Deze stond te koop in Hengelo en heb ik samen met me zoon Rick met een huurbusje opgehaald, totaal ruim 400 f@cking kilometers rijden (deels door gladheid en sneeuw) maar het was het waard !
Het is een Xtreme 50R uit 2007 met 12xxx op de teller.
Omdat de verkoper de Derbi al 2 weken niet meer gestart kreeg, konden wij hem voor € 575 meenemen, wat ik wel een goede prijs vond. We kregen er een stapel onderhouds- en reparatienota’s van de lokale brommerboer erbij.
Zo is er nog maar enkele weken geleden een Technigas Enox uitlaatje onder gezet, een nieuwe spanningsregelaar en nieuwe accu.
Eenmaal thuis bleek het startprobleem een losse bougie bedrading te zijn en was voor het starten slechts 1 kickje nodig.
Knipperlichten, verlichting, contactslot, alles werkt keurig.
Waar ik ook blij mee ben is dat de crossvelgen nog zo mooi zijn.
Rick heeft voor zijn school en werk al een Xrace als daily rider.
Deze Xtreme wordt een hobby brommer voor 'speciale gelegenheden', zoals brommershows, circuitdag, stukje crossen in het bos of op het strand, enzovoorts.
We proberen hem zo mooi mogelijk te maken en met het opvoeren flink op het orgel te gaan met een 80 of 88cc.
Vandaag de zondag goed besteed en met Rick alle onderdelen uitgebouwd op de voorvork na, de vork bouwen we morgenavond nog uit en dan kan ik de boel gaan kaal schuren.
Dit keer heb ik alle connectors van de kabelboom voorzien van labeltjes zodat ik deze over een paar weken weer razend snel terug kan aansluiten.