ik heb naast mijn daily, een senda xrace
een paar maanden terug een rieju rs2 uit 2003 gekocht als pekel brommert
het is een flink verhaal, maar ik dacht ik zet het er gwn op, je bent niet verplicht te lezen namelijk!




zo gekocht, ik helemaal trots natuurlijk, 80km door de regen gereden op een brommer die helemaal niet kent, en toen uiteindelijk thuis gekomen
gekocht voor een prijs waar je in een deuk ligt, beestje was prima (zelfs geen roest


het frame/kappen/rijwiel gedeelte wat vaak verrot bij een rieju was al helemaal aangepakt dus daar hoefde ik me ook geen zorgen over te maken, en het am6 blokje liep prima(wel aan de rijke kant maar ach beter te rijk dan te arm)
Thuis toen sproeiertje gewisseld en toen liep het beestje best leuk, ging op zn top 75 kmh bij 7500rpm,
verder heb ik er niets aan gedaan, op een nieuwe kettingset na.
het reed prima (wel wat laag) maar ach het was maar een pekelbrommer...
ik moest oppassen bij drempels enz. omdat anders de uitlaat over de grond zou schuren/klappen.

maar wegens tijd gebrek niets aan gedaan dus maar iets rustiger de drempels nemen

aangezien ik veel kilometers maak had ik wel verwacht dat ik iets zou moeten vervangen wat ik over het hoofd had gezien maar na 500 km: helemaal niets!
na 1000 km nog steeds prima,
1150km: ik rij zondag avond uit mijn werk, rij door de stad en 300m voor het stoplicht hoor ik iets, ik denk wat is dat geratel/schuur? en BAM bigend begaf het...
eenmaal thuis zat ik zo van: ja wat nu? als ik hem nu in onderdelen verkoop dan heb ik in feite gratis gereden...
maar aan de andere kant dacht ik van, ja hij rijd wel ZO lekker eigenlijk.... ik wil hem niet meer kwijt....
na veel wikken en wegen besloten het blok te reviseren en meteen een klein projectje te doen.
is een keertje wat anders dan een Derbi

dus ik gezocht naar iemand die het blok voor me kon reviseren, en via het forum Erwin P gevonden.
na wat mailtjes en euros lichter stond daar ineens een vers blok in mijn huiskamer!
(alle credits naar Erwin, super snelle en nette service)
hier wat fotos van het (de)monteren (en ja veel gwn lekker in de huiskamer, veel te koud buiten)




(zo goed als nieuw) malossi power filer, zeker 5pk winst






hagelnieuwe airsal 80cc voor leuk koppel!


de achterveer weer op de originele hoogte gezet, stukken beter!
ik zat zelfs even te twijfelen om er een mooie custom naked van te maken. maar toch besloten om hem lekker gekuipt te houden.

op mijn zelf geknutselde bok gezet tijdens het monteren van het blokje. deze gebruik ik normaliter voor mn senda

en dan is dit het voorlopige resutaat!!!
to do:
andere uitlaat!!! (tips?)
betere verlichting?
voorrem blokjes vervangen, beginnen op te raken
kilometerteller werkend maken (nieuwe kabel?)
misschien nieuwe rechterkuip-kap hier is een deel weggesmolten omdat de uitlaat fout gemonteerd zat bij de vorige eigenaar


qua uiterlijk zijn alle tips natuurlijk welkom!!
en vragen mag altijd!
en nu heb ik nog een vraagje voor jullie:
ik rij mijn verse blokje (met de 80cc airsal) in op de originele uitlaat maar wil wel een leuke uitlaat voor als ik hem volgende week/2weken heb ingereden. (ik rijd veel daily kms)
ik ben opzoek naar een niet te luide uitlaat, waarmee ik een top van ongeveer 110 wel wil kunnen halen, maar ook onder de powerband mee kan rijden.
heb nu een (voorzichtige icm inrijden) top van ongeveer 95 @ 10.000rpm. met 14/47
dus mocht je toevallig een uitlaatje hebben liggen mag je die natuurlijk ook aanbieden!
ik hoop dat jullie het interessant vonden, tot de volgende update!
