevraagd om nieuw 2t slangetje van pomp naar carb, heeft em wel ontlucht maar de bleed screw maar half aangedraaid waardoor die lekte.
Contact gezocht natuurlijk maar die beschadigingen zijn niet door hem gemaakt, ik lieg en bla bla bla....
Ik loop uiteraard eerst weken te kutten en kloten met 4 keer alles opnieuw schuren en spuiten om dan vervolgens zelf als een idioot te gaan beunen zodat mn verf beschadigd..zo ben ik..echt...
Op mn opmerking dat hij olie lekte ( ik wist toen nog niet dat het de bleed screw was, alleen dat ie ergens lekte ) zei hij dat hij de zwetende pakking niet vervangen had zodat hij me nieuwe blokolie bespaarde.
Stond op de factuur 16,50 ( goudvlokjes ) blokolie en 10 eu kvs
Plus dat ik geen zwetende pakking heb.
Superslechte zaak, Breeman Oude Tonge, breng er nooit wat heen, hooguit als je nodig moet poepen.
En verder niet veel meer gedaan of gereden, familiegedoe gehad laatste maanden wat best pittig was dus geen tijd of veel zin.
Das nu voorbij maar brommer staat nog op Flakkee, kon em niet terugrijden met die sneeuw.
Binnekort ophalen en verder inrijden.
De squish afstellen heeft wel geholpen, heel kort geprobeerd met vol gas maar dan gaat ie al snel richting 65 bij 9k toeren dus moet ie em wel door kunnen trekken nog naar 70-75.
Wat niet sneller is dan de 50cc maar duidelijk een bak meer koppel heeft, zit echt in no time in zn zes.
Zou met gemak qua koppel nog tandje groter kunnen van voren als ik wat harder wil.
Wat ik wel heel vreemd vind van de Iron Max is dat de spoelpoorten groter zijn dan wat het blok te bieden heeft, wil je dus alles uit em halen zul je je carter moeten aanpassen..?