Derbi GPR project 2020
Geplaatst: do 18 jun 2020, 17:04
Hallo leden van het Derbi forum,
Ben zojuist ingeschreven op deze forum en dit is mijn eerste post.
Na heel wat jaren brommer en scooters te hebben bereden, was mijn
oog gevallen op deze verwaarloosde Derbi GPR.
Hoop op heel wat mooie kilometers te gaan touren als dit project
eenmaal afgerond is. Onder ander moet het motorblok nagekeken
worden plus een nieuwe krukas en cilinderkit onder plus daarna
worden ingereden. En nog de optische details aan werken voor een
naked bike effect. Kortom nog heel wat uren werk te gaan...
Diverse kappen plus tank en zadel gedemonteerd
De beschadigde dekjes van de buddy gehaald:
Plus het motorblok gedemonteerd en van het frame los gehaald:
Nu was de tijd aangebroken om het motorblok te gaan demonteren
Daarna het motorblok splitsen
Intussen ook al bezig geweest met schuren van de kappenset plus daarna gespoten en afgelakt
Intussen het achterwiel gedemonteerd en daarna een nieuwe tandwielblad erop gezet.
Er komt een totaal nieuwe aandrijving op de Derbi GPR compleet met een tandwielverhouding
van 11 op het voortandwiel en op het achtertandwiel maat 63.
Daarna het achterwiel er weer goed in gezet plus de remmen ook nog even gecheckt.
De uitlaat was erg verwaarloosd en verroest doordat de brommer een dikke half jaar
buiten had gestaan. Dus zodoende zaten er flink wat roest en wat gaten in...
Nadat ik de uitlaat onder handen had genomen het met gungum de gaten had opgevuld
plus dicht gemaakt had. Vervolgens isolatie tape gebruikt om het wat beter af te sluiten.
En als eindlaagje dezelfde pasta weer uitgesmeerd had liet ik het zo'n nachtje uitharden.
Om een beetje ogende te maken had ik de uitlaat afgelakt met hittebestendige lak in de
mat zwarte stijl.
Ben zojuist ingeschreven op deze forum en dit is mijn eerste post.
Na heel wat jaren brommer en scooters te hebben bereden, was mijn
oog gevallen op deze verwaarloosde Derbi GPR.
Hoop op heel wat mooie kilometers te gaan touren als dit project
eenmaal afgerond is. Onder ander moet het motorblok nagekeken
worden plus een nieuwe krukas en cilinderkit onder plus daarna
worden ingereden. En nog de optische details aan werken voor een
naked bike effect. Kortom nog heel wat uren werk te gaan...
Diverse kappen plus tank en zadel gedemonteerd
De beschadigde dekjes van de buddy gehaald:
Plus het motorblok gedemonteerd en van het frame los gehaald:
Nu was de tijd aangebroken om het motorblok te gaan demonteren
Daarna het motorblok splitsen
Intussen ook al bezig geweest met schuren van de kappenset plus daarna gespoten en afgelakt
Intussen het achterwiel gedemonteerd en daarna een nieuwe tandwielblad erop gezet.
Er komt een totaal nieuwe aandrijving op de Derbi GPR compleet met een tandwielverhouding
van 11 op het voortandwiel en op het achtertandwiel maat 63.
Daarna het achterwiel er weer goed in gezet plus de remmen ook nog even gecheckt.
De uitlaat was erg verwaarloosd en verroest doordat de brommer een dikke half jaar
buiten had gestaan. Dus zodoende zaten er flink wat roest en wat gaten in...
Nadat ik de uitlaat onder handen had genomen het met gungum de gaten had opgevuld
plus dicht gemaakt had. Vervolgens isolatie tape gebruikt om het wat beter af te sluiten.
En als eindlaagje dezelfde pasta weer uitgesmeerd had liet ik het zo'n nachtje uitharden.
Om een beetje ogende te maken had ik de uitlaat afgelakt met hittebestendige lak in de
mat zwarte stijl.