Aprilia RS4

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Aprilia RS4

Ongelezen bericht door 42 »

Njet, weer ff pauze genomen met de feestdagen.
En nieuwe achterband en uitlijnen kan pas in het nieuwe jaar.
Hopelijk kan ik de 7e ofzo rijden.
Zal morgen een foto maken van het achterwiel, blijf het vreemd vinden wat er mee gebeurd is.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Aprilia RS4

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

nou, en of. maar misschien weten zij het je wel te vertellen
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Aprilia RS4

Ongelezen bericht door 42 »

Afbeelding

Afbeelding

Bovenkant rijvlak is denk 3 mm af gegeaan in 40 km.
Bij de nieuwe band is die groef in het midden een centimeter ongeveer, het was geen nieuwe achterband meer maar had zeker nog 5 mm en nu net een 2 mm denk ik.
En die zijkanten waren eerst ook niet zo met dat hoogteverschil.
Zag alleen nu op een foto dat die zijkanten wel al zo waren voordat ik ben gaan testrijden, aan beide kanten :wtf:
Denk daarom nog steeds dat de overdosis remreiniger die ik heb gebruikt om tandwiel en velg mee schoon te maken het rubber zacht hebben gemaakt, vreemd uit laten zetten om en om bij een profielgroef en de bovenkant vlak heeft af laten slijten in hoog tempo.
En de verbrand rubber lucht na de testrit verklaard.

Nieuwe https://www.bandenleader.nl/motor-band/ ... 25-bogart/
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Aprilia RS4

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, klinkt wel apart tho. Je zou verwachten dat iets als benzine aggresiever is dan remreiniger. In heb vaak zat door de benzine gereden bij de pomp, en helaas ook door remvloeistof. Maar ook dan is zoiets nog nooit gebeurd bij mij. Zou het wel apart vinden tbh
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Aprilia RS4

Ongelezen bericht door 42 »

Het zal een raadsel blijven denk ik.
Maandag nieuwe band erop, uitlijnen en rijden.

Happy nieuw jaar iedereen.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Aprilia RS4

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

idd, beste wensen voor iedereen en zijn/haar projecten!
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Aprilia RS4

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Hallo?
Update?
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Aprilia RS4

Ongelezen bericht door 42 »

Update ?
Euh...brommerboeren zijn eikels ?
Sommige dan.

Heb em weggebracht naar een fiets/brommer/motorzaak in Oude Tonge op Goeree Overflakkee..of eigenlijk fiets/brommerzaak die ook motoren wilt doen.
Wat sterk af te raden valt in dit geval.

Had em gevraagd achterband te verwisselen, uit te lijnen en brug/blok te stellen.
Ook naar voorband te kijken omdat die leegliep.
En even te kijken of hij een verklaring kon vinden voor een geluid wat het blok eerst niet maakte voor de revisie en nieuwe cilinder.
Ook de cilinder op juiste squish laten zetten.

Krijg ik em terug, twee nieuwe banden, voorband stamde uit 2006 ofzo en was poreus, vorige eigenaar is ook bedonderd dus door weer een andere brommerboer, Zeeuwse in dit geval.
Prima verder dat hij er een nieuwe op heeft gezet, beter gelijk voor en achter nieuw.
Ook had hij de achterbrug gesteld maar heeft daarbij zo lopen kloten dat er bij die grote moer stukken verf af waren..op 1 plek zelfs de originele coating er af..
Ook had hij naar ontsteking gekeken, kapje eraf gehaald en mn blok beschadigd bij een bout, kan weer opnieuw dus, of iig die plek plamuren en even bijlakken, zit mm hoogteverschil nu.

Niet goed op gelet dus dat zag ik thuis pas.

Starten daar wou eerst niet lukken en toen hij startte heel veel rook, waarschijnlijk olie van de toen hij de cil er af had gehaald.
En daarna niet even heeft test gedraaid ?
Ook maakte hij opeens bijna 4000 toeren stationair.
Volgens brommerboer omdat mn gaskabel te strak zit, daar moest ik naar kijken gaf hij als advies.
Vreemd want dat was eerst niet.
Thuis eerst met verbazing die beschadigingen ontdekt en toen naar gaskabel gekeken.
Ze liepen eerst boven de kvs slang langs, boerebrommerlul had ze eronder gedaan waardoor ze een grotere bocht moeten maken met een rare knik..gek dat ie te strak staat, echt.
Ook zag ik na een dag dat er olie onder het blok zat, had gevraagd om nieuw 2t slangetje van pomp naar carb, heeft em wel ontlucht maar de bleed screw maar half aangedraaid waardoor die lekte.

Contact gezocht natuurlijk maar die beschadigingen zijn niet door hem gemaakt, ik lieg en bla bla bla....
Ik loop uiteraard eerst weken te kutten en kloten met 4 keer alles opnieuw schuren en spuiten om dan vervolgens zelf als een idioot te gaan beunen zodat mn verf beschadigd..zo ben ik..echt...
Op mn opmerking dat hij olie lekte ( ik wist toen nog niet dat het de bleed screw was, alleen dat ie ergens lekte ) zei hij dat hij de zwetende pakking niet vervangen had zodat hij me nieuwe blokolie bespaarde.
Stond op de factuur 16,50 ( goudvlokjes ) blokolie en 10 eu kvs :?:
Plus dat ik geen zwetende pakking heb.

Superslechte zaak, Breeman Oude Tonge, breng er nooit wat heen, hooguit als je nodig moet poepen.

En verder niet veel meer gedaan of gereden, familiegedoe gehad laatste maanden wat best pittig was dus geen tijd of veel zin.
Das nu voorbij maar brommer staat nog op Flakkee, kon em niet terugrijden met die sneeuw.
Binnekort ophalen en verder inrijden.

De squish afstellen heeft wel geholpen, heel kort geprobeerd met vol gas maar dan gaat ie al snel richting 65 bij 9k toeren dus moet ie em wel door kunnen trekken nog naar 70-75.
Wat niet sneller is dan de 50cc maar duidelijk een bak meer koppel heeft, zit echt in no time in zn zes.
Zou met gemak qua koppel nog tandje groter kunnen van voren als ik wat harder wil.

Wat ik wel heel vreemd vind van de Iron Max is dat de spoelpoorten groter zijn dan wat het blok te bieden heeft, wil je dus alles uit em halen zul je je carter moeten aanpassen..? :eh:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Aprilia RS4

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Kut on te horen dat je zulk gepruts krijgt van een beroeps "prof". Maargoed dat je het nu weer, hoef je er ook niet weer te komen. Sws altijd alles aanpassen als je het maximale eruit wilt halen
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Aprilia RS4

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Meeste brommerboeren zijn inderdaad omhooggevallen fietsenmakers.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Aprilia RS4

Ongelezen bericht door 42 »

Afbeelding

Afbeelding

:wall:
Plaats reactie