Pagina 1 van 1

Derbi senda DRD 2005 NT blok **UPDATE P1**

Geplaatst: ma 28 mar 2011, 21:49
door DS Rider
Goedendag mensen,

Ik zal me even voorstellen, even het standaard praatje, ik ben Ard, woon in Anna Paulowna en ik heb een Derbi Senda :o .

Ik heb sinds me 15de Tomos gereden tot 2009. Ik heb er 2 gehad eentje helemaal opgeknapt en die staat nu te koop en een Tomos voor school met leuk setupje, moest lange ende rijden.
Ik heb ook een crossmotor gehad een Suzuki RM125, toen ben ik verliefd geworden op schakelen. Tijdens mijn Tomos periode heb ik altijd al een Derbi willen hebben en nu eindelijk heb ik hem!!!

Zo genoeg over mij :lol:.

Dit is hoe die te koop stond:

Derbi senda DRD 2005 met dubbel voorremmen en nieuwe type blok. Zaten DRD Evo kappen op. Hij was motorisch standaard, alleen begrenzingen eruit. Reed ongeveer 70/80 km/h.
Afbeelding

Deze kappen zaten er bij
Afbeelding

Ik dacht die kan ik niet laten staan. Ik heb hem meteen gehaald en heb de kappen los geschroefd. Toen dacht ik sh*t foto'tje vergeten.

Dus hier zitten de kappen los erop
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb daarna de kappen gedemonteerd
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb daarna de tank en het luchtfilter verwijderd
Afbeelding

Draadboom, ik had alleen 1 vraag. Wat is nummer 1 en 2?
Afbeelding

Het bekende kratjes verhaal
Afbeelding

En zo staat hij er nu bij na 1 dagje klooien, want dat is het wel. Ik heb namelijk nog nooit met kvs gewerkt of met een Derbi.
Afbeelding

Mijn plannen, zoals ik het nu in gedachten heb:

Motorisch:
Airsal 80cc (beetje afwerken/bewerken)
Dellorto 21mm
Malossi membraan Vl6
Standaard filter
Standaard uitlaat

Daarna komt dit er nog op
Scr corse hm 50/70
Krukas Doppler Endurance
Polini koppelingsplaten

Optisch:
Nog geen idee.

\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/
Maar nu meteen een vraag over carburateur, ik wil dus een dellorto 21mm. Maar welke moet ik nemen.
Waar ik op doel is namelijk nu zit alles op me carb. zoals vacuum, olie, bezine, knopchoke en volgens mij ook koelvloeistof.

Zoals olie, bezine en knopchoke wil ik houden. De rest is niet van belang denk ik(correct me if I'm wrong).

Maar zoals die vacuum die moet erop volgens mij want anders kan ie geen bezine uit me tank halen toch?
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Verhuisd: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=3&t=2172

Zo na de aankoop had ik me voorgehouden om op dit forum al mijn bezig heden bij te houden. Maar het enigste ding waar ik aan dacht was zo snel mogelijk me Derbi afmaken. Dat is nu gelukt. Motorisch dan.

Ik heb de oude orginele kappen er weer op gezet. De stikkers van de achterkappen afgehaald maar de rest laat ik zitten, voor eventjes. Ik wil namelijk straks me kappen opnieuwe zwart gespoten hebben met nieuwe stikkers. Misschien dat ik de voorlampkap weghaal en zo'n platte voorop doe maar ik weer nog niet welke, ik zou me god niet weten welke ik moet hebben of welke enigsins past.

Hier een paar foto's van hoe hij er nu bij staat.

De setup:

- 80cc Airsal
- 21mm Dell'orto
- SCR Corse HM 50/70
- Malossi vl6 membraam
- Polini 5-plaats koppeling
- Doppler endurance
- Twin air luchtfilter
- 14/53
- Blok zelf aangepast aan spoelers 80cc

Topsnelheid met fietsteller: 105.2 km/h

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik ga misschien nog een 24mm of 26mm erop zetten alleen zit ik te twijfelen over het resultaat hiervan of ik hiervan wel wat ga merken.

En heel heel misschien andere cilinder... Misschien een nog snellere alleen weet nog niet welke. Aangezien ik met deze setuop maar 105 haal :P.

Mvg,

Ard

Re: Derbi senda DRD 2005 NT blok

Geplaatst: ma 28 mar 2011, 22:19
door Boeki
Hoe heeft de vorige eigenaar het in zijn kop gehaald om er Evo kappen op te gooien. :roll:

Waarom doe je de scr niet eerst, kan prima op originele cilinder.
Vacuumpomp kan je trouwens vervangen voor een kraantje, dat is geen probleem.

Van je kabelboom weet ik het zo snel niet.

Re: Derbi senda DRD 2005 NT blok

Geplaatst: ma 28 mar 2011, 22:24
door basDRD
Nummer één is voor Caburateurverwarming dacht ik ;)
Die twee heb ik geen flaauw idee van.

Re: Derbi senda DRD 2005 NT blok

Geplaatst: ma 28 mar 2011, 22:30
door Bart
die autel is voor je carbu verwarming
en op dat blokje staat 'leonelli' dus is volgens mij dan van je ontsteking

Re: Derbi senda DRD 2005 NT blok

Geplaatst: ma 28 mar 2011, 22:37
door stijnnerd
is 2e niet voor die ventilator van de koeling?

Re: Derbi senda DRD 2005 NT blok

Geplaatst: di 29 mar 2011, 11:44
door Casper
Hou je die radkappen van de '03?

Re: Derbi senda DRD 2005 NT blok

Geplaatst: di 29 mar 2011, 21:14
door Jules
Nummer 1 is inderdaad voor je carburateur verwarming.
Nummer 2 zou kunnen zijn voor het benzine niveau metertje of oliepijl ?
Zou iets moeten zijn in die hoek aangezien de kabel niet vooraan kan komen door de lengte belemmering

Re: Derbi senda DRD 2005 NT blok

Geplaatst: di 29 mar 2011, 22:18
door RB
De je stuur is normaal :|

Re: Derbi senda DRD 2005 NT blok

Geplaatst: do 31 mar 2011, 19:14
door DS Rider
Ja ik snap de vorige eigenaar ook niet dat hij die kappen erop had gezet.

Ik ga de orginele kappen denk zwart spuiten en geen stikkers op. Ik ben nu me frame aan het afbekten daarna ga ik het chroom opnieuw een blanke lak geven. Dat ken toch wel?

Re: Derbi senda DRD 2005 NT blok

Geplaatst: do 31 mar 2011, 23:34
door 3SEN
die stickers erop houden, als je die stickers eraf trekt, trek je meteen de waarde ervan af.
+ dat die drd 03 stickers gruwlijk mooi zijn