Re: Automaat sprinter
Geplaatst: ma 08 jun 2020, 13:28
bedankt!, korte update,
krukas is nu klaar, met een malossi zuiger een balansfactor van +- 32%, met de mvt zuiger wat meer. ik zie de balansfactor eigenlijk graag rond de 35-40%, klein foutje gemaakt bij het berekenen, volgende keer beter (32% is nogsteeds niet verkeerd!, stuk beter dan de originele 10%)
verder wat vorderingen op het rijwielgedeelte,
-ophanging aan het aluminium tankje gelast
-voetsteunen gemaakt
-ophanging voor de radiateur ben ik momenteel mee bezig, dit word een aluminium frame, gebout aan het rijwielgedeelte
ook word de 1e opmaat uitlaat berekend, daarna de uitslagen van de conussen laten lasersnijden, dan alles tig lassen
zit er nog over te denken om voor de uitlaat ipv 0,8 mm staal, 0,5mm titanium te gebruiken, lichter en sterker, schijnt goed te reageren op temperaturen.
weet alleen niet hoe makkelijk dat gaat met het rond buigen van de conussen.
rechte vertanding set ook bijna klaar
Standaard is de vertanding in het blok schuin, bij veel vermogen word er veel zijwaartse kracht op de krukas gezet, erg slecht voor de lagers. mijn vorige sprint blok, zelfde 84cc cilinder, deed met schuine vertanding maximaal 5 draaiuren met de krukaslagers.
voorvork is nog tijdelijk, heb liever wat stevigers erin zitten dan zon goedkoop puch voorvorkje. ik denk dat er een Honda MB voorvork ofzoiets in gaat komen.
Die koker die er nog onderuit steekt word nog ingekort , daar moet eerst nog de 3e blokophanging aan komen, daarna word het overige eraf gehaald
krukas is nu klaar, met een malossi zuiger een balansfactor van +- 32%, met de mvt zuiger wat meer. ik zie de balansfactor eigenlijk graag rond de 35-40%, klein foutje gemaakt bij het berekenen, volgende keer beter (32% is nogsteeds niet verkeerd!, stuk beter dan de originele 10%)
verder wat vorderingen op het rijwielgedeelte,
-ophanging aan het aluminium tankje gelast
-voetsteunen gemaakt
-ophanging voor de radiateur ben ik momenteel mee bezig, dit word een aluminium frame, gebout aan het rijwielgedeelte
ook word de 1e opmaat uitlaat berekend, daarna de uitslagen van de conussen laten lasersnijden, dan alles tig lassen
zit er nog over te denken om voor de uitlaat ipv 0,8 mm staal, 0,5mm titanium te gebruiken, lichter en sterker, schijnt goed te reageren op temperaturen.
weet alleen niet hoe makkelijk dat gaat met het rond buigen van de conussen.
rechte vertanding set ook bijna klaar
Standaard is de vertanding in het blok schuin, bij veel vermogen word er veel zijwaartse kracht op de krukas gezet, erg slecht voor de lagers. mijn vorige sprint blok, zelfde 84cc cilinder, deed met schuine vertanding maximaal 5 draaiuren met de krukaslagers.
voorvork is nog tijdelijk, heb liever wat stevigers erin zitten dan zon goedkoop puch voorvorkje. ik denk dat er een Honda MB voorvork ofzoiets in gaat komen.
Die koker die er nog onderuit steekt word nog ingekort , daar moet eerst nog de 3e blokophanging aan komen, daarna word het overige eraf gehaald