Ik zal me even voorstellen, even het standaard praatje, ik ben Ard, woon in Anna Paulowna en ik heb een Derbi Senda

Ik heb sinds me 15de Tomos gereden tot 2009. Ik heb er 2 gehad eentje helemaal opgeknapt en die staat nu te koop en een Tomos voor school met leuk setupje, moest lange ende rijden.
Ik heb ook een crossmotor gehad een Suzuki RM125, toen ben ik verliefd geworden op schakelen. Tijdens mijn Tomos periode heb ik altijd al een Derbi willen hebben en nu eindelijk heb ik hem!!!
Zo genoeg over mij

Dit is hoe die te koop stond:
Derbi senda DRD 2005 met dubbel voorremmen en nieuwe type blok. Zaten DRD Evo kappen op. Hij was motorisch standaard, alleen begrenzingen eruit. Reed ongeveer 70/80 km/h.

Deze kappen zaten er bij

Ik dacht die kan ik niet laten staan. Ik heb hem meteen gehaald en heb de kappen los geschroefd. Toen dacht ik sh*t foto'tje vergeten.
Dus hier zitten de kappen los erop


Ik heb daarna de kappen gedemonteerd


Ik heb daarna de tank en het luchtfilter verwijderd

Draadboom, ik had alleen 1 vraag. Wat is nummer 1 en 2?

Het bekende kratjes verhaal

En zo staat hij er nu bij na 1 dagje klooien, want dat is het wel. Ik heb namelijk nog nooit met kvs gewerkt of met een Derbi.

Mijn plannen, zoals ik het nu in gedachten heb:
Motorisch:
Airsal 80cc (beetje afwerken/bewerken)
Dellorto 21mm
Malossi membraan Vl6
Standaard filter
Standaard uitlaat
Daarna komt dit er nog op
Scr corse hm 50/70
Krukas Doppler Endurance
Polini koppelingsplaten
Optisch:
Nog geen idee.
\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\Maar nu meteen een vraag over carburateur, ik wil dus een dellorto 21mm. Maar welke moet ik nemen.
Waar ik op doel is namelijk nu zit alles op me carb. zoals vacuum, olie, bezine, knopchoke en volgens mij ook koelvloeistof.
Zoals olie, bezine en knopchoke wil ik houden. De rest is niet van belang denk ik(correct me if I'm wrong).
Maar zoals die vacuum die moet erop volgens mij want anders kan ie geen bezine uit me tank halen toch?
Verhuisd: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=3&t=2172
Zo na de aankoop had ik me voorgehouden om op dit forum al mijn bezig heden bij te houden. Maar het enigste ding waar ik aan dacht was zo snel mogelijk me Derbi afmaken. Dat is nu gelukt. Motorisch dan.
Ik heb de oude orginele kappen er weer op gezet. De stikkers van de achterkappen afgehaald maar de rest laat ik zitten, voor eventjes. Ik wil namelijk straks me kappen opnieuwe zwart gespoten hebben met nieuwe stikkers. Misschien dat ik de voorlampkap weghaal en zo'n platte voorop doe maar ik weer nog niet welke, ik zou me god niet weten welke ik moet hebben of welke enigsins past.
Hier een paar foto's van hoe hij er nu bij staat.
De setup:
- 80cc Airsal
- 21mm Dell'orto
- SCR Corse HM 50/70
- Malossi vl6 membraam
- Polini 5-plaats koppeling
- Doppler endurance
- Twin air luchtfilter
- 14/53
- Blok zelf aangepast aan spoelers 80cc
Topsnelheid met fietsteller: 105.2 km/h





Ik ga misschien nog een 24mm of 26mm erop zetten alleen zit ik te twijfelen over het resultaat hiervan of ik hiervan wel wat ga merken.
En heel heel misschien andere cilinder... Misschien een nog snellere alleen weet nog niet welke. Aangezien ik met deze setuop maar 105 haal

Mvg,
Ard